بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
یکی از حلقه های گمشده صنعت نفت و گاز را می توان شبکه ارتباطی دانست، در دنیا شاهد زنجیره های بسیار قوی در تمامی صنایع هستیم اما؛ در کشور زنجیره های تامین ، گمشده است.
کد خبر : ۱۹۶۷۸۸

 به گزارش بورس نیوز، علی محمودی، رئیس کمیسیون بازرگانان اتحادیه اپکس در جمع خبرنگاران، با اشاره به زنجیره تولید اظهار داشت: ارتباط لازم ما بین پتروشیمی ها و تولید کننده ها وجود ندارد و می توان گفت وندور طی 10 سال تغییری نداشته، در صورتی که در دنیا این تغییر سالانه اتفاق می افتد .
وی به ایجاد جایگاه در منطقه اشاره کرد و گفت: هیچ سازمانی در کشور به مبحث قیمت گذاری فکر نکرده است، نکته اینجاست که مراجع قیمت گذاری تمامی قیمت ها را از خود کشور دریافت می کنند و جالب تر این است که بعد از دسته بندی اطلاعات با قیمت های بالایی به خود ما فروخته می شود، تلاش ما در جهت هماهنگیِ بحث های قیمت گذاری در بازار داخل است.
محمودی ادامه داد: بحث دیگر در حوزه بازاریابی است و اینکه هنوز جایگاهی برای آن تعریف نشده است.آیا فقط نمایشگاه منبع اطلاع رسانی باید باشد/ آیا رویگردی وجود دارد که هرکس در هر زمانی بخواهد یک واحد تولید کننده ایرانی را پیدا کند؟ قطعا نیازمند پرداخت هزینه های سنگین است که درخواست کننده بتواند با تامین کننده ارتباط پیدا کند.
وی افزود: در جهت تسهیل این امر، در بخش انگلیسی زبان سایت پتروکالا برنامه ای تدوین شده که از هر جای دنیا بتوان با تامین کننده های اصی ارتباط برقرار کرد.
رئیس کمیسیون بازرگانان اتحادیه اپکس تصریح کرد: در حال ایجاد کریدوری هستیم که تامین کننده و نیازمند بتوانند ارتباط داشته باشند، البته شرکت های بازرگانی و بین المللی نیز وجود دارند که خود در وسط این زنجیره قرار دارند اما هدف تمام شرکت های پتروکالا این است که نیازمند بتواند مستقیما مراجعه کرده و به نتیجه دلخواه برسد.
وی اضافه کرد: صنعت انرژی ایران شاهد قیمت گذاری محصولات تولیدی ایران مانند قیر، پلیمرها و گازوییل توسط ICIS و مراجع قیمت گذاری خارجی است و شرکتهای پتروشیمی برای اطلاع از این قیمتها مبالغی بین ۲ تا ۵ میلیاردتومان برای دستیابی به این قیمتها هزینه می کنند اما با تبدیل شدن سامانه فوق الذکر به عنوان مرجع قیمت گذاری در داخل، بخشی از هزینه ها کاهش خواهد یافت

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیر سرمایه گذاری «وامید» در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

سهم‌های بنیادی نباید اسیر هیجانات در روزهای منفی شود

کارشناس بازارسرمایه در گفتگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

جذابیت سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز در نیمه دوم سال

ارسال نظر