{mosimage}تعداد اقتصاد دانانی که معتقدند این کشوردر حال فرو رفتن به عمق یک دوره رکود است،در حال افزایش می باشد.

"> اقتصاد ایالات متحده در باتلاق رکود

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۳۶

{mosimage}تعداد اقتصاد دانانی که معتقدند این کشوردر حال فرو رفتن به عمق یک دوره رکود است،در حال افزایش می باشد.

کد خبر : ۱۲۰۵۳

گروه بین الملل بورس نیوز-رشد فرصت های شغلی در ایالات متحده باز هم کاهش یافته ،سطح اعتماد مصرف کنندگان پایین امده و وضعیت بازار مسکن نیز در این کشور هنوز با بحران روبرو است.با هر دیدی که به ماجرا بنگریم،می توانیم وضعیت وخیم اقتصادی ایالات متحده را لمس کنیم.

بر اساس مطالعه اخیر اتحادیه ملی اقتصاد تجاری ایالات متحده (NABE) هر روز بر تعداد اقتصاد دانانی که معتقدند این کشوردر حال فرو رفتن به عمق یک دوره رکود است،در حال افزایش می باشد.

در حالیکه تا ماه سپتامبر کمتر از یک چهارم اقتصاددانان ،احتمال رکورد اقتصادی در سال 2008 را می دانستند.اما مطالعه اخیر نشان می دهد که قریب به 45 درصد آنها هم اکنون از وقوع این امرمطمئن هستند.در عین حال ،55 درصد از اقتصاد دانان هنوز با وجود کاهش در تولید ناخالص داخلی این کشور،معتقدند که ایالات متحده در سال جاری می تواند با رکود مواجه نشده و تنها کاهش رشد اقتصادی را به میزان نه چندان چشمگیری پشت سر گذارد.

بر اساس پیش بینی ها NABE رشد اقتصادی ایالات متحده در سال جاری تنها 8/1 درصد خواهد بود که کمترین میزان در پنج سال گذشته می باشد.این در حالی است که پیش بینی قبلی پیرامون این موضوع که در ماه نوامبر اعلام شده بود،رشد اقتصادی این کشور را در سال 2008 در حدود 5/2 درصد تخمین زده بود.

فدرال رزرو نیز اخیرا پیش بینی های خود را پیرامون رشد اقتصادی ایالات متحده ،تعدیل کرده بود.

بر اساس پیش بینی NABE ،رشد اقتصادی در نیمه ابتدای سال جاری بسیار کم بوده و عمده ارتقای این شاخص در نیمه دوم سال رخ خواهد داد.انتظار می رود که طرح 168 میلیارد دلار فدرال و همچنین کاهش نرخ بهره ،اثر اصلی خود را بر وضعیت اقتصادی ایالات متحده، در نیمه پایانی سال منعکس نماید.

در ماه نوامبر پیش بینی شده بود که نرخ بهره اصلی در ایالات متحده در تمام سال 2008 در سطح 4 درصد ثابت بماند،اما هم اکنون و با کاهش های متوالی این نرخ توسط فدرال رزرو ،این عدد به 3 درصد کاهش یافته است.

اما این در حالی بود که تورم ایالات متحده در سال 2007 به 1/4 درصد رسیدکه بیشترین میزان در 17 سال گذشته به حساب می آمد.با آرامتر شدن فعالیت های اقتصادی در سال جاری ،احتمال می رود که فشار قیمتی کاسته شده و منجر به کاهش این نرخ شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر