بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
«پلی اتیلن سنگین» درآمدزا ترین محصول صادراتی پتروشیمی مارون؛

اوج درآمدزایی "مارون" در آذرماه

اوج درآمدزایی
شرکت پتروشیمی مارون با رشد ۲۰ درصدی ، رکورد درآمدی خود در سال جاری را ثبت کرده است.علاوه بر رشد درآمدی "مارون" این شرکت ۱۶۲ درصد افزایش فروش صادراتی نسبت به آبان ماه سال جاری را محقق ساخته است. 
کد خبر : ۲۷۷۵۲۶

بورس نیوز:
شرکت پتروشیمی مارون با سرمایه ثبت شده ۸۰۰ میلیارد تومانی و ارزش بازار ۱۲۷ هزار میلیارد تومانی، در آخرین گزارش عملکرد ماهانه منتهی به آذرماه سال جاری با رشد ۲۰ درصدی ، رکورد درآمدی خود در سال جاری را ثبت کرده است.

اوج درآمدزایی

"مارون" با ۳ هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان درآمد ماهانه در آذرماه، بیش از ۲۰ درصد رشد نسبت به آبان ماه سال جاری را به همراه داشته است. گفتنی است این میزان در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز ۶۳۶ میلیارد تومان، معادل ۲۰ درصد افزایش داشته است. شایان ذکر است پس از پشت سرگذاشتن روز‌های سخت در اردیبهشت الی تیرماه سال جاری در اثر افزایش نرخ خوراک، این شرکت روند صعودی و روبه‌رشد را با قدرت پیش گرفته و در پنج ماهه گذشته عملکردی مثبت از خود نشان داده است.

اوج درآمدزایی

علاوه بر رشد درآمدی "مارون" این شرکت ۱۶۲ درصد افزایش فروش صادراتی نسبت به آبان ماه سال جاری را محقق ساخته است. 
در این ماه ۲۵ درصدی سبد درآمدی پتروشیمی مارون را فروش صارداتی این شرکت به مبلغ ۹۴۰ میلیارد تومان تشکیل داده است. «پلی اتیلن سنگین» مهمترین محصول صادراتی این شرکت بوده که بیش از ۶۰ درصد سبد درآمدصادراتی این شرکت را به خود اختصاص داده است.

اوج درآمدزایی

این میزان پس از فروش صادراتی یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی این شرکت د رمهرماه، فروش صادراتی آذرماه"مارون" جایگاه دوم بیشترین فروش صادراتی در سال جاری این شرکت را داشته است.

سبد محصولاتی پتروشیمی مارون متشکل از بسیاری از محصولات تولیدی این شرکت است که در نمودار زیر درآمدزاترین محصولات آن به نسبت درآمد کل ترسیم شده است. در بازار داخلی «اتیلن» و «پلی‌پروپیلن» حدود ۵۰ درصد سبد درآمدی "مارون" از بازار‌های داخلی را به خود اختصاص داده اند. در جایگاه بعدی «پلی ایتلن سنگین» به مبلغ ۴۴۳ میلیارد تومان، ۱۲ درصد از کیک درآمدی این شرکت را شامل شده است.

اوج درآمدزایی

در بازار‌های خارجی نیز، «پلی‌اتیلن سنگین» با ۶۳۳ میلیارد تومان مهمترین محصول صادراتی پتروشیمی شارون بوده که ۱۷ درصد از فروش آذرماه سال جاری این شرکت را تشکیل داده است. 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بهره برداری پتروشیمی سلمان در زمستان سال آینده
کنفرانس اطلاع رسانی پتروشیمی مارون مطرح شد؛

بهره برداری پتروشیمی سلمان در زمستان سال آینده

ارسال نظر