بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
در شرایطی که اغلب شرکت‌ها با افزایش نرخ محصولات خود، بر رقم درآمد‌های خود می‌افزایند، «پسهند» در جنبه‌ای دیگر نیز موفق عمل کرده است.
کد خبر : ۱۹۴۶۳۴

تمایزی دو سویه از جنس درآمدزایی / «پسهند» تسمه پاره کرد

به گزارش واحد آمار و نظرسنجی (آبسیم پلاس) بورس نیوز، شرکت «صنایع لاستیکی سهند» در ادامه روند رو به رشد که در سال گذشته به نمایش گذاشت، در مدت سپری شده از سال جاری نیز به این روند ادامه داد.

این شرکت که سود خالص ۱۲‌میلیارد ریالی سال۹۶ را در سال۹۷ به ۷۷میلیارد ریالی افزایش داده بود، در ۳ماهه نخست سال۹۸ نیز ۴۸میلیارد ریال سودآوری داشت و به این ترتیب، در یک فصل، ۶۲درصد از مسیر چهار فصل سال گذشته را رفت. 

بر اساس این گزارش، در صورت ادامه با همین فرمان، باید منتظر جهش مجدد سودسازی در شرکت «صنایع لاستیکی سهند» بود.

این لاستیک‌ساز در عملکرد ۴ماهه خود در سال جاری موفق به شناسایی ۳۸۲میلیارد ریال درآمد فروش شد که بیش از دو برابر فروش مدت مشابه سال قبل است.

تمایزی دو سویه از جنس درآمدزایی / «پسهند» تسمه پاره کرد 

«پسهند» برآورد کرده در دوره ۱۲ماهه به درآمد ۶۱۶میلیارد ریالی دست یابد و به این ترتیب، تا دوره ۴ماهه، ۶۲درصد از این رقم را پوشش داده است. 

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، مبلغ فروش ماهانه در سال جاری نسبت به سال گذشته تفاوت بسیار دارد؛ تفاوتی که از افزایش همزمان نرخ و مقدار فروش نشأت می‌گیرد، موضوعی که در کمتر شرکتی رخ می‌دهد و اغلب شرکت‌های تنها بابت افزایش نرخ فروش با رشد درآمد‌ها مواجه شده‌اند.

بر این اساس، می‌توان گفت که این شرکت توانایی تحقق ارقام بالاتر در امر درآمدزایی را داشته و برآورد‌های آبسیم پلاس حاکی از رشد درآمد سال۹۸ تا سطح ۱۵۰۰میلیارد ریال است.

در نظرسنجی روز گذشته آبسیم پلاس، ۴۷درصد از سهامداران موقعیت خرید و ۵۳ درصد دیگر نیز سمت عرضه را برای خود انتخاب کردند.

 تمایزی دو سویه از جنس درآمدزایی / «پسهند» تسمه پاره کرد

همان‌گونه که نتایج نظرسنجی نشان داد، در معاملات روز گذشته، تعداد خریداران کمتر از فروشندگان بود و ۴۴۶خریدار و ۴۶۳فروشنده در این نماد ظاهر شدند که تقریبا حقیقی‌ها معاملات را در دست گرفتند. در حال حاضر ارزش بازار این سهم بالغ بر ۲۶۶۶میلیارد ریال است.

از ابتدای سال جاری تا روز گذشته، حقوقی‌ها بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال از سهام «پسهند» را به حقیقی‌های بازار واگذار کردند و در مجموع، بنا را بر خروج از این سهم گذاشته‌اند.

نگاهی به روند حجم معاملات این سهم حکایت از آن داشته که قیمت آن در کانال صعود همواره به راه خود ادامه داده و این سهم در سال جاری در سقف قیمتی خود قرار گرفته است.

 تمایزی دو سویه از جنس درآمدزایی / «پسهند» تسمه پاره کرد

در پایان باید توجه داشت که «پسهند» سال ۹۷ را با ثبت بازدهی ۹۷ درصدی به پایان رساند و در مدت سپری شده از سال جاری، رشد قیمتی برابر با ۷۴درصد را تجربه کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر