بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۸۴ - ۱۵:۱۴

عبدا... پورى‌حسينى رييس سازمان خصوصى‌سازى با اعلام اين خبر اظهار داشت: شرکت سرمايه‌گذار خارجى ظرف يک ماه فرصت دارد بر اساس مجوز صادر شده سرمايه‌اى که سازمان سرمايه‌گذارى‌هاى خارجى اجازه مى‌دهد را وارد کشور کند.

کد خبر : ۵۲
خريدار خارجى هپکو که در انگليس به ثبت رسيده، هفته گذشته مجوز سرمايه‌گذارى در ايران را دريافت کرده است.
عبدا... پورى‌حسينى رييس سازمان خصوصى‌سازى با اعلام اين خبر اظهار داشت: شرکت سرمايه‌گذار خارجى ظرف يک ماه فرصت دارد بر اساس مجوز صادر شده سرمايه‌اى که سازمان سرمايه‌گذارى‌هاى خارجى اجازه مى‌دهد را وارد کشور کند.
وى تاکيد کرد: شرکت خارجى متعهد شده است 40 درصد از وجه هپکو که در قرارداد پيش بينى شده را ظرف يک ماه آينده و حتى در مدت زمانى کوتاه ترى پرداخت کند. پورى حسينى گفت: بنابراين کار در مسير خوبى پيش مى‌رود و سازمان خصوصى سازى مشکلى از جهت وصول وجه هپکو ندارد و ما منتظر صدور مجوز سازمان سرمايه‌گذارى‌هاى خارجى بوديم که صادر شد .
رئيس سازمان خصوصى سازى در پاسخ به اين پرسش که شرکت خارجى خريدار هپکو کيست، گفت: خريدارى هپکو شرکتى بنام شرکت بين المللى سرمايه‌گذارى پارس ( ‌Pars Investment International ‌) است که در يکى از جزاير بريتانيا به ثبت رسيده است. وى بحث هاى مطرح شده در خصوص فروش هپکو به يک شرکت اماراتى را رد کرد و افزود: يکى از مشتريان هپکو فرد ايرانى الاصلى بود که بيشتر در حاشيه کشورهاى خليج فارس فعاليت داشت؛ اما وى نتوانست در مزايده شرکت هپکو شرکت کند.در همين حال حيدر مستخدمين حسينى رييس هيات‌مديره بورس اوراق بهادار در رابطه با فروش سهام هپکو اظهار داشت: هيات مديره بورس اوراق بهادار در نشست روز شنبه هفته آينده خود مشکلات فروش شرکت هپکو به خريدار خارجى را بررسى مى‌کند. حيدر مستخدمين حسينى در خصوص عدم پرداخت وجه حاصل از فروش هپکو به سازمان خصوصى‌سازى توسط شرکت خارجى خريدار افزود: کليه خريدهايى که در تالار بورس اوراق بهادار انجام مى‌شود تابع خريدهاى نقدى است و بحثى به عنوان نسيه در تالار بورس وجود ندارد.
وى با بيان اينکه شوراى بورس براى پرداخت وجه حاصل از فروش شرکت‌ها سقفى را تعيين کرده است، افزود: فروش شرکت هپکو و عدم وصول وجوه آن در موعد سر رسيد در دستور کار هيات مديره بورس قرار گرفته است. مستخدمين حسينى تاکيد کرد: دبيرکل بورس اوراق بهادار در روز شنبه هفته آينده گزارشى از روند عرضه سهام، فروش و بحث نقدينگى آن را به هيات مديره ارايه خواهد کرد تا در صورت نياز هيات مديره بر اساس اختياراتى که دارد تصميم‌گيرى کند، در غير اينصورت مساله را براى بررسى بيشتر به شوراى بورس ارجاع خواهد شد. معاون وزير اقتصاد اضافه کرد: اگر معامله‌اى بايد نقدى انجام مى‌شده و نشده است بايد به اطلاع بازار برسد و خريداران از موقعيت به‌وجود آمده آگاه شوند. 
 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر