{mosimage}عظیم ثابت سال آینده را سالی خوب برای شرکتهای معدنی دانست و اضافه کرد که این افت نسبی با شروع سال 87 و کاهش ریسک سیستماتیک و با توجه به شفاف سازی های شرکتها در مجامع خود کاهش خواهد یافت و بازار روند صعودی در پیش خواهد گرفت.

"> پیش بینی روند سهام شرکتهای معدنی در سال آینده

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۵۱

{mosimage}عظیم ثابت سال آینده را سالی خوب برای شرکتهای معدنی دانست و اضافه کرد که این افت نسبی با شروع سال 87 و کاهش ریسک سیستماتیک و با توجه به شفاف سازی های شرکتها در مجامع خود کاهش خواهد یافت و بازار روند صعودی در پیش خواهد گرفت.

کد خبر : ۱۲۰۰۳

پیش بینی روند سهام شرکتهای معدنی در سال آینده

پس از اصلاح بهره مالکانه از 500 میلیارد تومان به 100 میلیارد تومان توسط مجلس محترم شورای اسلامی انتظار می رفت که سهام شرکتهای معدنی دوباره به روند صعودی گذشته خود باز گردند اما این امر تاکنون محقق نگردید و هنوز بازار اقبال زیادی به آنها نشان نمی دهند. لذا بر آن شدیم که با مطرح کردن این موضوع با کارشناسان بازار سرمایه به بررسی موضوع بپردازیم.

خانم بیات کارگزار حافظ در پاسخ به این پرسش به بورس نیوز اعلام کرد: دلایل این عدم اقبال از طرف خریداران را می توان نزدیک شدن به قیمت پایان سال مالی شرکتهای حقوقی و نداشتن توجیه مناسب برای بالا بردن سهام و همچنین ارایه سهام بصورت بلوکی ارزیابی کرد که باعث احتیاط بیشتر از سوی خریداران شده است. وی همچنین عدم معامله سهام فولاد در روز یکشنبه را در روند بازار بسیار مهم ارزیابی کرد.

ایشان در پایان پیش بینی بیان کرد: سال آینده سال خوبی برای شرکتهای مانند چادر ملو، گل گهر و فولاد مبارکه است.

در همین راستا عظیم ثابت، مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات نیز در این مصاحبه با بورس نیوز اعلام کرد: از جمله دلایل عدم اقبال بازار به سهام شرکتهای معدنی را می توان اثر شوک ناشی از تصویب بهره مالکانه توسط مجلس که حتی اصلاح آن نیز تبعات منفی روانی بر روی جو بازار را داشت اشاره کرد بطوریکه این خبر بر روی سهام مطرح دیگر بازار سرمایه نیز اثر گذاشت.

از طرف دیگر ایشان اثر کمبود نقدینگی در انتهای سال را نیز در وضعیت موجود موثر دانست و همچنین عرضه مداوم سهام توسط سازمان خصوصی سازی را نیز در وضع موجود بی تاثیر ندانست.

وی تصریح کرد: مجموع عوامل بالا باعث شده است که خریداران با اندکی تامل چشم به آینده داشته باشند.

ایشان سال آینده را سالی خوب برای شرکتهای معدنی دانست و اضافه کرد که این افت نسبی با شروع سال 87 و کاهش ریسک سیستماتیک و با توجه به شفاف سازی های شرکتها در مجامع خود کاهش خواهد یافت و بازار روند صعودی در پیش خواهد گرفت.

بنا بر گزارش بورس نیوز در پایان به نظر می رسد با توجه به نظر کارشناسان سال 87 سال رونق برای شرکتهای معدنی باشد و بازار سرمایه در سال آینده روند صعودی داشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر