بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
تحلیل تکنیکال
شکل‌گیری خط گردن با شیب ملایم نزولی به‌نوعی این الگوی کلاسیک را از نظر ظاهری تکمیل کرد.
کد خبر : ۲۷۳۱۱۰

بورس‌نیوز:

تولید و صادرات ریشمک با نماد ریشمک پس از یک اصلاح ۴۰ درصدی از سقف خود در اردیبهشت‌ماه امسال بر روی محدوده مهم قیمتی ۲۶۰۰ تومان توسط خریداران با حمایت روبرو شد و توانست با حفظ خط روند صعودی میان‌مدتی خود به یک تعادل قیمتی در طی مدت اخیر بازگردد.

تحلیل تکنیکال

اگر نگاه کلی و بلند مدتی به سهم داشته باشیم می‌بینم که طی ۶ ماه اخیر یک خط روند نزولی بلندمدتی بسیار مهمی را شکسته و همین امر باعث بیشتر قیمت سهم شده بودند.

با بررسی ساختار حرکتی قیمت در طی این مدت از دیدگاه تکنیکال کلاسیک می‌توان از نظر ظاهری یک الگوی سرشانه معکوس را مشاهده نمود که بر روی محدوده حمایتی مهم ۲۶۰۰ تومان شکل‌گرفته است.

تحلیل تکنیکال

از لحاظ فنی از نشانه‌های اصلی سرشانه معکوس وجود واگرایی به نشانه چپ و سر است که می‌بینیم در نمودار قیمتی بین دو پیوت شکل‌گرفته در شانه چپ و راست و اندیکاتور یک واگرایی به وجود آمده است.

شکل‌گیری خط گردن با شیب ملایم نزولی به‌نوعی این الگوی کلاسیک را از نظر ظاهری تکمیل کرد.

تحلیل تکنیکال

از نظر نگاه پرایسی در حال حاضر حمایت کنونی سهم محدوده ۳۰۰۰ ~۳۱۰۰ تومان است و محدوده مقاومتی بسیار مهم بالای آن که باعث شکل‌گیری خط گردن الگوی سر و شانه معکوس هم شده محدوده ۳۳۰۰ تومان است که شکست این محدوده مقاومتی برای رشد بیشتر قیمت سهم بسیار حائز اهمیت است.

تحلیل تکنیکال

در حال حاضر نکته مهم و اساسی جهت شکست محدوده مقاومتی حفظ خط روند صعودی سهم است که با خروج کندل‌ها از فضای ابر کوموی نزولی و حفظ خط روند می‌توان انتظار داشت مقاومت بالای سر سهم شکسته شود در صورت شکست مقاومت ۳۳۰۰ تومان مقاومت مهم بعدی محدوده قیمتی ۳۶۰۰ تومان است که معامله‌گران باید به آن توجه داشته باشند.

سهیلا نقی‌پور، مدیر معاملات برخط کارگزاری

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مشتری معترض کارگزاری اطمینان سهم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
سلام و خسته نباشید به سایت خوب شما.همیشه پیگیر مطالب سایت شما هستم.
لطفا پیگیری کنید چرا کارگزاری اطمینان سهم از 1 شهریور تا 10 شهریور اجازه خرید و فروش به سهامداران خود نمی دهد؟در حالیکه بازار مثبت هم شده!
حتی از خرید عرضه اولیه 4 شنبه تکاردان هم محروم شده ایم.
حتی اعلام کرده اند اجازه واریز و برداشت وجه هم نداریم.مدیر معاملات هر روز در سایت آنلاین هم اعلام میکند.
برای همه سهامداران کارگزاری این اقدام غیر قانونی در حال انجام است و سازمان بورس هم پاسخگوی ضرر سهامداران نیست؟
بازرسان و ناظران بورس کجا هستند؟