بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری این شرکت موفق به کسب سود خالص یک هزار و ۴۰۸ میلیارد ریالی و معادل ۲۸۲ ریال به ازای هر سهم شده است.
کد خبر : ۱۹۴۵۹۴
برآورد ارزش خالص دارایی‌های «وسکاب»

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در این گزارش به بررسی ارزش خالص دارایی‌های شرکت سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان بر اساس قیمت‌های فعلی شرکت‌ها سرمایه‌پذیر این شرکت می‌پردازیم. 

بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه حسابرسی نشده منتهی به پایان خرداد ماه سال جاری این شرکت موفق به کسب سود خالص یک هزار و ۴۰۸ میلیارد ریالی و معادل ۲۸۲ ریال به ازای هر سهم شده است.

در ابتدا و در جدول شماره یک محاسبه ارزش مازاد پرتفوی بورسی شرکت ارائه شده است. 

همان گونه که در این جدول قابل مشاهده است، سهام شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، پتروشیمی مبین، مخابرات ایران و صنایع ملی مس ایران بیشترین اثر را بر مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت داشته اند. 
پرتفوی بورسی شرکت عمدتا در شرکت‌های بزرگ و بنیادی بازار سرمایه و همچنین شرکت‌های هلدینگ پتروشیمی، فلزات و کانه‌های فلزی تمرکز داشته و با این حال نمی‌توان صنعت خاصی را به‌عنوان صنعت اصلی مورد سرمایه‌گذاری شرکت اشاره کرد.

بر اساس جدول شماره یک، مازاد ارزش پرتفوی بورسی شرکت بر اساس آخرین قیمت‌های سهام شرکت‌های سرمایه‌پذیر به مبلغ ۲ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال محاسبه شده است.
 
برآورد ارزش خالص دارایی‌های «وسکاب»

در پرتفوی غیربورسی شرکت، مهم‌ترین آیتم سرمایه‌گذاری در پروژه اداری واقع در خیابان عاطفی در بلوار نلسون ماندلا بوده که این پروژه مساحت ۱۷ هزار متر مربع زیربنا دارد که شرکت سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان در این پروژه سهم ۶۷ درصدی دارد. بهای تمام شده فعلی پروژه بر اساس صورت‌های مالی شرکت ۱.۲۲۰ میلیارد ریال است.

 بر این اساس و با توجه به رشد قیمت ملک طی یک سال گذشته که حداقل به میزان ۱۵۰ درصد در مناطق شمالی تهران بوده است، مازاد ارزش سرمایه‌گذاری در این پروژه به میزان ۱.۸۳۰ میلیارد ریال لحاظ می‌شود؛ سایر پرتفوی غیربورسی شرکت با توجه به اهمیت اندک آن‌ها در سودآوری شرکت، معادل بهای تمام شده در نظر گرفته شده است.

شرکت طی تیر ماه مبلغی در حدود ۶۳۰ میلیارد ریال سود سهام از شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت کرده که این مبلغ به خالص ارزش دارایی‌های شرکت افزوده می‌شود؛ همچنین طی این ماه سود ناشی از فروش سرمایه‌گذاری‌ها به مبلغ ۲۹۶ میلیارد ریال شناسایی شده است که این مبلغ نیز به خالص ارزش دارایی‌های شرکت افزوده می‌شود.

جمع حقوق صاحبان سهام شرکت بر اساس صورت‌های مالی ۶ماهه حسابرسی نشده منتهی به پایان خرداد ماه معادل ۸هزار و ۷۸ میلیارد ریال بوده که در جدول زیر به خالص ارزش دارایی‌های شرکت اضافه شده است. 
لازم به ذکر است که سرمایه فعلی شرکت معادل ۵هزار میلیارد ریال است.

با توجه به محاسبات مازاد ارزش پرتفوی بورسی و غیربورسی شرکت و همچنین لحاظ کردن حقوق صاحبان سهام و سایر موارد، ارزش خالص دارایی‌های هر سهم شرکت سرمایه‌گذاری نور کوثر ایرانیان و بر اساس جدول شماره ۲، ۲.۶۸۷ ریال برآورد می‌شود که با توجه به قیمت فعلی سهام شرکت در بازار بورس که ۱.۷۴۳ ریال بوده، نسبت قیمت به ارزش خالص دارایی هر سهم شرکت معادل ۶۵ درصد ارزش معاملاتی سهام شرکت است.
برآورد ارزش خالص دارایی‌های «وسکاب»



اشتراک گذاری :
ارسال نظر