بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
فرابورس ایران جوابیه داد؛

پاسخ فرابورس در پی انتشار یک خبر

پاسخ فرابورس در پی انتشار یک خبر
فرابورس ایران در پاسخ به خبر درج شده در پایگاه خبری بورس نیوز، جوابیه ای سرعتی صادر کرد.
کد خبر : ۲۷۵۳۶۸

پاسخ فرابورس در پی انتشار یک خبر

بورس نیوز:

به گزارش بورس نیوز، شرکت فرابورس در پاسخ به خبر "نابغه‌های کمیته درج فرابورس، لطفاً آبروی بازار سرمایه کشور را نبرید" که در۱۰ آبان ۱۴۰۲ منتشر شده بود، پاسخی ارسال کرد و در همین راستا برای شفاف شدن وضعیت این شرکت، جوابیه این شرکت بدون هیچ گونه دخل و تصرفی به نظر شما مخاطبان محترم بورس‌نیوز می‌رسد که متن آن به شرح زیر است:

 

پیرو مطلب منتشرشده در پایگاه خبر‌ی بورس نیوز در روز چهارشنبه ۱۰ آبان ماه ۱۴۰۲ با کد خبر ۲۷۵۳۵۱ و تیتر نابغه ها‌ی هیئت پذیرش، لطفا آبرو‌ی بازار سرمایه کشور را نبرید «به منظور شفافساز‌ی مطالب خلاف واقع درج شده در این گزارش به استحضار می‌رساند:

در ابتدا با توجه به مورد اتهام قرار دادن هیئت پذیرش فرابورس در خصوص سهام درج شده در بازار پایه در گزارش یادشده به اطلاع می‌رساند، شرکت‌های مندرج در بازار پایه، تماماً شرکت‌هایی هستند که مطابق با مفاد ماده ۳۶ قانون احکام دائمی و یا به دلیل لغو پذیرش از بورس تهران یا فرابورس ایران، در این بازار معامله می‌شوند؛ بنابراین بازار پ ایه فرابورس ایران محل معامله نمادها‌ی پذیرفته شده نیست. ضمن آنکه هیئت پذیرش نقشی در درج شرکت‌های مذکور نداشته و درج و معامله نماد‌های مذکور صرفاً بر اساس الزامات قانونی صورت می‌پذیرد.

دوما اینکه طبقه‌بندی ناشران در بازار پایه مطابق با مفاد ماده ۲۱ دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل وانتقال اوراق بهادار در فرابورس ایران (شرکت سهامی عام) انجام می‌شود که اهم معیار‌های طبقه‌بندی مربوط به رعایت زمان‌بندی انتشار اطلاعات مطابق با مفاد ماده ۷ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان و نوع اظهارنظر حسابرس در خصوص صورت‌های مالی منتشرشده است؛ لذا معیار‌هایی ازجمله سرمایه شرکت‌ها و قیمت معاملات سهام در بازار، تأثیری در نحوه طبقه‌بندی نماد‌های درج شده در تابلو‌های زرد، نارنجی و قرمز بازار پایه ندارد.

با توجه به اظهارات خلاف واقع، نشر اکاذیب، تشویش اذهان، توهین و اتهام ناروا به فرابورس ایران و اعضای هیئت پذیرش، شرکت فرابورس ایران استیفای حقوق قانونی خود و تعقیب کیفری عاملان مربوط را از مراجع ذی‌صلاح قضایی پیگیری و مطالبه خواهد کرد. 

مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

 

پاسخ فرابورس در پی انتشار یک خبر

 



در پایان لازم به ذکر است که منظور نگارنده از هیئت پذیرش در متن خبر منتشرشده،  معاونت پذیرش و مدیریت درج  و کمیته درج  بوده است که در خبر تغییرات لازم پیش از دریافت جوابیه انجام پذیرفته است. با این وجود پایگاه خبری بورس نیوز، جوابیه فرابورس ایران را بدون هیچ گونه دخل و تصرفی درپایگاه خبری خود منتشر کرده است. هم چنین نگاهی داشته باشیم به ساختار سازمانی منتشره در پایگاه شرکت فرابورس ایران:

پاسخ فرابورس در پی انتشار یک خبر

/ پایان مطلب

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پاسخ
هیئت پذیرش یا هیئت سازش؟

پاسخ "خساپا" در پی انتشار یک خبر

نابغه‌های کمیته درج فرابورس، لطفاً آبروی بازار سرمایه کشور را نبرید
چهارشنبه‌های داغ: فساد، فساد، فساد؛ چرا سهم "حرهشا" در بازار سرمایه معامله می‌شود؟

نابغه‌های کمیته درج فرابورس، لطفاً آبروی بازار سرمایه کشور را نبرید

ارسال نظر