صنعت خودرو باید مورد حمایت جدی تر قرار گیرد
کد خبر : ۱۴۳۶۴۲
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از شرکت سایپا با
ناکافی دانستن حمایت ها از صنعت خودرو در گذشته اظهار کرد: با توجه به وجود
ظرفیت های بی شمار در صنعت خودروسازی کشور، این صنعت باید مورد حمایت
بیشتر مجلس و دولت قرار گیرد.
محسن بیگلری افزود: خودروسازی کشور نسبت به گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار شده و خوشبختانه شرکت های تولیدکننده با شناخت دقیق از نیاز مخاطب در زمینه های مختلف نظیر تولید محصولات متنوع فعالیت می کنند.
وی افزود: حمایت های گذشته نهادهای قانون گذاری و اجرایی از صنعت خودروسازی کشور ناکافی بوده و اشتغال موجود در این صنعت باید تمامی بخش های مختلف را برای حفظ و حراست از دستاوردهای خودروسازی ترغیب کند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موفقیت های سایپا در بحرانی ترین سال های اقتصادی و صنعتی کشور تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از شرکت های تولیدی کشور با مشکلات مختلفی از جمله رکود، ورشکستگی، تعدیل نیرو و توقف فعالیت ها مواجه شدند گروه خودروسازی سایپا به خوبی توانست خود را از این بحران ها خارج کرده و وضعیت باثباتی را فراهم کند.
بیگلری با بیان این که مدیریت اصولی و صحیح مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا در خروج از این بحران بسیار موثر بوده گفت: در بازدیدی که دو سال قبل از خطوط سایپا صورت گرفت توقف خط و تعطیلی جریان تولید در این مجموعه را شاهد بودیم که وضعیتی نگران کننده را برای نمایندگان به همراه داشت، این در حالی است که هم اکنون خوشبختانه با تلاش مدیر عامل گروه و تیم مدیریتی، ثبات و آرامش خوبی در این گروه برقرار است.
وی در خاتمه گفت: امیدواریم با ورود محصولات جدید گروه سایپا به سبد عرضه شاهد بالا رفتن سطح کیفی تولیدات این گروه و افزایش رضایت مشتریان و خریداران باشیم.
محسن بیگلری افزود: خودروسازی کشور نسبت به گذشته از رشد قابل قبولی برخوردار شده و خوشبختانه شرکت های تولیدکننده با شناخت دقیق از نیاز مخاطب در زمینه های مختلف نظیر تولید محصولات متنوع فعالیت می کنند.
وی افزود: حمایت های گذشته نهادهای قانون گذاری و اجرایی از صنعت خودروسازی کشور ناکافی بوده و اشتغال موجود در این صنعت باید تمامی بخش های مختلف را برای حفظ و حراست از دستاوردهای خودروسازی ترغیب کند.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به موفقیت های سایپا در بحرانی ترین سال های اقتصادی و صنعتی کشور تصریح کرد: در شرایطی که بسیاری از شرکت های تولیدی کشور با مشکلات مختلفی از جمله رکود، ورشکستگی، تعدیل نیرو و توقف فعالیت ها مواجه شدند گروه خودروسازی سایپا به خوبی توانست خود را از این بحران ها خارج کرده و وضعیت باثباتی را فراهم کند.
بیگلری با بیان این که مدیریت اصولی و صحیح مدیریت ارشد گروه خودروسازی سایپا در خروج از این بحران بسیار موثر بوده گفت: در بازدیدی که دو سال قبل از خطوط سایپا صورت گرفت توقف خط و تعطیلی جریان تولید در این مجموعه را شاهد بودیم که وضعیتی نگران کننده را برای نمایندگان به همراه داشت، این در حالی است که هم اکنون خوشبختانه با تلاش مدیر عامل گروه و تیم مدیریتی، ثبات و آرامش خوبی در این گروه برقرار است.
وی در خاتمه گفت: امیدواریم با ورود محصولات جدید گروه سایپا به سبد عرضه شاهد بالا رفتن سطح کیفی تولیدات این گروه و افزایش رضایت مشتریان و خریداران باشیم.
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
وقتی فقط پیکان بود شاید ده هزار نفر باید تغییر شغل میدادند الان چند نفر ؟ یعنی سر سوزنی به فکر فردا نیستید فقط امروز بگذره کافیه. هرچقدر سایپاو ایران خودرو بزرگتر بشند عواقب بدتری در انتظار مسوولینه.
از ما گفتن و از شما نشنیدن (پراید ۲۰ میلیونیو عشقه )
با كمال تاسف رو اورديم به مونتاژ خودروهاي درجه ٣ چين كه در كشور خودشان هم طرفداري ندارديعني اينكه بعد از ٤٥ سال سابقه مونتاژ خودرو تازه رسيديم به مونتاژ خودرو چيني ،دقت كنيد مونتاژ مونتاژ...
باز هم از دولت مي خواهيم حمايت كند كه همچنان مونتاژ كنيم و باز هم مونتاژ.واقعيت اين است كه ما حداقل سي سال ازصنعت خودرو جهاني عقب هستيم و اي فاصله هيچگاه نه تنها كم نشده بلكه بيشتر ميشود دليل ان هم ساخت خودروهاي چيني با حداقل تكنولوژي روز است .
كره جنوبي با ما شروع كرد امكانات ان زمان كره از ما بسيار كمتر بود حالا انها در دنيا در صنعت خودرو به يك قطب مهم تبديل شدند و مونتاژ كار هم نيستند از طراحي تا توليد همه توسط خودشان انجام ميشود ولي ما كجا قرار داريم، براي نمونه يك دستگاه پرايد كه اولين بار وارد كشور شد را با يك پرايد صفر كيلومتر مدل 93 را با هم مقايسه كنيد همه چيز دستگيرتان ميشود.بي دليل نيست كه اكنون كره خودروهاي خود را در بازارهايي عرضه ميكند كه خودشان صاحب بالاترين استانداردهاي توليد مي باشند نظير امريكا و اروپا، ما كجا قرار داريم گل سر سبد سايپا پرايد است كه اگر در اروپا يا امريكا بخواهند به ان امتياز بدهند با نمره بسيار بد مردود ميشود و ايضاً در مورد سمند سوگلي ايران خودرو چنين است.
اقاي نماينده اقاي دولت چقدر حمايت؟ تا كي ميبايستي اين خودروها را با حداقل ايمني و رفاهي را با قيمت گران و بدون خدمات به مردم فروخت.
سخن بسيار است و گلايه هم بسيار، جان كلام ،ما خودروساز نمي شويم
چونكه صنعت خودرو جهاني با سرعت 200 كيلومتر درحال حركت است و ما با سرعت20 كيلومتر.ما در صنايع ديگري صاحب امكانات بسيار خوبي هستيم مانند پتروشيمي، سيمان ، فولاد، معادن و حتي كشاورزي مخصوصاً محصولات باغي .ما ميتوانيم با مديريت حساب شده و حمايت دولت و بخش خصوصي حرفه اي قطب توليد وصادرات محصولات فوق شويم. باغداري را از روش سنتي خارج كنيم و مانند كشورهاي چون امريكا ، شيلي و....با روش مدرن و مكانيزه توليدات باغي خود را صادر كنيم . سخن بسيار است به اميد روزهاي بهتر
در همه جای دنیا وقتی واحد پولی افت می کنه صادرات زیاد میشه چون صرفه اقتصادی داره . اما در ایران در زمان افت ارزش پول ملی شاهد تعطیلی صنایع شدیم که همین جای حرف بسیاری دارد .