بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۷
کد خبر : ۱۲۰۸۲

ارزیابی اقتصاد ایران در سال 6‌٨

معاون سازمان خصوصی‌سازی: عملکـرد نسبتـا مثبتـی داشـتیـم

خصوصی‌سازی به صورت واقعی انجام شد

معاون سازمان خصوصی گفت:عملکرد سال 86 نسبت به مدت مشابه سال قبل مثبت بوده است و بهترین شرکت‌ها وارد بورس شدند که این روند با گذشت زمان با سرعت بیشتری ادامه می‌یابد.

اسماعیل غلامی ـ معاون امور سهام و شرکت‌های دولتی سازمان خصوصی سازی ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عملکرد یکساله سازمان خصوصی‌سازی و نحوه واگذاری‌ها را مورد توجه قرار دارد و گفت: موتور خصوصی‌سازی با گذشت زمان با سرعت بیشتری حرکت کرده و موانع بیشتری برطرف می‌شود به طوری که هر ساله هموارسازی و بسترسازی خصوصی‌سازی بیشتر خواهد شد.

وی سال 86 را اولین سالی دانست که خصوصی‌سازی به صورت واقعی صورت گرفته و خاطرنشان کرد: عملکرد امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نسبتا مثبت بوده و بیشترین شرکت‌ها وارد بورس شده‌اند که تصور نمی‌شود افرادی که نسبت به خریداری سهم توسط سازمان خصوصی‌سازی اقدام کرد‌ه‌اند متضرر شده باشند.

وی شرکت‌های فولادی و سیمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: این شرکت‌ها با قیمت‌های مناسب عرضه شده و خریداران متضرر نشدند و سهام مپنا نیز طبق قیمت مورد نظر سازمان نبوده و گران خریداری شد به همین دلیل سهامداران دچار زیان شدند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: اطلاع‌رسانی ضعیف و عدم اعتماد بین خریداران و حتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری وجود دارد که این امر به بازار ضربه وارد کرده که باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر