بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
رئیس هیات مدیره کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد؛

سود کلان شرکت‌های صادرات محور از ارز ۸۰۰۰ تومانی/ فرمول بازگشت سرمایه پتروشیمی‌ها

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان معتقد است عرضه ارز پتروشیمی‌ها با دلار 8000 تومانی اتفاق خوبی برای شرکت‌های پتروشیمی خواهد بود چراکه این شرکت با این اوصاف خواهند توانست محصولات خود را با خیال راحت‌تری به‌فروش رسانده و سود خود را صرف طرح‌های توسعه‌ای کنند.
کد خبر : ۱۷۸۷۶۱
حمیدرضا مهرآور در گفت‌وگو با بورس‌نیوز با مثبت قلمداد کردن افزایش نرخ ارز در بازار ثانویه اظهار کرد: شرکت‌های صادرات محور نظیر پتروشیمی‌ها و فولادی‌ها پس از تصویب فروش ارز به نرخ 8000 تومان در بازار ثانویه علاوه بر اینکه از سود خوبی برخوردار خواهند شد خواهند توانست سهامداران خود را راضی نگه‌داشته و سود خوبی نصیب آن‌ها شود.

وی ادامه داد: از طرفی دیگر اغلب واحدهای تولیدی و بنگاه‌های بالادست نیازمند تامین مواد اولیه کلانی بودند که باید دید سیاست‌گذار در راستای حمایت از تولید ملی، نرخ خرید مواد اولیه این واحدها را با دلار چند هزار تومانی ارزیابی می‌کند.

مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های توسعه‌ای، بازسازی و بروزرسانی واحدهای تولیدی  در زمان تحریم‌ها با اولویت ویژه‌ای باید پیگیری شود، تصریح کرد: افزایش حجم ریالی دارایی‌های شرکت‌ها نباید تنها در راستای تقسیم سود سالانه تشریح شود بلکه باید با تخصیص این منابع به طرح‌های توسعه‌ای، شرکت‌ها گام در مسیر پیشرفت، بهره‌وری و افزایش ارزش افزوده کالاهای تولیدی خود بگذارند.

مهرآور درباره ورود شرکت‌ها به فضای تحریمی‌ تاکید کرد: شرکت‌های صادرات‌محور در فضای تحریمی با تاثیرپذیری کمتری به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند اما نباید فراموش کرد که باید سیاست‌گذاران فرمولی ارائه کنند تا منابع مالی این شرکت‌ها پس از صادرات به داخل شبکه بانکی کشور بازگردد بنابراین در صورت رفع این مشکل، نه‌تنها صادراتی‌ها با چالش تحریمی مواجه‌ نخواهند شد بلکه حتی می‌توانند به سود آوری مناسبی نیز دست یابند.

وی ارزیابی وضعیت بازارسرمایه طی هفته جاری اظهارکرد: بازار مسیر عادی و طبیعی خود را در حال طی کردن بوده و طی 10 روز گذشته شاخص بازار روند صعودی را به خود گرفته بنابراین اگر شاخص‌ها حتی به استراحت نیز بپردازند جای تعجب ندارد و لذا جای نگرانی وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم انبوه نقدینگی سرگردان در جامعه باید این منابع را کانالیزه کرد و منابع را به سمت بازارسرمایه سوق داد تا این بازار ضمن رشد شاخص‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها بتواند آثار ضدتورمی از خود برجای بگذارد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر