بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
نشست خبری شورای رقابت طی عصر امروز جهت اعلام قیمت های نهایی خودرو و تشریح جزییات چگونگی فرمول جدید در محل مرکز رقابت ملی با حضور رییس شورا و اصحاب رسانه برگزار شد.
کد خبر : ۱۲۷۲۸۲
نویسنده :
جمشیدی
نشست خبری شورای رقابت طی عصر امروز جهت اعلام قیمت های نهایی خودرو و تشریح جزییات چگونگی فرمول جدید در محل مرکز رقابت ملی با حضور رییس شورا و اصحاب رسانه برگزار شد.

براساس گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، رییس شورای رقابت با اعلام این خبر که قیمت های تعیین شده در جلسه 21 خرداد ماه سال جاری شورا تغییری نیافته، در این خصوص افزود: وقفه پیش آمده از جلسه اخیر شورا تاکنون به دلیل رایزنی و برگزاری جلساتی با مجموعه های خودروساز پیرامون پنج شرط تعیین شده بوده و تاکنون قیمت های اعلامی تغییری نیافته اند و تا پایان امسال نیز همین گونه خواهند بود.

رضا شیوا افزود: طی این مدت تنها فاکتور فروش خودرو اصلاح شده که عبارت است از:

اختیارات خریداران + الزمات قانونی(کیسه هوا + یورو 4) + پرداخت های قانونی(مالیات + بیمه + شماره گذاری) + قیمت کارخانه مصوب شورای رقابت = فاکتور اصلاحی

وی با اشاره به اینکه خودروسازان پنج پیش شرط مقرر شده برای قیمت های جدید را پذیرفته اند، افزود: این مجموعه ها موظف به افزایش میزان تولید خود طی سال جاری نسبت به سال گذشته شده اند، هرچند که میزان تولید خودروسازان طی سه ماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل حداقل 100 درصد افزایش یافته است.

تعهد خودروسازان برای افزایش تولید/قیمت ها تا پایان سال تغییر نمی کنند

این مقام مسئول به اهمیت کیفیت خودروهای تولیدی اشاره کرد و گفت: فرمول جدید قیمت خودرو با در نظر گرفتن هزینه های مختلف تولید، تعیین شده و موضوع کیفیت محصولات به طور اهم در این فرمول لحاظ شده است. به گونه ای که در صورت تخطی شرکت خودروساز و عدم کیفیت تولیدات آن، مبالغی به عنوان جریمه برای مجموعه مذکور در نظر گرفته می شود.

رییس شورای رقات در خصوص چگونگی شناسایی خودروسازان متخلف و مجرای قانونی این نهاد جهت برخورد با متخلفین عنوان کرد: اگرچه مجموعه های خودروساز قول مساعدت و همکاری را با شورای رقابت داده اند، اما این شورا می تواند از طریق بازرسان خود اقدام به شناسایی مجموعه های متخلف کند و از طریق مرکز ملی شورای رقابت با آنها برخورد قانونی نماید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم اعلام قیمت خودروی تندر 90بیان کرد: اگرچه شورای رقایت درخواست خود را مبنی بر دریافت اطلاعات لازم از مجموعه تولیدکننده یعنی رنو پارس اعلام نموده، اما این مجموعه هیچ اقدامی جهت ارسال اطلاعات لازم به این شورا نکرد و بدین ترتیب قیمت جدید این محصول نیز تعیین نشده است. این در حالی است که به طور قطع تصمیمات لازم جهت برخورد با این مجموعه خودروساز گرفته خواهد شد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه فرمول جدید قیمت خودرو منصفانه و کاملاً دو طرفه است، گفت: نحوه تعیین قیمت جدید به گونه ای بوده که منافع هر دو طرف خریدار و فروشنده در آن لحاظ شده است و سعی بر آن شده تا این بازار از حالت انحصاری خارج شود.

وی تأکید کرد: این قیمت ها تا پایان سال تغییر نخواهند یافت و متقاضیان می تواند از ماه آینده اقدام به خرید خودرو کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر