{mosimage}طی سال جاری ویروس های متفاوتی از جمله عدم نقدینگی، چالشهای سیاسی به وجود آمده بر سر پرونده صلح آمیز هسته ای، برخی خصوصی سازی ها و واگذاری های عجولانه و غیره سبب ایجاد بیماری های متفاوتی در بورس شدند.

"> داروی جدید برای ویروس خطرناک دماسنج اقتصاد

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۵

{mosimage}طی سال جاری ویروس های متفاوتی از جمله عدم نقدینگی، چالشهای سیاسی به وجود آمده بر سر پرونده صلح آمیز هسته ای، برخی خصوصی سازی ها و واگذاری های عجولانه و غیره سبب ایجاد بیماری های متفاوتی در بورس شدند.

کد خبر : ۱۲۱۸۱

داروی جدید برای ویروس خطرناک دماسنج اقتصاد

بازار سرمایه کشور در حالی به پیشواز سال جدید می رود که شاخص های این بازار پس از یک افت مقطعی و تجربه دوباره چهار رقمی شدن مجدداً جایگاه خود را پیدا کرده و روند صعودی را در پیش گرفتند.

بنا برگزارش بورس نیوز این روزها با توجه به اقدامات و تلاشهای مسئولین بورس برای ایجاد بسترهای مؤثر و قابل اجرا برای توسعه و پویا کردن بازار سرمایه به نظر می رسد سهامداران و فعالان بورس سال 87 شاهد اتفاقات و رخ دادهایی در بازار سرمایه باشند که علاوه بر رشد سهام شرکتها تداعی کننده سالهای دور و شیرین بازار سرمایه باشد.

طی سال جاری ویروس های متفاوتی از جمله عدم نقدینگی، چالشهای سیاسی به وجود آمده بر سر پرونده صلح آمیز هسته ای، برخی خصوصی سازی ها و واگذاری های عجولانه و غیره سبب ایجاد بیماری های متفاوتی در بورس شدند که هر کدام به زمان وقوع آن با داروهای مختلفی همانند ایجاد جو روانی مثبت و تزریق اطمینان به بازار، راه کارهای جدید و کارشناسی شده واگذاری ها و غیره به صورت مقطعی و یا میان مدت مرتفع شدند.

اما در بین این ویروس ها تنها عامل بیماری عدم نقدینگی بود که به هیچ دارویی جواب نداد و خود عامل ایجاد بیماری های دیگر نیز شد.

این در حالی بود که اغلب کارشناسان و فعالان بورس که حکم پزشک را در بازار سرمایه داشتند اقدام به تجویز داروهای متفاوتی کردند که هیچکدام از آنها حتی تاثیر مقطعی هم نداشت.

در همین راستا سازمان بورس با تحقیقات و آزمایشات گسترده خود سرانجام دارویی به نام صندوق های سرمایه گذاری� کشف کرد که به نظر می رسد علی رغم عدم آزمایشات اولیه می تواند جوابگو و موثر باشد و تا حدی این ویروس خطرناک برای اقتصاد را مهار کند.

بر اساس گزارش بورس نیوز حال باید منتظر عکس العمل بازار سرمایه در مقابل این دارو ماند اما آنچه که از اهمیت بالایی برخوردار است تلاش تیم پزشکی بازار سرمایه (مسئولان بورس) برای از بین بردن این بیماری (عدم نقدینگی در بازار سرمایه) است که نشان از همت مدیران به رشد دماسنج اقتصاد دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر