بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

شروطی برای رونق بورس در نیمه دوم سال

چنانچه تدبیری در خصوص کاهش نرخ سود سپرده های بانکی اندیشیده شود این قضیه منجر می گردد که نقدینگی مجدد وارد بازار سرمایه شده و در نتیجه باعث افزایش و رونق تولید شرکت های بورسی گردد.
کد خبر : ۱۲۹۶۱۱
نویسنده :
اعتماد
بازار سرمایه به دلیل عدم حمایت مسئولین و در نتیجه نا اطمینانی سهامداران، مدتی است با خروج نقدینگی مواجه شده، بطوریکه سرمایه گذار ترجیح می دهد که با توجه به نرخ سود سپرده های بانکی و عدم پذیرش ریسک جهت سرمایه گذاری در بازار پولی، نقدینگی خود را در بازار رقیب بورس یعنی بانک سرمایه گذاری کند. حال آنکه چنانچه تدبیری در خصوص کاهش نرخ سود سپرده های بانکی اندیشیده شود این قضیه منجر می گردد که نقدینگی مجدد وارد بازار سرمایه شده و در نتیجه باعث افزایش و رونق تولید شرکت های بورسی گردد.

در همین راستا، یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: سرمایه گذاران باید نوع دیدگاه خود را نسبت به بازار سرمایه تغییر دهند بطوریکه انتظار جهش بالای قیمت سهام را نباید متصور شد. بنابراین توصیه می گردد تمرکز بر روی سهام بنیادی با دیدگاه بلندمدت صورت گیرد.

وی عنوان کرد: بطور کلی می توان اظهار کرد که رابطه مستقیمی بین دلار و قیمت سهام در بازار سرمایه وجود دارد. بطوریکه با افزایش نرخ دلار، قیمت سهام در بورس نیز افزایش می یابد. در نتیجه در شرایط کنونی به دلیل تثبیت نرخ دلار و کاهش آن، شرایط بازار تغییر کرده بنابراین نیاز است که سرمایه گذار دیدگاه تحلیلی جهت سرمایه گذاری داشته باشد.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: چنانچه نرخ سودهای بانکی کاهش یابد تولید شروع به حرکت می کند اما تا هنگامی که نرخ سود سپرده ها تغییر نکند، وضعیت رکود در اقتصاد حاکم خواهد بود. همچنین حصول نتیجه مثبت در مذاکرات تأثیر مثبتی بر روند بازار سرمایه خواهد گذاشت اگرچه دستیابی به توافقات هسته ای در بلندمدت بر بورس تأثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: به اعتقاد بنده سهام هم اکنون در کف قیمتی خود می باشد همچنین با نگاه به روند معاملات می توان اظهار کرد که در شرایط فعلی، به دلیل عدم توجیه برای فروش، تعداد فروشندگان در این قیمت ها کاهش یافته است اگرچه تعداد خریدار، حجم معاملات و حجم نقدینگی در بازار به شدت با کاهش مواجه شده است. توصیه بنده به سهامداران این است که با توجه به جذابیت قیمت ها، در شرایط کنونی اقدام به خریداری سهام کنند چراکه در نیمه دوم سال جاری سهام در قیمت های کنونی قابل دسترس نخواهد بود.

این کارشناس در خاتمه افزود: پیش بینی می گردد در نیمه دوم سال جاری شاهد رشد قیمت سهام با سرعت بیشتری باشیم. همچنین احتمال می رود دولت اقدام به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی نماید علاوه بر آن، به نظر می رسد دولت با ارایه مجوز افزایش نرخ به محصولات شرکت ها نیز موافقت نماید در نتیجه بر مبنای تحقق این شروط، بطور کلی می توان انتظار رونق را در بازار سرمایه طی نیمه دوم سال جاری داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
alireza
United States of America
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱
سلام مجدد

برام خیلی جالبه ک 10 روزه دارم پیگیری میکنم و نظر میذارم ک بانک دی چی شد

تا الان حتی یه اقدام کوچیک نکردین
هادی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
این بابا مثل اینکه دنبال وام از بانک است که این حرفهای تکراری را میزند.چند وقت پیش هم همین حرفها را میزدنند ولی نتیجه نداد
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۱
((چنانچه تدبیری در خصوص کاهش نرخ سود سپرده های بانکی اندیشیده شود این قضیه منجر می گردد که نقدینگی مجدد وارد بازار سرمایه شده))

این نشون میده که بازار سرمایه خودش هیچ پتانسیلی برای رشد نداره و با سرکوب کردن دیگر بازارها باید رشد کنه.

از این مهمتر اینه که اینها همش حرفه.
سود بانکی هم که کم شد ، بورس به بهونه ی قیمت هندوانه ریزش میکنه.
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
((سرمایه گذاران باید نوع دیدگاه خود را نسبت به بازار سرمایه تغییر دهند بطوریکه انتظار جهش بالای قیمت سهام را نباید متصور شد))

دوست گرامی !
اجازه بدید منظور دقیق فرمایشتون را عرض کنم:

سرمایه گذاران باید نوع دیدگاه خود را نسبت به بازار سرمایه تغییر دهند بطوریکه انتظاری جز ضرر (به منظور کاهش فرمایشی نقدینگی مردم عادی) و کاهش قیمت سهام را نباید متصور شد
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
(( توصیه بنده به سهامداران این است که با توجه به جذابیت قیمت ها، در شرایط کنونی اقدام به خریداری سهام کنند چراکه در نیمه دوم سال جاری سهام در قیمت های کنونی قابل دسترس نخواهد بود. ))

بله کاملا من هم موافقم که در نیمه دوم سال ، سهام در قیمت های کنونی قابل دسترس نخواهد بود ، چون اون موقع حدودا 10 تا 20 درصد دیگه ارزونتر شده و ما داریم حسرت همین امروز را میخوریم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
واقعا دست مریزاد به شرکت تاید واتر خاورمیانه؟ انگار نه انگار یکساله نماد سهام بسته است و مردم پولشون بلوکه است
رضا
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
فروردین هم میگفتین خرداد 90000 رو میزنه- من که هرچی داشتم فروختم گذاشتم تو بانک/ آقای "یک کارشناس بازار سرمایه" تو هم همین کار رو بکن
رحیم صرافان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
با سلام ضمن تبریک روز خبرنگار و خسته نباشید امریکاییها یک ضرب المثل مورد استفاده هر روز دارند که میگه there is no subsitute for experience هیچ چیز جای تجربه را نمیگیره با 39 سال تجربه در بازارهای بین المللی شهامت اینگونه تحلیل ها را ندارم با سپاس و تقدیم احترامات.
ناشناش
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۴
احسنت
عماد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳
چرا وقتی حرف از افزایش و اخذ مالیت در بازار بورس میشه دولت و مسئولان خودشونو با کشور های پیشرفته مقایسه می کنن و دم از این میزنن که مالیات و عوارض در بورس های کشور ها دیگه بیشتره. چرا از امتیازاتی که دولت ها در بورس های دیگه به سهامداران ارائه میدن صحبت نمی کنن. چرا از اعتبارات تشویقی بورس های دیگه صحبت نمی کنن. چرا از این صحبت نمی کنید که در بورس های دیگه اجازه تشکیل صف های بی مورد خرید و فروش را نمی دهند و سریعا سهم را می بندند. چرا دولت فقط اعتبرات سنگین رو به شرکت های حقوقی میده خود این کار باعث به وجود امدن رانت میشه. چون به کرات دیده شده که همین حقوقی ها با پول های کلانی که دولت و ... در اختیارشون قرار میدن یک سری از سهم های خاص و مد نظر خود را با وارد کردن نقدینگی با صف خرید همراه می کنن و وقتی سهامداران خرد وارد این صف های سنگین ساختگی می شوند همین حقوقی ها در نقش فروشنده ظاهر می شوند و همین باعث فقیرتر شدن افراد خرد و ثروت مند تر شدن افراد خاص می شود. به جای اینکار به سهامداران خود به اندازهسرمایه آوره خود در بورس اعتبارات بدون کارمزد ارائه بدید که هر شخص هر سهمی رو که علاقه مند بود خریداری کنه تا همه بازار رشد و وشکوفایی داشته باشه. یکی دیگر از مشکلات بورس همین زمان پیش گشایش هست که خود این موضوع باعث به وجود اومدن رانت های زیادی میشه.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴
سلام و احترام
بورس نیوز لطفا پی گیری فرمایند چرا در خرید و فروش در بورس مخفی کاری میشود خیلی لازم است که این ابزار کلک به فروشنده و خریدار اصلاح شود و خرید و فروش شفاف باشد و هر طرف از تعداد در خواست خرید و فرش آگاه باشند خیلی لازم است سازمان درخواست خرید و فروش را برای دو طرف شفاف کند .
حافظ
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
من هم 6ماه پیش به فرمایشات شخصی مثل شما که از تریبون رسانه ملی امر فرمودند بخرید که خریداران امروز بردگان فردا هستند اما کماکان 6ماه از اون روزهای طلایی سپری شده و نه تنها سودی نصیب ما نشده بلکه بیشتر سهام امتیاز بسیار خوب منفی کسب کرده اند که شاید با این روند در 6 ماه آینده هم اصل سرمایه سر جاش برنگرده.خداوند سایه صاحب نظران و کارشناسان مثل شما رو از سر ما کم نکنه و گرنه ما چطور میتونیم اموالمونو بر باد بدیم بنظر بنده به شما ها باید بابت این نوع کارشناسی ها حقوقی مکفی داد .
iهمشهری
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
چاه باید خودش آب داشته باشه.با این اقتصاد بیمار وتورم فزاینده و بیکاری و بسته شدن کارخانجات و گرانی چه انتظاری بیش از این میتوان داشت چون بورس باید شاخص رشد اقتصاد باشد