بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۶
در گفتگو با مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران عنوان شد:

اجرای مداوم تحقیق و توسعه بر روی سامانه معاملات

چند روزی است معامله گران در بازار سرمایه با تغییراتی جزیی در صفحه اطلاعات نمادهای معاملاتی رو به رو شده اند که نظرات متفاوتی را در خصوص این تغییرات در برداشته است.
کد خبر : ۱۲۵۷۹۷
نویسنده :
رهنما
چند روزی است معامله گران در بازار سرمایه با تغییراتی جزیی در صفحه اطلاعات نمادهای معاملاتی رو به رو شده اند که نظرات متفاوتی را در خصوص این تغییرات در برداشته است.

در همین راستا مدیر عامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: سامانه معاملاتی بورس تهران با توجه به افزایش روز افزون داده های بازار سرمایه در حال توسعه است چراکه روزانه حجم زیادی از اطلاعات به این سامانه وارد می شود و می بایست برنامه ریزی های مناسبی در این خصوص وجود داشته باشد تا از کیفیت خدمات رسانی شرکت فناوری بورس تهران کاسته نشود.

عباس احمدی ادامه داد: بنابراین در آخرین تغییراتی که اعمال شده شاهد اضافه شدن یک زبانه به نام اطلاعیه در صفحه هر نماد هستیم و همینطور تغییر مکان نشان دادن سه مظنه برتر خرید و فروش را داشتیم که این تصمیمات برای جلوگیری از بزرگ تر شدن حجم صفحه هر نماد و راحتی کاربر در مشاهده اطلاعات اعمال شده است.

افزودن قابلیت شخصی سازی

مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات بورس تهران با اشاره به استراتژی شرکت در خصوص ایجاد سامانه ای بدون محدودیت ورود داده ابراز داشت: در این راستا سعی شده با ایجاد زبانه های مختلف در هر صفحه در جهت استفاده بهینه از فضای موجود در افزایش حجم اطلاعات استفاده شود در عین حال ابزار جدیدی بر ورودی صفحه هر نماد تعبیه شده که امکان شخصی سازی و تغییر مکان یا نمایش اطلاعات نماد را در اختیار کاربران قرار داده است تا کاربر بتواند مطابق سلیقه خود از آن بهره گیرد.

احمدی افزود: مسئله تحقیق و توسعه در شرکت فناوری اطلاعات بورس تهران به صورت متداوم در حال انجام است و سعی شده است به طور همزمان بر روی ارتقاء تکنولوژی و کاهش پهنای باند مصرفی سامانه برای افزایش سرعت آن مطالعه صورت گیرد و در جهت بهینه سازی هرچه بیشتر این حوزه از بازار سرمایه گام های مناسبی برداشته شود.

این مقام مسئول در شرکت فناوری اطلاعات بورس تهران ضمن اشاره به پویا بودن مسیر تحول و توسعه حوزه فناوری اطلاعات در بازار سرمایه اظهار داشت: در هر صورت می بایست پذیرفت که تغییر و توسعه نیاز به صرف هزینه و اصلاح مسایل و مشکلاتی دارد که به دلیل پویایی این حوزه به وجود خواهد آمد بنابراین تجربه نشان داده که با گذشت زمان و با همکاری کاربران در جهت برطرف ساختن مشکلات می توان به نتایج مناسبی در توسعه این حوزه دست یافت.

مدیر عامل سامانه TSETMC بیان کرد: هدف شرکت حداکثر سازی اطلاع رسانی به کاربران می باشد و سعی شده با ایجاد صفحه انتقادات و پیشنهادات موجود در سایت افراد بتوانند نظرات خود را از این طریق مطرح کنند و ما را در جهت توسعه روز افزون این سامانه یاری دهند.

احمدی در مورد بروز اشکالاتی در خصوص لینک ارتباطی با سامانه کدال نیز اظهار داشت: این موارد در یک سامانه اطلاعاتی حجم اجتناب ناپذیر خواهد بود و علت این مسئله این است که کد شناسایی اطلاعیه نمادی که سامانه اطلاع رسانی کدال وجود دراد با کد شناسایی که در سامانه شرکت فناوری اطلاعات بورس تهران ثبت شده است در برخی موارد متغایر است که سبب این جابه جایی در ثبت اطلاعیه ها در سامانه شده است البته ما به صورت مستمر در حال نگهداری و کشف خطاها هستیم تا بتوانیم موارد اینچنینی را نیز به پایین سطح برسانیم.

در خاتمه مدیر عامل سایت TSETMC ابراز داشت: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای بهینه سازی این سامانه پیش بینی می شود در آینده وضعیت مطلوب تری را به لحاظ خدمات رسانی و شفافیت اطلاعاتی در بازار سرمایه تجربه کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر