بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
آنچه در مجمع سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس مطرح شد؛

مخالفت سهامدار عمده با افزایش سرمایه وپسا

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس،گفت: پیشنهاد افزایش سرمایه مورد تایید سهامدار عمده این شرکت (با درصد سهام 85 درصد) قرار نگرفته است.
کد خبر : ۱۹۴۰۲۴
به گزارش بورس نیوز، امیر ونکی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس (سهامی عام) در مجمع عمومی این شرکت که در ساعت ده صبح روز 26/04/1398 برگزار شد، گفت: کارکنان این شرکت توانستند تحریم‌های حوزه کشتیرانی و موانع موجود برای پهلوگیری کشتی‌های مجهز به جرثقیل‌های سنگین را به فرصتی مناسب برای مجموعه تبدیل کنند بنابراین هم‌اکنون در جرثقیل‌های شرکت زیرمجموعه در حال بارگیری و تخلیه سازه‌های عظیم در بنادر کشور هستیم.

ونکی افزود: حضور در بازارهای هدف نوین همچون باربرداری سازه‌های نیروگاه بادی محقق شده است و این مجموعه به این حوزه ورود پیداکرده است. 

وی ادامه داد: با توجه به آنکه جرثقیل‌های این مجموعه دارای برگ سبز گمرکی می‌باشد فعالیت آن‌ها فقط محدود به مناطق ویژه و آزاد نیست لذا به‌واسطه فعالیت در مشهد (با شرکت مپنا)، کرمانشاه (با پتروشیمی کرمانشاه) و شهرهای کرمان و تبریز و ... به هدف افزایش گستردگی جغرافیایی فعالیت‌ها دست‌یافتیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس، خاطرنشان کرد: افزایش نرخ ارز نه‌تنها امکان رقابت شرکت‌های خارجی با مجموعه را از بین برده بلکه زمینه را برای حضور در بازار کشورهای مجاور فراهم نمود‌ه است.

ونکی در خصوص ارزش سبد دارایی‌های مجموعه ، تصریح کرد: ارزش خالص دارایی‌های این شرکت مبتنی بر دارایی‌های مشهود این شرکت بوده و نه مبتنی بر مواردی مانند سرقفلی و حق مالکیت و امثال آن لذا این مهم برای ذینفعان موضوعی ارزشمند در محاسبه ارزش خالص دارایی‌های وپسا محسوب می‌شود از سویی دیگر  ناچیز بودن بدهی بانکی این مجموعه (در حدود یک میلیارد تومان) در کنار املاک موجود در پرتفوی وپسا، این امکان را برای این مجموعه فراهم می‌آورد که از ظرفیت بالقوه خلق بازده اهرمی بهره‌مند شود.

 وی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش سرمایه مورد تایید سهامدار عمده این شرکت (با درصد سهام 85 درصد) قرار نگرفته است.،افزود: تاکید هیئت‌مدیره بر ارائه درخواست پذیرش مجدد در بازار دوم فرابورس طی دو سال آینده می‌باشد.

در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1397 به ازای هر سهم 10 ریال سود تصویب شد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
اطلاع رسانی از سوی شرکت سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج فارس؛

"وپسا" سهامداران را فراخواند

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
وپسا تا کی ضرر میده
من
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
یک فکری بحال سهامدار خرد این سهم بکنید تا تو ضرر آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟