{mosimage}بازار گاز طبیعی در آینده بی ثبات خواهد بود و سرمایه گذاران می بایست دقت بیشتری را در کار خود لحاظ کنند. با این وجود عملکرد بسیار مناسب شرکتهای فعال در بخش گاز طبیعی، هم اکنون اعتماد بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده اند.

"> بادکنک گازی می ترکد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۸:۴۴

{mosimage}بازار گاز طبیعی در آینده بی ثبات خواهد بود و سرمایه گذاران می بایست دقت بیشتری را در کار خود لحاظ کنند. با این وجود عملکرد بسیار مناسب شرکتهای فعال در بخش گاز طبیعی، هم اکنون اعتماد بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده اند.

کد خبر : ۱۲۱۰۴

بادکنک گازی می ترکد

گروه بین الملل بورس نیوز- اکتشافات مهم، افزایش تولید و در عین حال رشد قیمت ها، بخش گاز طبیعی را در سال جاری دوباره تبدیل به بخش مورد علاقه سرمایه گذاران کرده است.

از شروع سال 2008 تا کنون ، شاخص گاز طبیعی AMEX که عملکرد 15 شرکت فعال در این بازار را منعکس می کند، بیش از 25 درصد رشد کرده است بسیاری از شرکتهای دیگر فعال در این بخش نیز، خبر از سودهای دورقمی خود طی این مدت داده اند. اما برخی از تحلیلگران بازار نیز در این میان در تلاشند تا نشان دهند افزایش قیمت سهام این گونه شرکتها بیش از این به روند کنونی ادامه نخواهند داد.

قیمت سهام این بخش، گاز طبیعی به مدد کاهش ارزش دلار، در کل بالا رفته است. در عین حال قیمت گاز طبیعی نیز به موازات نفت افزایش یافته و رشدی 25 درصدی را در سال جاری به شدت رسانده است.

اکتشافات جدید از جانب شرکت های آمریکایی از قبیل EOG و South Western Energy منجر به افزایش گاز طبیعی به طور چشمگیری شده و دورنمای مثبتی را پیش روی این گونه شرکتها قرار داده است. EOG پیش بینی کرده است که تولید خود را تا سال 2009 و 2010 میلادی از هدف این شرکت می باشد.

Southwestern Energy نیز اخیراً خبر از دو برابر شدن میزان تولید این شرکت داده است.

تحلیلگران عقیده دارند که اخبار مثبت پیرامون بخش گاز طبیعی با هم منتشر خواهد شد و به نظر می رسد که دورنمای این صنعت حداقل در میان مدت بسیار مناسب باشد.

با وجود اینکه تا چند ماه پیش، پیش بینی می شد که با افزایش ذخایر گاز طبیعی ، قیمت این محصول کاهش یابد، هم اکنون شاهد هستیم که بیشتر کارشناسان انتظار رونق هر چه بیشتر این بخش را به دنبال تداوم افزایش قیمت ها در بازار دارند.

اما برخی از موسسات تحلیلی همانند Citi Investment و Ban Of America معتقدند که با وجود رشد قیمت نهاده های انرژی ، بازار گاز طبیعی در آینده بی ثبات خواهد بود و سرمایه گذاران می بایست دقت بیشتری را در کار خود لحاظ کنند. با این وجود عملکرد بسیار مناسب شرکتهای فعال در بخش گاز طبیعی، هم اکنون اعتماد بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کرده اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر