بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۸۴ - ۰۳:۰۲
کد خبر : ۱۱۶

روز گذشته با توجه به جو آرام و مثبت اوضاع سياسى و اقتصادي، اکثر فعالان با توجه به شرايط آينده روشن براى کل اقتصاد ايران و برخى از صنايع، حضور پررنگترى داشتند و حتى سهامداران کم‌ريسک و بدبين نيز به جمع اين گروه افزوده شدند.
به گزارش <صبح‌اقتصاد>، روز گذشته 5 هزار و 850 خريدار 68 ميليون سهم را به ارزش 332 ميليارد ريال معامله کردند که به نظر مى‌رسد که به نظر مى‌رسد ظرف روز جارى و روزهاى آينده اين آما را با افزايش مواجه شود.
بانک پارسيان بعد از چندين روز غيبت، مجددا با 442 خريدار بيشترين خريداران بازار را به خود اختصاص داد و حدود 5 ميليون سهم <وپارس> با رشد 2/1 درصدى قيمت معامله شد که با توجه به افزايش تعداد خريداران و تعداد سهام <وپارس> چنين معامله‌اى کمى عجيب به نظر مى‌رسد.
سايپا و ايران خودرو دو شرکت مهم صنعت خودرو روز گذشته رقابت نزديکى با يکديگر داشتند و در حالى 6/4 ميليون سهم سايپا توسط 334 خريدار معامله شد، ايران خودرو با 291 بازيگر معامله 8/3 ميليون سهمى را به خود ديد.دو شرکت سرمايه‌گذارى ساختمان ايران و پتروشيمى نيز با خريدهاى عجيب مواجه شدند.
سرمايه‌گذارى ساختمان بعد از مدت‌ها به يکباره با افزايش تعداد سهامداران و تعداد سهام روبه‌رو شد و توسط 288 نفر معامله 4/4 ميليونى داشت که حضور اين تعداد خريدار <وساخت> نشان از تمايل سهامداران جزء در کنار فعالان حقوقى به اين سهم دارد.
سرمايه‌گذارى پتروشيمى نيز با 254 خريدار و 2/2 ميليون سهم جابه‌جا شده، گوشه‌هايى از عجيب بودن معاملات را نشان داد.اما عجيب‌ترين خريدهاى ديروز را ليزينگ صنعت و معدن و مهرکام پارس رقم زدند.
<ولصنم> هرچند روزهاى گذشته در جدول خريدهاى عجيب قرار داشت اما افزايش تعداد خريداران در کنار صف خريد سنگين اين سهم، عجيب به نظر مى‌آيد. مهرکام پارس با 34 خريدار معامله 1/1 ميليونى داشت که تعداد کم خريداران در قبال تعداد قابل توجه سهام معامله شده اين شرکت جالب توجه است.
سرمايه‌گذارى مسکن و صنعت و معدن کماکان به روند عجيب بودن معاملات ادامه دارند و سه شرکت نيرو محرکه، پارس الکتريک و لبنيات پاک در گروه خريدهاى عجيب شرکت‌هاى کوچک قرار گرفتند که حضور 4 نفر در معامله 3/8 هزار سهمى لبنيات پاک عجيب‌تر به نظر مى‌آيد. 
 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر