سه‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۴
12 سال فعاليت در بخش صادرات زميني و دريايي

دست يابي به سبدی متنوع از محصولات و بازارهای گسترده در سطح منطقه

کد خبر : ۳۰۰۳۸۸

بورس نیوز:

مهدی صرامی معاون بازرگانی شرکت پالایش نفت اصفهان در روز ملی صادرات چشم انداز بازار یابی و فروش شرکت را تشریح کرد و گفت: برنامه‌های آتی برای توسعه صادرات؛ توسعه بیشتر سبد محصولات صادراتی، افزایش حجم صادرات، تنوع بخشی بیشتر به مقاصد صادراتی، توسعه بیشتر ترم‌های فروش، استانداردسازی ساختار فروش جهت همراستایی هرچه بیشتر با مدل‌های جهانی، ریبرندینگ و جلب نظر مجدد و متفاوت ذینفعان از برنامه‌های چشم انداز پالایشگاه اصفهان محسوب می‌گردد.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت اصفهان نیز از رشد چشمگیر صادرات این شرکت و گسترش بازار‌های هدف در ۱۲ سال اخیر خبر داد.

مسعود اسدی با اشاره به آغاز صادرات این شرکت از سال ۱۳۹۳ گفت: «پالایشگاه اصفهان نخستین شرکت پالایشی کشور بود که موفق به اخذ مجوز صادرات حلال‌ها از شرکت ملی پالایش و پخش و دفتر صادرات گمرک ایران گردید و مبادرت به صادرات مستقیم محصولات ویژه نمود.»

وی اظهارداشت: «فعالیت صادراتی شرکت در همین سال با فروش محصول حلال ۴۰۲ شروع شد و امروز، پس از گذشت ۱۲ سال، به سبدی متنوع از محصولات و بازار‌های گسترده در سطح منطقه دست یافته است.»

اسدی افزود: «در سال ۱۳۹۶ نخستین صادرات دریایی پالایشگاه اصفهان انجام شد و در سال‌های اخیر، به ویژه در سال ۱۴۰۳، روند صادرات با رشد قابل توجهی همراه بوده است. طی این سال‌ها، به میزان ۱.۰۶۴.۹۵۴ تن انواع محصولات پالایشی به ارزش ۴۳۲ میلیون دلار از طریق ۳۱۰۰ اظهارنامه گمرکی که به وسیله ۴۵.۵۱۶ تانکر و ۱۳۰ کشتی به بازار‌های بین‌المللی صادر شده است.

به گفته مدیر بازاریابی و فروش، توسعه سبد محصولات صادراتی از جمله دستاورد‌های مهم این دوره بوده است: «این شرکت با افزودن گوگرد از سال ۱۳۹۹، نفتا در سال ۱۴۰۰، حلال‌های ۵۰۲، ۵۰۳ و گازمایع در سال ۱۴۰۲ و در نهایت نرمال بوتان در سال ۱۴۰۳، توانسته است ترکیب صادراتی خود را غنی‌تر و رقابتی‌تر نماید.»

مسعود اسدی ترکیب محصولات صادراتی را شامل گوگرد، حلال‌های ۴۰۲، ۵۰۲ و ۵۰۳، گازمایع، نفتای سنگین، نرمال بوتان و نرمال هگزان عنوان کرد و افزود: «از نظر تناژ، بیشترین سهم به گازمایع با ۳۲ درصد، سپس گوگرد و حلال ۴۰۲ هرکدام با ۲۸ درصد اختصاص دارد. اما از نظر ارزش دلاری، حلال ۴۰۲ بیشترین سهم را در بین محصولات صادراتی دارد.»

وی با اشاره به گسترش بازار‌های هدف گفت: «در حال حاضر محصولات پالایشگاه اصفهان به کشور‌های هند، موزامبیک، قطر، عمان، عراق، چین، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، امارات، افغانستان، ارمنستان و آذربایجان صادر می‌شود که در این میان، افغانستان و پاکستان بیشترین سهم را در واردات محصولات پالایشگاه دارند.»

مدیر بازاریابی و فروش شرکت پالایش نفت اصفهان در پایان با اشاره به استفاده از ترم‌های بین‌المللی فروش EXW، FCA، FOB و CPT تأکید کرد: «پالایشگاه اصفهان با تکیه بر استاندارد‌های جهانی، کیفیت بالای محصولات و حضور فعال در بازار‌های منطقه‌ای، مسیر جهانی‌شدن را با قدرت، استمرار و نگاه توسعه‌محور ادامه می‌دهد.»

اشتراک گذاری :
ارسال نظر