بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی در ۶ ماهه نخست سال جاری رقم زد؛

رشد ۷۶۷ درصدی سود خالص "سمگا"

رشد ۷۶۷ درصدی سود خالص
سود عملیاتی گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی به مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان؛ در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۸ میلیارد تومان افزایش داشته است.
کد خبر : ۲۷۵۹۴۴

بورس نیوز:
گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری با سرمایه ثبت شده یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی و ارزش بازار حدود ۵ هزار میلیاردی، در گزارش میاندوره‌ای ۶ ماهه منتهی به شهریورماه خود از تحقق سود خالص ۲۱۷ میلیارد تومانی خود خبر داده است.

رشد ۷۶۷ درصدی سود خالص

"سمگا" در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری موفق به کسب جمع درآمد عملیاتی ۱۸۰ میلیارد تومانی شده است که این میزان نسبت به دوره مالی مشابه سال گذشته با رشد ۱۱۶ درصدی همراه بوده است. 


پس از کسر هزینه‌های عملیاتی و هزینه‌های فروش، ادرای و عمومی؛ سود عملیاتی این شرکت به مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان حاصل می‌شود که در مقایسه با دوره مشابه سال ۱۴۰۱، بیش از ۸۸ میلیارد تومان افزایش داشته است. 


رشد ۷۶۷ درصدی سود خالص

گفتنی است هزینه‌های مالی این شرکت؛ علی‌رغم رشد ۱۲۷ درصدی در سود عملیاتی، کاهش داشته است. هزینه‌های مالی "سمگا" به مبلغ ۱۱ میلیارد تومان، نسبت به دوره مالی مشابه سال گذشته با کاهش ۹۲ درصدی همراه بوده است.


 به علاوه سایر درآمد‌های غیرعملیاتی"سمگا" به مبلغ ۷۱ میلیارد تومان؛ سود خالص گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری به مبلغ ۲۱۷ میلیارد تومان به دست می‌آید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، با رشدی ۷۶۷ درصدی را حاصل کرده است. شایان ذکر است سود انباشته پایان دوره گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی ۴۱۸ میلیارد تومان افزایش داشته است. 


با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی "سمگا" می‌توان دریافت که این شرکت موفق به تحقق ۱۴۵ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شده است که نسبت به ۶ ماهه منتهی به شهریور ۱۴۰۱، رشد ۱۲۰ ریالی، معادل ۴۸۰ درصدی داشته است. 
در انتها صورت سود (زیان) گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری قابل مشاهده می‌باشد.
 

رشد ۷۶۷ درصدی سود خالص

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیشروی
گروه سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران در شهریورماه محقق کرد؛

پیشروی "سمگا"

ارسال نظر