بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر : ۹۶۳۹۳
رئیس اداره آموزش و گواهینامه‌ های حرفه‌ ای سازمان بورس از اعطای گواهینامه ‌های اصول بازار سرمایه، کارشناسی عرضه و پذیرش، مدیریت نهادهای بازار سرمایه و تحلیل‌گری به دانش‌ آموختگان بازار سرمایه، درصورت احراز شرط معدل خبر داد.

بگزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، حیدر فروغ‌نژاد  با بیان مطلب فوق گفت: براساس مصوبه اخیر هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، به آندسته از دانش‌آموختگان دوره MBA بازار سرمایه که معدل حداقل 15 از 20 کسب نمایند، گواهینامه‌های اصول و کارشناسی عرضه و پذیرش اعطا می‌گردد و درصورتی‌که معدل کل این افراد، حداقل 17 از 20 باشد، علاوه‌بر گواهینامه‌های فوق، دو گواهینامه مدیریت نهادهای بازار سرمایه و تحلیل‌گری نیز به این افراد اعطا می‌ شود.

دورهMBA  بازار سرمایه، دو سال و نیم طول خواهد کشید و دانشجویان 56 واحد درسی را در طول این دوره 864 ساعتـه تحت نظر اساتید مجرب و متخصص بازار سرمایه، خواهند گذراند. این دوره با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص در بازار سرمایه و براساس سرفصل‌های گواهینامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه طراحی شده است.

لازم به ذکر است نخستین‌ دوره MBA بازار سرمایه هم‌اکنون با همکاری شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس (وابسته به سازمان بورس و اوراق بهادار) و سازمان مدیریت صنعتی درحال برگزاری است و به‌زودی، این دوره با همکاری شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس و دانشگاه علوم اقتصادی نیـز برگزار خواهد شد.

شرکت اطلاع‌رسانی و خدمات بورس (www.sidsco.ir) به عنوان بازوی آموزشی – اطلاع‌رسانی بازار سرمایـه تاکنون برنامه‌های متعددی در حوزه آموزش را به اجرا گذارده است که طراحی و راه‌اندازی دوره MBA بازار سرمایه، راه‌اندازی کاردانی و کارشناسی بورس با همکاری دانشگاه جامع علمی-کاربردی، راه‌اندازی دبیرخانه کمیته راهبری آموزش و اعطای مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی به موسسات آموزشی بخش خصوصی، طراحی و راهبری سامانه تالار مجازی بورس ایران (www.irvex.ir)، تأسیس انتشارات بورس به عنوان مرجع انتشار کتب مالی، مدیریت و راهبری پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه ایران (www.sena.ir)، برگزاری آزمون‌های حرفه‌ای بازار سرمایه و برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه را می‌توان ازجمله اهم این اقدامات برشمرد.       
اشتراک گذاری :
ارسال نظر