بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
آقایان؛ آیا ارایه وعده ها پیگرد قانونی ندارد؟ آیا این رفتارها به اعتماد و اطمینان سرمایه گذاران و سهامداران لطمه جدی وارد نکرده است؟
کد خبر : ۱۲۵۸۰۵
نویسنده :
کیوان فر
بیش از دو ساعت از معاملات روزانه سپری شد، اما هنوز خبری در روند معاملات نیست و به نظر می رسد بازار به مرز تعطیلی نزدیک شده است.

به گزارش بورس نیوز، روز جاری در حالی آغاز شده که حجم و ارزش معاملات در تمامی نمادهای بورسی و فرابورسی به شدت افت کرده و معامله قابل بیانی روی تابلوهای معاملاتی انجام نمی شود. بطوریکه ارزش معاملات طی یک ساعت اولیه روز جاری تنها حدود 21 میلیارد تومان بود و در سهم هایی با سرمایه بالا همچون بانک صادرات، هلدینگ خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس ، سایپا و مپنا حجم داد و ستد سهام طی این مدت رقم ناچیزی بوده و این شرایط در حالی مشاهده می شود که حقوقی ها در بازار غیبتی غیر موجه دارند و بورس در کما بسر می برد .

بطوریکه سهام بانک صادرات ایران با سرمایه حدود 58 هزار میلیارد ریالی در حالی بیش از 20 میلیون سهم آن با قیمت های نزدیک 88 تومانی معامله شده که سهامداران حقوقی نماد مذکور حدود هفت میلیون سهم "وبصادر" را خریداری کرده و در مقابل فروشنده بیش از 13 میلیون سهم آن یعنی دو برابر خریداری شده توسط آنها بودند.

سایپا نیز شرایطی مشابه را شاهد است، به گونه ای که از حدود شش میلیون سهم معامله شده تنها نیمی از آن متعلق به معامله گران حقوقی می باشد.این موارد تنها "مشتی هستند نمونه خروار".

حجم معاملاتی بیش از هشت میلیونی در حالی تا این لحظه در نماد "خساپا" رقم خورده که سهامدار حقوقی خریدار بیش از سه میلیون سهم آن و فروشنده 120 هزار سهم "خساپا" بودند.

رکود بر معاملات در حالی حکمفرماست که بازهم طی روزهای گذشته حقوقی ها دم از برگزاری جلساتی پیرامون تصمیم گیری برای حمایت از بازار می زدنند. وعده خیالی که بارها و بارها در شرایط بروز بحران و رکود معاملاتی عنوان شده، اما هیچ گاه به بار ننشسته است. 

آقای وزیر اقتصاد جنابعالی در نشست اضطراری خود با مدیران عامل بانک ها در تاریخ 30 فروردین ماه سال جاری وعده تزریق پنج هزار میلیارد تومان نقدینگی برای حمایت از بازار سرمایه را دادید. در آن زمان شاخص بورس در محدوده نزدیک به 74 هزار واحدی در حال حرکت بود. حال آنکه هم اکنون این نماگر به کانال 72 هزار واحدی نزول کرده است. پس این پنج هزار میلیارد تومان کجاست؟لطفاً پاسخ دهید این وعده ها کی پایان می یابد و زمان عمل کی فرا می رسد؟

آقایان مدیر؛ هدف از برگزاری این جلسات چیست؟ چرا وعده هایی را به سرمایه گذاران و سهامداران حقیقی می دهید که اقدامی برای تحقق آن انجام نمی شود؟ چرا برای برگزاری جلساتی هزینه می کنید که تاکنون هیچ ثمره و فایده ای برای بازار سرمایه در برنداشته است؟

آقایان مدیر؛ فکر نمی کنید این وعده های خیالی بدون تحقق شما بازار را به این وضعیت دچار کرده و به گسترش بی اعتمادی و عدم اطمینان در میان معامله گران دامن زده است؟ 

آقایان مدیر؛ آیا وقت آن فرا نرسیده که به دادن این وعده های سرخرمنی پایان دهید و به جای شعار بیشتر عمل کنید؟

آقای وزیر اقتصاد؛ جنابعالی در نشست اضطراری خود با مدیران عامل بانک ها در تاریخ 30 فروردین ماه سال جاری وعده تزریق پنج هزار میلیارد تومان نقدینگی برای حمایت از بازار سرمایه را دادید. در آن زمان شاخص بورس در محدوده نزدیک به 74 هزار واحدی در حال حرکت بود. حال آنکه هم اکنون این نماگر به کانال 72 هزار واحدی نزول کرده است. پس این پنج هزار میلیارد تومان کجاست؟لطفاً پاسخ دهید این وعده ها کی پایان می یابد و زمان عمل کی فرا می رسد؟

آقایان؛ آیا ارایه وعده ها پیگرد قانونی ندارد؟ آیا این رفتارها به اعتماد و اطمینان سرمایه گذاران و سهامداران لطمه جدی وارد نکرده است؟

کار بازار سرمایه و بورس به جایی رسیده که "وصندوق" با معامله حدود پنج میلیون سهمی خود مؤثرترین نماد بر رشد ناچیز شاخص کل شده است!

بازار سهام هم اکنون به محدوده ای رسیده که ارزش معاملات بورس تاکنون به 32 میلیارد تومان رسیده و می توان گفت دلیل اصلی اینکه هیچ سرمایه گذاری وارد معامله نمی شود، رفتارهای شما مسئولین و مدیران است که با اعلام وعده حمایت از بازار تنها به بی اعتمادی ها دامن زده اید.

در خاتمه خواسته تمامی سهامداران و سرمایه گذاران به ویژه حقیقی ها پایان دادن به اعلام برنامه هایی است که حاصلی به جز آسیب وارد کردن به بدنه کلی بازار سرمایه و گسترش بی اعتمادی در برندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
چه عجبببببببببببببببببب
خیلی وقته منتظرچنین مقاله ای بودیم



مگر رییس جمهور محترم نگفت از نقد استقبال میکنیم
پس کسی حق تعرض به شما را ندارد


بنویس بیشتر از این دست مقلات بنویس شاید بهار بورس فرا رسد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
اصلا دنیایی شده ونوین با 9درصد سهم شناور دیگه صف فروشش جمع نمیشه الله اکبر عجایب بورس ایران یکی دوتا نیستند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
به نظر من تنها راه نجات بورس تشكيل كميته حل بحران توسط رئيس‌جمهور با اختيارات فراوزارتي است كه تصميمات آن نيز بايد براي كليه وزارتخانه‌ها لازم‌الاجرا باشد. در اين كميته بايد نمايندگان واقعي كليه صنايع مطرح بورسي نيز به عنوان عضو اصلي حضور داشته باشند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶
مرسی
محمدزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
سلام منم یه سهامدار حقیقی دلم خوش بود حداقل میتونم تو بورس سودی بدست بیارم و درآمدی داشته باشم با این وضع بیکاری و .... الان که فکر میکنم ای کاش....
متاسفانه 45% درصد سرمایه ام ذوب شده و از دست رفته پولی که با زحمت بدست آمده کجان این رسانه هایی که به خاطر یه روز صعود شاخص هیاهو میکردن که بورس ما سود فوق العاده ایی داره یا میرفتن با افراد مصاحبه میکردن و اونا هم میگفتن عالیه به به حالا چرا نمیاین بگین سرمایه خیلی از حقیقی ها در بورس از بین رفته و کسی نیست حمایت کنه فقط وعده وعده و بهانه تراشی یه روز گروه داعش یه روز حقوقی ها یه روز اصلاح شاخص یه روز هدفمندی یارانه ها یه روز 1+5 و..خلاصه هر روز متوسل به یه بهانه
خدایا جای حق نشستی خودت قضاوت کن مگه چقدر سود گرفتیم یا سود وجود داره که انقدر باید ضرر کنیم ، نا سلامتی بازار سرمایه چرخه اقتصادی هر کشوریه ولی اگه یه سری از بالایی ها اجازه بدن تا این چرخ ها بچرخه همچی انحصاریه حتی بورس...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
اخر چه کسی تو این مملکت پاسخگوی ضرر میلیونها سهامدار تازه وارد در بورس میشه ؟اخر چه کسی پاسخگوی نابود شدن سرمایه میلونها نفر که با اعتماد به دولت تدبیر وامید وارد منجلاب بورس شده اند میشه ؟اخر کجای دنیا مردمش رو اینطور نامردانه فریب میده که با نشان دادن در باغ سبز مردمش رو به قعر اسفل سافلین بفرسته ؟مردمی که با نا اگاهی وتنها برای رسیدن به سود سرمایه زندگی خود را اسیر چنگال دولت میکنه! ودولتی که باحاصل زندگی مردم خودش رو تبلیغ میکنه که اری تورم با شاهکار مدیریت دولت به زیر 15درصد رسیده؟!؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
با این وعده ها از آذر ماه ما رو در بورس نگه داشتند و سرمایمون رو نصف کردند
کریم حمیدی نژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸
تو که باری زدوشم بر نداری میان بار سربارم چرایی ما باید چکسی را ببنیم که اقا ما نه حمایتشما را میخواهیم و لطفاهیچ کدام در این مورد حرفی نزنید بازار را به حال خود بگذاریدبازار بورس قابل پیش بینی نیست وافت وخیز دارد مثلی است معروف که می گوید که در کشاکش دهر مرد باید سنگ زیرین اسیاب باشد اگر قرار است با هر تلنگر از میدان خارج شد نه حمایت به درد می خورد ونه عمل به آن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
اینقدر حرس وجوش نخورید بعضی مسئولین باتدبیر مان مشغول فوتبال جام جهانی هستند وچند وقتی تدبیر را تعطیل کرده اندومطمئن باشید به محض اتمام بازی های جام جهانی مجددآهمانند قبل حتما"به فکر بازارسرمایه خواهند بود پس امید داشته باشید شما مگر تاکنون از آنها افعال معکوس دیده اید که اینقدر مظطرب هستید؟
رسول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲
واقعا جای تعجب دارد احمدی نزاد زور می گفت اینها هم زور میگن احمدی نزاد شفاف زور می گفت اینها غیر شفاف آقا مگه میشه دستمزد آب برق گاز و سوخت و سایر خدمات عمومی گران بشه اما تولید کننده با همان قیمت قبل کالا را عرضه کند چرا فاز دوم هدفمندی را اجرا کردید کاهش تورم از جیب مردم بخدا روزی باید جواب پس بدید مردم را بیچاره کردید خدا ازتون نگذره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
متاسفانه سیاستهای اقتصادی دولت تدبیر و امید!!! بزرگترین ضربه را بر پیکره بورس فرود آورد و بسیار بعید است که در آینده نزدیک اعتماد سرمایه گذاران به این بازار برگردد.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
متاسفانه بدنه اصلی تیم اقتصادی دولت و اطرافیان وزرا، با نگرش های بنگاه داری اقتصادی در زمینه ملک و ساختمان را تشکیل می دهند.
این ها اولویت اصلی شان رونق گرفتن ساختمان است تا بتوانند سرمایه های خود را آزاد کنند. ای کاش می دانستند که در اشتباهند و ضربه ای به اقتصاد می زنند که جبران آن بسیار مشکل است.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱
کلا مملکت شده وعده وعید چه برسه به بورسش.
سال گذشته مردم رو دعوت کردن سرمایشان را بیارن بورس که بهترین مکان سرمایه گذاری هستش و اینم از نتیجش.
این در حالی هستش که خودرو و مسکن و بقیه کالاهای اساسی روزبروز میره بالا ولی اینجا سرمایه مردم رو آوردن پایین.
مهران محبتي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷
دوستان عزيز به اينده بازار اميدوار بوده و سبد خود را نگه داري كنيد با توجه به تحقيقاتي كه بنده انجام داده ام نگرش كلي بازار فعلا" تمامي بازارها چه سفته بازي چه بازار طلا و دلار و بازار سرمايه و بازار كالايي همگي در ركود به سر ميبرند و همه اينها به مذاكرات با غرب و تغيير مسير نگرش دولت به سمت توليد بستگي دارد پس در اين ميان هيچكس را مقصر ندانيد نه خودتان را ونه دولتمان را براي اينكه كشور در موقعيتي براي تغيير مسير جديدي قرار گرفته است كه يكم زمانبر ميباشد باشد روزي ميرسد كه كشورمان شاخصش هميشه مثبت خواهد شد و همه به سود خواهند رسيد و شروعي بر پايان روزهاي سخت خواهد بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
احمدی نژاد کجایی که یادت بخیر
ناشناس
چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
متاسفم برای ملتی که این همه محدود نگرند.
بلایی که جناب آقای دکتر احمدی نژاد سر اقتصاد کشور آورد به این زودی ها برطرف نمیشه
از کجا میدونین اوج گرفتن بورس با اون شدت وبدون دلیل توی ماههای آخر دورانش فقط بخاطر این بود که خودش رو خوب جلوه بده مثل بقیه کاراش
احمدی نژاد فقط به خودش فکر میکنه و اینکه همه ازش یاد کنن و برای رسیدن به این هدفش اقتصاد کشور رو به باد داد تا الان همه بگن به به! بهمون یارانه داد زمان اون بورس توی چندماه بیش از صد درصد بازدهی داد.
در واقع خوب بلده از ما استفاده کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۶
به نظر من دولت باید بادکنک بورس را حسابی باد کنه تا هم ما راضی باشیم و هم دولت محبوب!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱
احمدی نژاد کجایی که بورس را باد کنی تا بره هوا.. همه راضی باشند و شما هم به چپاول مملکت. سر سال پولمون تو بورس 1/5 برابر بشه ولی ارزشش نصف بشه. تو راضی و ما راضی....
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۵
نباید خودمان را گول بزنیم .
هر گروهی که میاد سرکار فقط به فکر مناقع خودش
و جریانات وابسته به خودشون هستند, دل هیچکس
به حال ملت نمیسوزه.
ما مردم فقط باید به این وعده ها دل خوش کنیم و
بسوزیم .
اینها فقط موقع رای گیری ما را میخواهند و وقتی سوار شدند برای خودشون می تازونند.
سرمایه مردم نابود شده و آقایون فقط نگاه میکنن و
وعده های پوچ میدهند و پشت پرده هم حتما" به
ما می خندند.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
جای بسی تاسف از دولت تدبیر که هیچ تدبیری در بورس نمی کند حتی اگر بپذیریم که دست های ناپاکی در بورس اخلال ایجاد می کنند و عدم تدبیر دولت نشان از ضعف گفتمان تدبیر و امید را نشان می دهد .
یادگاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
* فقط اگر میخواهید زیانهای شما برگردد توصیه مرا گوش دهید***حسینا*** را دریابید. به توصیه ام گوش کنید که در بورس رستگار خواهید شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
دولت خودش ميخاد همه چيز را گران كنه ولي شركتها و كارخانه ها با همان قيمت قبلي كالا و خدمات خود را عرضه كنند.!!!

مگر ميشه خوارك پتروشيمي و برق گاز و از شير تا جون ادميزاد كه دولت داره و به شركگتها ميده همه گران شوند ولي توليدات شركتها گران نشود!!!


همه سرمايه مردم را در بازار بورس لز بين برديد خدا از تقصيرات شما نگذره

حداقل اون حاج محمود از بورس حمايت ميكرد تازه دولت تدبير و اميد هم نبود ولي شما كه با نام اميد و تدبير و از اين دست كلمات روي كار امديد كاري كه كرديد فقط نا اميد كردن مردم بوده و بس.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
متاسفانه صدای این سایت به جایی نمیرسد تا موضوع از طریق تلویزیون پیگیری نشود مسئولان تره ای خرد نخواهند کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
فردا گوشی رو برمیداریم . به بانک مرکزی.وزارت اقتصاد ودارایی رفتن حضوری به مجلس . ریاست جمهوری و... پیگیر میشیم. به سایتهای مهم تماس میگیریم که این موضوع رو پیگیری کنند. من که دارم این کار رو میکنم بقیه دوستان رو نمیدونم.