بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:

بورس کالا محلی برای رشد انگیزه فعالان صنعت

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بورس کالا یکی از سازوکارهایی است که انحصار را از بین می‌برد و با کشف واقعی قیمت‌ها به برنامه‌ریزی برای تولید و رشد انگیزه فعالان صنعت کمک می‌کند.
کد خبر : ۱۹۰۰۳۳

به گزارش بورس نیوز، حسین سلاح ورزی، درباره تحریم‌ها علیه ایران اظهار کرد: در شرایطی که آمریکا و برخی دیگر از کشورها با هدف ایجاد ضربه به اقتصاد کشور، ایجاد نارضایتی و فشار اقتصادی به مردم، برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای ایجاد تحریم‌های خصمانه داشته‌اند، نامگذاری سال ٩٨ به عنوان «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری، تمرکز و توجه اجزای نظام به توان تولید ملی را اعلام می‌کند که نگاهی بسیار هوشمندانه و دقیق است.

وی افزود: با توجه به وضعیت موجود، رونق تولید به عنوان یک ضرورت، امنیت و اولویت به حساب می‌آید که باید سعی شود تا به مرحله عمل برسد که در این زمینه تمام اجزای نظام باید به جد در مقام عمل و واقعیت به تقویت توان تولید بپردازند.

نایب رئیس اتاق بازارگانی ایران درباره عوامل موثر در محقق شدن رونق تولید توضیح داد: در صورتی که رونق تولید و حمایت از تولید به تزریق پول و تامین مالی واحدهای تولیدی تنزل داده شود قدری ساده‌لوحانه به نظر می‌رسد اما باید به این نکته توجه کرد که تقویت و رونق تولید ملی جز در سایه یک عزم و اراده جدی برای بهبود فضای کسب و کار، کاهش مقررات دست‌وپاگیر، فراهم کردن بستری برای افزایش ظرفیت تولید امکانپذیر است.

سلاح ورزی تاکید کرد: در تمام این سال‌ها با اقتصاد دولتی نتوانستیم در اقتصاد کشور اتفاق خوبی رقم بزنیم. در حال حاضر هم هم اگر همت لازم برای برداشتن برخی موانع وجود نداشته باشد آخر سال خواهیم دید که اتفاق مثبتی در زمینه تحقق شعار سال نیفتاده است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات نادرست اقتصادی در سال گذشته، بازگشت نظام قیمت‌گذاری کالاها و اقتصاد دستوری بود. باید از تجربه‌های سال ۹۷ در راستای تنظیم بازارها و حمایت از مردم و مصرف‌کنندگان درس بگیریم.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران درباره استفاده از ظرفیت‌های بورس کالا نیز بیان کرد: یکی از مسیرهای اصلی برای تحقق شعار سال را استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بورس کالا برای ایجاد شفافیت و افزایش انگیزه تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است. بورس کالا بستر مهم و لازمی برای عرضه انواع محصولات تولیدی کشور است به طوریکه قرار گرفتن محصولات بر تابلوی این بورس به رقابت‌پذیری، سلامت و شفافیت اقتصاد ایران کمک قابل توجهی می‌کند.

سلاح‌ورزی گفت: بورس کالا یکی از سازوکارهایی است که انحصار را از بین می‌برد و با کشف واقعی قیمت‌ها به برنامه‌ریزی برای تولید و رشد انگیزه فعالان صنعت کمک می‌کند.


اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران:

تقویت بخش خصوصی مهم ترین راه حل نجات اقتصاد کشور

از سوی وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی انجام شد؛

مشخص شدن نمایندگان بخش دولتی در اتاق بازرگانی تهران

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران گفت:

فراهم نبودن فضای کسب و کاربرای بخش خصوصی

ارسال نظر