بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

انتظار اینکه به گوشت یارانه داده شود غلط است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگر بخواهیم قیمت گوشت به 30 هزار تومان برسد، در واقع دولت باید کیلویی 60 هزار تومان یارانه به گوشت بدهد که این رقم در حجم بالا غیرقابل پرداخت است. بنابراین انتظار اینکه به گوشت یارانه داده شود غلط است.
کد خبر : ۱۹۲۲۱۱

انتظار اینکه به گوشت یارانه داده شود غلط است

به گزارش بورس نیوز، عزت‌الله یوسفیان ملا در خصوص اینکه قیمت گوشت به کیلویی 100 هزار تومان رسیده اظهار کرد: دولت برای ورود و مدیریت بازار گوشت باید سوبسید بالایی پرداخت کند اما سوال اینجا است که آیا دولت از عهده پرداخت چنین مبلغی بر می‌آید یا خیر؟

وی افزود: دولت اکنون برای تهیه گوشت قرمز ارز 4 هزار و 200 تومانی استفاده نمی کند. دولت برای کاهش رانت و فساد ارز یارانه‌ای را از گوشت حذف و در حال حاضر شاهد هستیم که قیمت تمام شده گوشت قرمز به کیلویی 90 تا 100 هزار تومان رسیده است.

نماینده مردم آمل در خانه ملت تاکید کرد: اگر بخواهیم قیمت گوشت به 30 هزار تومان برسد، در واقع دولت باید کیلویی 60 هزار تومان یارانه به گوشت بدهد که این رقم در حجم بالا غیرقابل پرداخت است. بنابراین انتظار اینکه به گوشت یارانه داده شود غلط است.

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده گوشت افزایش یافته است و این مساله به دلیل عدم مدیریت، است و ما شاهد گرانی این کالای اساسی در سفره مردم هستیم و حتی برخی از اقشار جامعه توان مالی خرید گوشت قرمز را ندارند اما دولت از عهده پرداخت یارانه به این محصول بر نمی‌آید.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: بر تاثیر 14 میلیارد دلار ارز یارانه ای بر مدیریت و کنترل قیمت کالاهای اساسی، پردات و گفت: بانک مرکزی قرار است لیستی از تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی به کالاهای اساسی ارائه کند تا بدانیم یارانه ارزی در چه مسیری هزینه شده است.

وی تصریح کرد: دولت نمی‌تواند به همه اقلام از گوشت یا بنزین یارانه بدهد، همین که توانسته قیمت مرغ و گوشت سفید را کنترل مدیریت کند جای تقدیر دارد زیرا اگر بازار را رها کرده بود قیمت مرغ به قیمت گوشت می‌رسید.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیته دام و طیور کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس:

میزان و ظرفیت تولید گوشت مرغ بیش از نیاز داخل است

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:

ناتوانی مردم در خرید گوشت قرمز

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد:

بررسی گرانی مواد خوراکی و کالاهای اساسی در مجلس

ارسال نظر