شنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۶
مدیرعامل شرکت آرمیتاژ:

کاربری های متنوع در پروژه های شرکت آرمیتاژ وجود دارد/ بازار حوزه ساختمان یک حوزه سودآور است

مدیرعامل شرکت آرمیتاژ گفت:بازار حوزه ساختمان یک حوزه سودآور بوده و من فکر می‌کنم که سرمایه کسانی که در این حوزه سرمایه شان را می‌گذارند، قطعاً سود خوبی نصیب شان خواهد شد.
کد خبر : ۲۹۵۲۰۴

علیرضا پوررضایی، مدیرعامل شرکت آرمیتاژ در گفت‌و‌گو با بورس نیوز، اظهار کرد: درخصوص شرکت آرمیتاژ شرکت‌های زیرمجموعه شرکت آرمیتاژ از شرکت مبنا که حوزه بهره‌برداری پروژه‌ها را انجام می‌دهد. یک شرکت بازرگانی داریم و یک شرکت پاریز ابری.

وی افزود: ما از سال ۱۳۷۰ فعالیت در حوزه ساختمان سازی را شروع کردیم و حدود ۳۰ سال است که با سرمایه گذاری خودمان پروژه‌هایی را تعریف کردیم. تقریباً تخصصی‌ترین مجموعه برج سازی در سطح کشور هستیم که در حال حاضر ۸ پروژه فعال در مشهد، جزیره کیش، چالوس، کلارآباد و تهران.

در حال حاضر متراژ پروژه‌ای که در دست احداث داریم بالغ بر ۳۵۰ هزار متر است. چیزی که باعث شد ما به سمت بازار سرمایه برویم، این است که با توجه به اینکه یک برند ایجاد کردیم و با توجه به اعتمادی که در بین مردم داریم کمتر سراغ بانک‌ها رفتیم.

ما دنبال این بودیم که بتونیم سرمایه‌های خرد مردم را جمع کنیم. با دو، سه هدف وارد بحث بازار سرمایه شدیم؛ یکی اینکه دوست داریم که شرکت را برای نسل‌های آینده حفظ کنیم و توسعه دهیم. دومین موضوع این است که بحث پیش فروش شرکت تقریباً موفق بوده است، اما با توجه به نوع پروژه‌ای که داریم شاید بعضی وقت‌ها با توجه به رکود بازار مقداری شرایط پیش فروش سخت می‌شود بنابراین بازار سرمایه می‌تواند به ما کمک کند. موضوع سوم این است که ما یک تیم بسیار فنی هستیم که امکان تعریف پروژه تا دو، سه میلیون متر مربع را نیز داریم. بحث این است که حتماً باید یک مدل برای خود داشته باشیم که بعد بتوانیم پروژه جدید را آغاز کنیم.

 یکی از قابلیت‌های مجموعه ما این است که همه نوع کاربری در پروژه‌های ما دیده می‌شود. از مسکونی، اداری، تجاری، اقامتی گرفته تا در شهر‌های مختلف با تنوعی از پروژه‌ها مواجه می‌شویم. 

وی درخصوص مزایای شرکت آرمیتا نسبت به شرکت‌های هم صنعت خود بیان کرد: ما یک شرکت ساختمان سازی هستیم که صفر تا صد پروژه‌ها را از سرمایه گذاری در ملک، تعریف پروژه، طراحی پروژه، تامین متریال، ساخت و در آخر بهره‌برداری پروژه را به عهده دارد و با توجه به اینکه ما سبد کاملی از پروژه‌ها را داریم این باعث می‌شود که ما به عنوان شرکتی باشیم که تنوع زیادی در موضوع نوع کاربری و تعریف پروژه در اقصی کشور دارد. 

برای مخاطبین این امکان ایجاد می‌شود که اگر از ما واحد خریداری کردند، بعد از مدتی می‌توانند واحد را به ما واگذار کنند و یک واحد تجاری دریافت کند. یا اگر یک مشتری ۲۰ سال پیش از ما یک واحد خریداری کرده است می‌تواند آن را به ما واگذار کند و یک واحد نوساز دریافت کند.
این امکانات و خدمات ویژه‌ای است که ما برای مشتریان در نظر گرفتیم.

بازار حوزه ساختمان یک حوزه سودآور بوده و من فکر می‌کنم که سرمایه کسانی که در این حوزه سرمایه شان را می‌گذارند، قطعاً سود خوبی نصیب شان خواهد شد. شرکت آرمیتاژ با سابقه ۳۰ ساله‌ای که دارد، اعتماد خوبی در بین مردم دارد. 

با اشاره به تمرکز شرکت آرمیتاژ در چه شهر‌هایی است، خاطرنشان کرد: ما از مشهد شروع کردیم، همیشه مشهد یک شهر اصلی برای تعریف پروژه‌های ما بوده است. در حال حاضر یک مجموعه در مشهد داریم که سه برج حدود ۱۰۰ هزار متر پروژه است. یک پروژه دیگر داریم تا مجوز آن دریافت کنیم که حدود ۴۴، ۵ پروژه است. 
هدف گذاری ما در شهر‌های شمالی نیز است. به دلیل کم آبی تهران در سمت شمال ایران پروژه داریم. امیدوار هستیم در آیندده تبریز، شیراز و اصفهان نیز حداقل یکی دو پروژه داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر