بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
کارشناس صنعت قطعه‌سازی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

بانک‌ها از اعطای تسهیلات ارزی سرباز می‌زنند/ بانک‌مرکزی باید فرمان را بدست بگیرد

درحالی که مقرر شده که اعتباراتی از سوی بانک‌مرکزی به قطعه‌سازان بابت مطالبات آنها پرداخت شود اما بانک‌های عامل ریسک پرداخت‌های ارزی را به دوش نمی‌گیرند و تن به مصوبه بانک مرکزی نمی‌دهند.
کد خبر : ۱۸۹۱۶۵
به گزارش بورس‌نیوز، درحالی که طی معاملات بورس اوراق بهادار امروز گروه خودرویی‌ها قرمز پوش بوده که دیروز این رویه در این گروه وجود داشت اما قطعه‌سازان تنها چراغ‌های امیدی بودند کهم دل این گروه را روشن نگاه داشته بودند.
طی معاملات امروز تا این لحظه، 206 میلیون سهم به ارزش 273 میلیارد ریال تاکنون داد و ستد شده است.

در همین خصوص محمدرضا نجفی منش رئیس هیات‌مدیره انجمن قطعه‌سازان همگن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز درخصوص اینکه قطعه‌سازان پس از خبر اعطای تسهیلات برای کاهش سطح معوقات خود ، توانستند روزهای خوبی را پشت سر بگذارند اما این روند امروز حالت عکس گرفته، اظهارکرد: طبق قول بانک‌مرکزی، می‌بایست حدود 11 هزار میلیارد تومان به صنعت قطعه‌سازی برای تامین مواداولیه خودروسازان به صورت 4 هزار میلیارد تومان ریالی و 7 هزار میلیارد تومان به صورت ارزی اعطا می‌شد که از این مبلغ تنها 3 هزار میلیارد تومان به صورت ریالی پرداخت شده است.

وی ادامه داد: این مبلغ تنها 50درصد معوقات سال جاری و 25درصد کل معوقات قطعه‌سازان از خودرویی‌ها بوده اما ایراد کار آنجاست که بانک‌ها تمایلی برای ورود به بحث ارزی ندارند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: بانک‌مرکزی وظیفه اعطای تسهیلات ارزی را به بانک‌ها واگذار کرده اما بانک‌ها از اجرای آن سرباز زده و ریسک ارزی را قبول نمی‌کنند بنابراین باید بانک‌مرکزی این مورد را خود انجام داده یا مانند اعتبارات ریالی، بخش ارز را هم به شکل ریال به بنگاه‌ها پرداخت کند.

این فعال اقتصادی افزود: شاید عدم پرداخت و سرباززدن به اعطای تسهیلات، روند قطعه‌سازان را در بازار امروز نزولی کرده و باید بانک‌مرکزی سریعا در این خصوص اقدام کند.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دولتی‌ها در زمین آمریکا بازی می‌کنند:

خود تحریمی؛ شاهرگ مشکلات اخیر صنعت خودرو

این فعال صنعت خودرویی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهارکرد:

رانتی که باید از کف سفته‌بازان خودرویی برود/ قیمت دستوری خودرو را به حاشیه برد

ارسال نظر