بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به دیسیپلین نظامی در جاده مخصوص و یک تخم مرغ دیگر در سبد غول پتروشیمی و..
کد خبر : ۱۹۴۸۱۸
دیسیپلین نظامی در جاده مخصوص/یک تخم مرغ دیگر در سبد غول پتروشیمی

به گزارش بورس‌نیوز، از قدیم می گفتند «چاه نکن بهر کسی...» ، ولی بعضی از اهالی جاده مخصوص در افزایش قیمت خودرو و تحویل خودروی بی کیفیت و... چنان تخته گاز رفتند که دیگر کار از ممنوع الخروجی و ممنوع الامضایی و... گذشت و امروز رسما یکی را برکنار کردند تا درس عبرتی باشد برای سایرین!
مدیر جایگزین ظاهرا سابقه ای هم در آموزش نظامیان داشته و باید دید دیسیپلین نظامی، نابسامانی‌های این بازار را کم می‌کند یا نه؟
البته گویا تجدید ارزیابی دارایی های شرکت مذکور هم جدی تر از قبل در حال پیگیری است.

یک تخم مرغ دیگر در سبد غول پتروشیمی
یکی از هلدینگ های پتروشیمی امروز یکی از زیرمجموعه های خود را واگذار کرد و غول پتروشیمی کشور هم بلافاصله خرید تا اولی با حدود ۵۰۰ میلیارد تومانی که از این واگذاری به جیب زد بدهی هایش را بپردازد و دومی، تخم مرغ های سبدش را افزایش دهد.

طناب پوسیده برای سهامداران پتروشیمی زنگ زده
اما یکی از پتروشیمی‌های زنگ زده اصفهانی هم که مدت‌ها است به بهانه تجدید ارزیابی دارایی‌ها و افزایش سرمایه از این محل حسابی قیمت سهمش بالا رفته، امروز ناگهان اعلام کرد تجدید ارزیابی، تعطیل! حالا سهامدارانی که با طناب پوسیده مدیران این شرکت به چاه رفته اند فعلا در آب نمک بمانند تا ببینیم چه پیش خواهد آمد.

رکوردشکنی در ثبت نسبت کفایت سرمایه/ اشک رقبای خارجی درآمد
در حالی که نسبت کفایت سرمایه بانک ها در کشورهای توسعه یافته به ۱۲ و ۱۳ رسیده، نسبت کفایت سرمایه بانک های ما سیر نزولی دارد. یکی از بانک ها هم رکورد زده و به نسبت کفایت سرمایه زیر صفر دست یافته است. نسبت کفایت سرمایه، به نوعی توان بانک در بازپرداخت بدهی ها (سپرده ها) را نشان میدهد و اگر در بانک مذکور حساب دارید احتمالا باید یک چیزی هم دستی بدهید و خارج شوید. رقبا هم پیغام داده اند که شما را به جان عزیزان تان، مبادا فکر همکاری با ما را کنید که مو از تصورش هم اشک مان در میاید.

واما یک شایعه...
بعد از اعلام آقای سخنگو مبنی بر عزل یک مدیر خودرویی و جایگزینی یک مدیر برق و آبی به جای وی، از راه‌پله‌های سخنگو در بازارسرمایه خبر رسیده که یکی از معاونان سابق وزارت نیرو، بر مسند ریاست مپنا تکیه خواهد زد.
گویا استفاده از نسل جوان و تازه نفس، تنها شعاری بیش نیست و بازهم دود از کنده بلند می شود.
آقا هوشنگ از پست معاونت وزیر در دولت یازدهم، به خیابان میرداماد سری خواهد زد تا شاید وی نیز مانند عباس آقا، سالیان سال بر برج مپنا حکمرانی کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
شصفها یک پتروشیمی زنگ زده نیست! من یک مهندس شیمی بازنشسته هستم و هنگام مجمع از این شرکت بازدید کردم. لطفا در حق این مجتمع که از ستم خصوصی سازی بدست آقای ریخته گران در مشکل قرار گرفته ستم مضاعف روا ندارید. این شرکت نیاز به همراهی مدیریت و سهامداران دارد تا جایگاه خود را پیدا کند. از بورس نیوز انتظار بی انصافی نداشتم.