بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
رییس اداره امور گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه عنوان کرد:

برگزاری آزمون ها هر دو هفته یکبار/سازمان از تمدید گواهینامه ها ذینفع نیست!

آزمون های بازار سرمایه از نیمه دوم امسال هر دو هفته یکبار برگزار می شود و داوطلبان حضور در این آزمون ها می توانند در هر دوره تنها در دو گرایش ثبت نام کنند.
کد خبر : ۱۳۴۰۴۷
نویسنده :
جمشیدی
آزمون های بازار سرمایه از نیمه دوم امسال هر دو هفته یکبار برگزار می شود و داوطلبان حضور در این آزمون ها می توانند در هر دوره تنها در دو گرایش ثبت نام کنند.

رییس اداره امور گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: با اعمال تغییراتی در نحوه برگزاری آزمون های بازار سرمایه، اولین دوره طی 10 مهر ماه جاری برگزار می شود و داوطلبان تا یک هفته قبل از آغاز آزمون ها مهلت دارند نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

حیدر فروغ نژاد افزود: تمام گرایش های آزمون به جز آزمون های اصول بازار سرمایه و تحلیلگری، به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد و علاوه بر آن، به دلیل وجود متقاضی بالا برای آزمون معامله گری، این آزمون به هر دو صورت الکترونیکی و کاغذی برگزار می شود که البته برگزار شدن آزمون ها به صورت الکترونیکی موجب شده تا اندکی بر مبالغ ناشی از هزینه های ثبت نام افزوده شود.

وی به مزیت های اجرای این برنامه اشاره کرد و گفت: داوطلبان از این پس می توانند در زمان دلخواه خود نسبت به شرکت در آزمون ها اقدام کنند و بدین نحو زمان بندی شرکت در آزمون ها در اختیار داوطلبان خواهد بود. علاوه بر این، نتایج برگزاری هر آزمون حداکثر تا دو روز بعد از زمان برگزاری آن اعلام می شود.

این مقام مسئول به تداوم معافیت های در نظر گرفته شده برای فارغ التحصیلان رشته های حسابداری، اقتصاد و گرایش های مالی رشته مدیریت جهت شرکت در آزمون معامله گری اشاره کرد و گفت: این معافیت همچنان ادامه دارد و این افراد می توانند بدون اخذ گواهی آزمون اصول بازار سرمایه، در آزمون معامله گری شرکت کنند و در صورت پذیرفته شدن در این آزمون، پس از گذراندن یک دوره آموزشی، در یکی از گرایش های معامله گری بورس اوراق، بورس کالا و بورس انرژی مشغول فعالیت شوند.

رییس اداره گواهینامه های حرفه ای بازار سرمایه در خصوص هزینه های قابل توجه پرداختی توسط پذیرفته شدگان آزمون ها برای تمدید گواهینامه های حرفه ای پس از گذشت دو سال از زمان دریافت آن نیز گفت: این مجموعه با همکاری و مشورت تمام ارکان بازار سرمایه و مجریان و متولیان برگزاری آزمون ها در نظر دارد تا اصلاحاتی در نحوه تمدید این گواهینامه ها اعمال کند و برخی امتیازات همچون سابقه شغلی و میزان تحصیلات برای داوطلبان در نظر گرفته خواهد شد. این در حالی است که سازمان بورس از وجوه پرداختی برای این امر منتفع نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
همه جا آزمون ها رو الکترونیکی می کنند از هزینه های آزمون کاسته میشه اونوقت شما الکترونیکی می کنید هزینه ها افزوده میشه؟!!!
واقعا که
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
72 تومن برا ثبت نام آزمون معامله گری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
جالبه با این همه هزینه امتحان می دی. بعد از دو سال می گن باید تمدید کنی. این دیگه چه صیغه ای هست. البته این اقا می گه ما انتفاعی نمی بریم پس کی می بره؟ اصلا تمدید گواهینامه یعنی چی؟
یحیی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۱
سوال : آیا همه افرادی که دربخشهای مختلف سازمان بورس ، شرکت بورس ،و سایر بخشهای مرتبط با بازار سرمایه فعالیت می کنند نیز داشتن چنین گواهینامه هایی الزامی است یا نیاز به تمدید مدارک حرفه ای دارند ؟ یا فقط عمدتا شاغلین شرکتهای کارگزاری ، شرکتهای سرمایه گذاری نیاز به این تعداد مدارک حرفه ای دارند ؟
حسابدار رسمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
حسابرسان یک آزمونی دارند به نام آزمون "حسابدار رسمی" که هر کی توش قبول بشه، حق امضاء داره ... در ادامه برخی از ویژگی های این آزمون رو میگم :
1. اگر شما در برخی از دروس این آزمون قبول بشید، برای سال بعد فقط اون دروسی رو امتحان می دید که قبول نشدید / در تحلیلگری، هر سال باید همه مفاد آزمون رو امتحان بدید
2. پس از قبولی در این آزمون، دیگه موضوعی به نام تمدید وجود نداره/ در آزمون های بورس چه در نهادهای مالی شاغل باشی چه نباشی، تمدید وجود دارد

نتیجه : ساز و کار آزمون های سازمان بورس، هنوز ابتداییه
امید به بهبودی