بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
تأثیر کاهش درآمد صادرات بر ادامه دار کردن روند نوزلی سیمان ساوه؛

بازار صادراتی دست و پای "ساوه" را بست

بازار صادراتی دست و پای
بیشترین تأثیرگذاری بر کاهش مقدار فروش محصولات "ساوه" در این دوره ماهانه مربوط به فروش محصولات در بازار صادراتی بود.
کد خبر : ۲۷۸۶۸۴

بورس نیوز:

شرکت سیمان ساوه در گزارش فعالیت ماهانه‌ای که در دی ماه سال جاری در سامانه کدال به اطلاع خوانندگان و سهامداران رساند، مجموع درآمد‌های به دست‌آمده خود از فروش محصولات «سیمان‌سفید و سیمان خاکستری در گرید‌های مختلف، کلینکر سفید و کلینکر خاکستری» را در این دوره ماهانه برابر با مبلغ ۲۸۹ میلیارد تومان شناسایی کرد، این شرکت سیمانی طی ۱۰ ماه سپری‌شده از ابتدای سال مالی توانست به درآمد تجمیعی ۲ هزار و ۶۷۳ میلیارد تومان دست پیدا کند.

بازار صادراتی دست و پای

درآمد ماهانه‌ای که سیمان ساوه در دهمین ماه از سال جاری در صورت مالی خود به ثبت رساند از فروش محصولات در بازار‌های داخلی و صادراتی بود، عمده‌ترین میزان درآمد "ساوه" در دی ماه مربوط به بازار داخل کشور با ۲۵۶ میلیارد تومان بود که ۸۹ درصد از درآمد ماهانه را در این دوره به نام خود زد.

درآمد‌های شناسایی‌شده سیمان ساوه ۲ دی ماه ۱۴۰۲

شرکت سیمان ساوه در دهمین ماه سپری‌شده از ابتدای سال ۱۴۰۲ با کاهش درآمد ۳ درصدی نسبت به آذرماه روبه‌رو بود و این کاهش برابر با مبلغ ۹ میلیارد تومان است، این شرکت سیمانی پس‌ازآن که تا آبان‌ماه سال جاری روند رو به رشد درآمدزایی را سپری کرده بود ناگهان در آذرماه این روند صعودی پایان می‌یابد و اکنون برای دومین ماه متوالی میزان درآمدزایی این شرکت سیمانی رقم خورده است.

بازار صادراتی دست و پای

همان‌طور که گفته شد بیشترین میزان درآمدی که سیمان ساوه در زمستان سال جاری شناسایی کرد از بخش فروش محصولات در بازار داخل کشور بود، عمده‌ترین درآمد به‌دست‌آمده از محل فروش محصولات در داخل کشور مربوط به فروش «سیمان خاکستری فله تیپ ۲» با مبلی برابر با حدوداً ۱۲۵ میلیارد تومان بود، نرخ فروش این محصول ۸۸۲ هزار تومان در ازای هر تن اعلام شد. 

بازار صادراتی دست و پای

فروش محصولات "ساوه" در دی ماه سال جاری

مقدار فروش شرکت سیمان ساوه در دی ماه سال جاری برابر با ۲۷۵ هزار و ۹۴۱ تن به اطلاع سهامداران رسید، در ۱۰ ماه گذشته نیز مقدار فروش تجمیع این شرکت سیمانی به ۲ میلیون و ۴۴۸ هزارتن رسید، مقدار فروش ماهانه سیمان ساوه در دی ماه حدود ۵ هزار تن کاهش را نسبت به فروش ماه گذشته تجربه کرد.

بازار صادراتی دست و پای

بیشترین تأثیرگذاری بر کاهش مقدار فروش محصولات "ساوه" در این دوره ماهانه مربوط به فروش محصولات در بازار صادراتی بود. مقدار فروش محصولات در این بازار ۲۴ هزار و ۸۹۲ تن اعلام شد که در مقایسه با ماه گذشته ۱۱ درصد کاهش فروش در این بازار تجربه کرد، همچنین بیشترین مقدار فروش محصول این شرکت مربوط به «سیمان خاکستری فله تیپ ۲» با ۱۴۱ هزارتن بود، سیمان ساوه در دی ماه نیز با کاهش مقدار فروش محصولات دست و پنجه نرم می‌کند.

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
ارسال نظر