بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶
چالشی از داوری دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران:

عدم ظهور استارتاپ‌های جدید و ایده‌های جذاب

"عدم ظهور استارتاپ‌های جدید و ایده‌های جذاب" را می‌توان از چالش‌های این دوره از جشنواره دانست چرا که طی سال‌های آتی با رکود جدی در اکوسیستم استارتاپی مواجه خواهیم شد.
کد خبر : ۲۰۷۵۶۵
 
عدم ظهور استارتاپ‌های جدید و ایده‌های جذاب
 
به گزارش بورس نیوز،شایان شلیله، هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل ضمن اشاره به استاندارد‌های داوری این مرحله از جشنواره، اظهار داشت:از بین تمامی شرکت کنندگان ،نخست، ۱۲ سایت یا اپلیکیشن در هر دسته یا موضوع انتخاب شده و در مرحله بعد حداکثر ۵ کاندید برگزیده خواهد شد که از میان این ۵ کاندید یک سایت یا اپلیکیشن به عنوان برگزیده نهایی انتخاب می‌شود.

شلیله در خصوص بهبود فرآیند داوری و مقایسه با سال‌های گذشته گفت: در سال جاری روش‌های جدیدی در امر داوری و همچنین تجربه‌ای نو در فرآیند ثبت نام به اجرا درآمد که همگی تلاش برای کیفیت بخشی و رفع انتقادات وارده به جشنواره است.

این فعال حوزه استارتاپی ضمن بیان چالش‌های موجود در این حوزه، تصریح کرد: "عدم ظهور استارتاپ‌های جدید و ایده‌های جذاب" را می‌توان از چالش‌های این دوره از جشنواره دانست چرا که طی سال‌های آتی با رکود جدی در اکوسیستم استارتاپی مواجه خواهیم شد. از طرف دیگر نیرو‌های قوی در استارتاپ شهرستان به دنبال مهاجرت به تهران و نیرو‌های توانای تهرانی به فکر مهاجرت از کشور هستند.
 
عدم ظهور استارتاپ‌های جدید و ایده‌های جذاب
 

میلاد احرامپوش، هم‌بنیان‌گذار جشنواره وب و موبایل نیز با اشاره به تنوع دسته بندی وب سایت و نرم افزار‌های گوشی در مقایسه با سال‌های گذشته، عنوان کرد: هدف جشنواره بررسی استارتاپ‌هایی است که کمتر دیده شده اند، این استارتاپ‌ها گرچه شناخته شده نیستند، اما ایده‌ها و فعالیت‌های موثری ارائه می‌دهند.

وی بیشترین نیاز این حوزه را "حضور استارتاپ‌های محتوایی" دانست و گفت: تعداد استارتاپ‌های حوزه محتوا محدود بوده و خروجی مطلوبی ندارند بنابراین تعدادکمی از استارتاپ‌های محتوایی به بخش داوری راه یافتند.

احرام پوش رشد استارتاپ‌های حوزه فین تک، هوشمندسازی شهر، خدمات شهری و خانگی را بیشتر از دیگر حوزه‌ها عنوان کرد و افزود: داوری و برگزیدن استارتاپ منتخب کار ساده‌ای نبود. طی یکسال گذشته فین تک‌ها علاوه بر رشد، به ماهیت یک استارتاپ فین تکی بیشتر نزدیک شده و در حد پرداخت‌های آنلاین باقی نمانده اند.
 
وی ادامه داد: شاید بتوان گفت فین تک واقعی طی سال‌های آینده دیده خواهد شد و افراد جامعه نیز با این حوزه به آشنایی کامل خواهند رسید. 

رضا الفت نسب، عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی و داور جشنواره درباره اهمیت برگزاری جشنواره در هفت شهر اظهار داشت: خوشبختانه به واسطه برگزاری جشنواره وب و موبایل، در این شهر‌ها نتورک شکل گرفت، بزرگان اکوسیستم در این جشنواره‌ها حضور یافتند و پس از برگزاری جشنواره، فعالان استارتاپی این شهر‌ها به شبکه سازی پرداخته و امیدوارانه‌تر به کار ادامه دادند. این رسالت اصلی جشنواره وب و موبایل است.

شلیله در پایان به حضور استارتاپ‌های حوزه هوش مصنوعی، بلاکچین و اینترنت اشیا در جشنواره وب و موبایل اشاره کرد و گفت: «ما با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و برای نخستین‌بار شش گروه جدید ایجاد کرده‌ایم که تاکنون بیش از ۶۰ استارتاپ ثبت‌نام کرده‌اند. فرایند ثبت‌نام و داوری آنان با جشنواره وب و موبایل متفاوت است.

وی ادامه داد: گروه بلاکچین، اینترنت اشیا، ARVR، شهر هوشمند و خانه هوشمند در این گروه قرار دارند. استارتاپ‌های مرتبط تا ۱۵ بهمن برای ثبت‌نام وقت داشته و داوری آن بر عهده معاونت علمی است. این بخش گروه‌های ویژه تکنولوژی نام داشته و بدون شک سال نخست آن با آزمون و خطا همراه خواهد بود.

در دوازدهمین دوره جشنواره وب و موبایل ایران ۲ هزار اثر در ۵۶ گروه ثبت نام کرده بودند که در مرحله داوری، از ۱۲ اثر (اپلیکیشن یا وب سایت) راه یافته، ۵ کاندید انتخاب شدند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات مدیره اتحادیه کسب وکار‌های مجازی مطرح کرد:

نیاز کشور به فرهنگ سازی در حوزه استارتاپی

بنیانگذار جشنواره وب و موبایل ایران در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

تعیین ارزش واقعی استارتاپ‌ها با ورود به «بورس»

بنیانگذار همیار وردپرس درگفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"پویایی" مهم‌ترین پارامتر انتخاب شدن

گزارش بورس نیوز از جشنواره وب و موبایل ایران:

شورای داوری برگزار شد

ارسال نظر