بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
رشد ۳ درصدی بورس در آغاز قرن/ کامودیتی‌ها و دلار، پیش به سوی رشد
در پایان هفته شاهد آن هستیم که شاخص‌کل به نسبت ابتدای هفته با رشد ۳ درصدی و شاخص هم‌وزن با رشد ۴,۳۷ درصدی همراه بود که این آمار توانست با چنین روند صعودی خود، عملکردی دلچسب را برای فعالان و معامله‌گران بازارسرمایه برجای گذاشت.
کد خبر : ۲۵۶۵۰۹

بورس در هفته آغاز قرن/

به گزارش بورس‌نیوز، بازارسرمایه در هفته آغازین قرن روندی مطلوب و دلپذیری را از خود برجای گذاشت و نبود حقوقی‌های بزرگ نشان داد که این اقتصاد در نبود دولتی‌ها، روند بهتری را از خود برجای می‌گذارد

طبق انتظارها، بازارسرمایه در هفته نخستین بازارسرمایه روند نقدشوندگی بهتری را به خود می‌گیرد و قفل صف‌های فروش و معاملات منفی بسیار کمتر از گذشته می‌شود که البته با نگاهی به روند معاملات، این مورد به تحقق پیوست.

در پایان هفته شاهد آن هستیم که شاخص‌کل به نسبت ابتدای هفته با رشد ۳ درصدی و شاخص هم‌وزن با رشد ۴,۳۷ درصدی همراه بود و این آمار توانست با روند صعودی خود عملکردی دلچسب را از خود برجای بگذارد.

بورس در هفته آغاز قرن/بورس در هفته آغاز قرن/

اما علارغم هفته‌های گذشته، در نخستین هفته معاملاتی سال جاری، ۷۷۸ میلیارد تومان رقمی بود که تحت عنوان «پول هوشمند» به زیر تابلوی بورس آمد.

بورس در هفته آغاز قرن/

در این هفته، «خودرو»، «شیمیایی» و «فرآورده‌های نفتی» توانستند که ارزش بازار خود را گسترش دهند و دیگر لیدرها، در جدول زیر نتوانستند جایگاه مناسبی را برای خود بدست آوردند.

بورس در هفته آغاز قرن/

مهم‌ترین اخبار این هفته

  • در ابتدای هفته شاید مهم‌ترین سیگنال از سوی وزارت امور اقتصاد و شخص وزیر درخصوص آنکه دولت سیزدهم برگه تسویه تمام ۵۴ هزار میلیارد تومانی را که دولت قبل در چهار ماه نخست سال ۱۴۰۰ از بانک مرکزی استقراض کرده بود را در جیب دارد، بازارسرمایه را از شر فروش اوراق رها کرد.
  • البته نایب رئیس هیات مدیره شرکت بورس تهران نیز تاحدودی بازار سهام را برای سناریو توافق آماده کرد و با احیای برجام، ورود نقدینگی به این بازار پیش بینی رشد داده شده بود.
  • آمار رسمی گمرک ایران نیز از این موضوع حکایت داشت که میزان صادرات گاز طبیعی ایران در ۱۱ ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیش از ۴.۸ میلیارد دلار بوده است
  • در حال حاضر شکاف قیمتی بین تولید کنندگان و خریداران برای اوره ایران ایجاد شده، در حالی خریداران به دنیال قیمت ۶۵۰ دلار هستند که تولیدکنندگان ایرانی قیمت ۸۲۰ دلار را پیشنهاد داده اند.
  • مدیریت ارتباطات فرابورس ایران در خصوص مشکل هسته معاملاتی فرابورس توضیح داد: به‌طور دقیق نمی‌توانیم جزئیات مشکل پیش‌آمده را شفاف کنیم.این نقص فنی در بورس تهران نیست و فقط شامل معاملات فرابورس است.
  • خبر نرخ جدید چغندر باعث صف های سنگین در گروه قند و شکر و شیرین شدن کام سهامدارن این گروه شده است.
  • میزان تولید ماهیانه اسفند ماه در شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به ۱۰۸ درصد برنامه تولید رسید و توانست رکورد بیشترین میزان تولید در این مجتمع از زمان راه اندازی تا کنون را بشکند.
  • بیش از ۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون تراکنش بانکی موفق در شبکه پرداخت کشور
  • ارز ترجیحی دارو حذف نشده و متأسفانه اطلاعات نادرستی در این‌باره منتشر کردند درحالی که تنها رقم ارز ترجیحی دارو به شکل یک ردیف مشخص در اختیار وزارت بهداشت است که تصمیم بگیرد چگونه هزینه کند.
  • سازمان خصوصی سازی فراخوان عرضه بلوک‌های مدیریتی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را منتشر کرد.

فلزات جهانی، منفی شدند

از سوی دیگر باید اشاره داشت که در این هفته، کامودیتی‌ها کمی عقب افتادگی هفته‌های گذشته را جبران کردند و بازارهای جهانی برای سرمایه‌گذاران جذاب‌تر ادامه دارد.

بورس در هفته آغاز قرن/

دلار به مسیر صعود رسید

از سوی دیگر باید اشاره داشت که در این هفته، در موقعیت پسابرجام دلار به صعود رسید و توانست پس از آنکه در هفته نخست فروردین‌ماه به کانال ۲۶ هزارتومان وارد شود، انتهای هفته معاملاتی بورسی این هفته را با لمس قیمت ۲۷ هزارتومانی به پایان رساند.

بورس در هفته آغاز قرن/

اشتراک گذاری :
ارسال نظر