بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
اغلب سهامداران شرکت های فعال در بورس همچنان طی هفته گذشته شاهد کاهش ارزش سرمایه خود بودند و شاخص کل نیز در پی این روند بازدهی منفی 0.3 درصدی را در هفته گذشته محقق کرد.
کد خبر : ۱۳۰۳۸۷
نویسنده :
جمشیدی
اغلب سهامداران شرکت های فعال در بورس همچنان طی هفته گذشته شاهد کاهش ارزش سرمایه خود بودند و شاخص کل نیز در پی این روند بازدهی منفی 0.3 درصدی را در هفته گذشته محقق کرد.

براساس گزارش بورس نیوز، بیمه مرکزی ایران بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه را طی دو روز پایانی معاملات هفته گذشته خریداری کرد و بیش از یک میلیون سهم "وبانک" به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی رفت.

شرکت سرمایه گذاری سپه نیز حدود 600 هزار سهم شرکت صنعتی و معدنی چادرملو را طی معاملات هفته گذشته به سبد سرمایه گذاری های خود افزود و علاوه بر آن، شرکت تعاونی وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی بیش از هشتصد هزار سهم "وپترو" را خرید و بدین ترتیب میزان تملک خود را در این سهام افزایش داد.

در نماد "وتوسم" نیز شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی خریدار بیش از یک میلیون و 500 هزار سهم آن بود و طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته بیش از دو میلیون سهم "افست" به سبد بورسی شرکت سرمایه گذاری سایه گستر سرمایه رفت.

براساس این گزارش، شرکت گروه مالی ملت بیش از 41 میلیون سهم بانک ملت را طی چهار روز معاملاتی هفته گذشته تحصیل کرد و شرکت مدیریت سرمایه آرین تدبیر خریدار کمتر از یک میلیون سهم "پاکشو" بود. حال آنکه هیچ یک از سهامداران عمده این شرکت فعال در گروه شیمیایی همچون صنعتی گلرنگ معامله ای اعم از خرید یا فروش را در این سهم انجام نداده اند.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به فروش سهام تحت تملک خود کردند.

بانک سامان به عنوان یکی از سهامداران شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد، بیش از یک میلیون سهم آن را فروخت و شرکت خدمات مالی و مدیریت معین آزادگان کمتر از 500 هزار سهم "غپینو" را واگذار کرد.

علاوه بر آن، شرکت سرمایه گذاری سمند حدود یک میلیون سهم ایران خودرو را به پرتفوی بورسی خود افزود و در مقابل بیش از دو میلیون سهم آن را به فروش رساند.

شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین نیز کمتر از 500 هزار سهم "تیپیکو" را طی سه روز معاملاتی هفته گذشته خریداری کرد و حدود پنج میلیون سهم آن را طی چهارشنبه هفته گذشته از تملک خود خارج کرد.

همچنین بیش از هفت میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی به پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری صبا تأمین رفت.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر