بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
مدیرعامل بانک قوامین گفت: قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال 62 طراحی بنابراین در حال حاضر این قانون نیازمند بازنگری در یک دوره 5 ساله است.
کد خبر : ۱۸۸۹۰۴

غلامحسن تقی نتاج مدیرعامل بانک قوامین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز گفت: برای نظام بانکی کشور هدف آرمانی نظام پولی اسلامی تعیین شده این در حالیست که قانون عملیات بانکی بدون ربا بعنوان نخستین قدم برای ایجاد این نظام نیازمند بازنگری است.

وی با بیان اینکه قانون عملیات بانکی بدون ربا در سال 62 طراحی شده است، تاکید کرد: این قانون نیازمند بازنگری در یک دوره 5 ساله است.

نتاج با بیان اینکه در حال حاضر نیاز نظام پولی کشور به فعالیت‌های مطالعاتی گسترده‌تر در بخش محتوا اصلی‌ترین چالش صنعت بانکداری محسوب می‌شود، افزود: قانون بانکداری اسلامی از 5 سال پیش تقدیم مجلس شده اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

مدیرعامل بانک قوامین با اشاره اینکه آموزش مفاهیم و محتوا یکی دیگراز چالش‌های این صنعت محسوب می شود، ادامه داد: در این راستا نیازمند استفاده از تجربیات اساتید مختلف در زمینه فقهی،اجرایی و عملیاتی خواهیم بود که از طریق بسترهای آموزشی موجود در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه این مفاهیم و آموزش‌ها در سطح جامعه گسترش یابد.

وی در پاسخ به این سوال که بانک قوامین تاکنون چه اقداماتی در راستای افزایش سطح سواد مالی در کشورانجام داده است، گفت: باتوجه به فعالیت 7 میلیون سپرده گذار در بانک قوامین این بانک نیز اقداماتی را در راستای افزایش سطح سواد مالی در کشور انجام داده است.

نتاج خاطرنشان کرد: این بانک آموزش های لازم در خصوص قراردادهای سپرده گذاری، قراردادهای تسهیلات و وام را به سپرده گذاران خود ارائه داده است.

مدیرعامل بانک قوامین با بیان اینکه آموزش های لازم براساس نوع فعالیت هر مشتری در بانک ارائه می شود،افزود: باتوجه به گستردگی اطلاعات مرتبط با فعالیت های پولی و بانکی باید در راستای آموزش آن ها تلاش های بیشتری انجام شود.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سخنگوی کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس، گفت:

حاشیه‌ساز شدن موضوع واگذاری بنگاه‌های دولتی

ارسال نظر