بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر : ۱۲۲۵۴

عرضه سهام شرکت های پالایشگاه اصفهان، کشتی رانی و مخابرات در فروردین ماه

سهام شرکت های پالایشگاه اصفهان، مخابرات و شرکت کشتی رانی در فروردین ماه( پس از سیزدهم فروردین ماه) سال 87 با توجه به کشش و شرایط بازار در بورس عرضه می شوند.

اسماعیل غلامی معاون امور آماده سازی سهام و شرکت های دولتی سازمان خصوصی سازی درگفت وگو با خبرنگار موج، با اشاره به آماده سازی شرکت های پالایشگاه اصفهان، کشتی رانی و مخابرات برای عرضه در بورس، اظهارداشت: با توجه به رفع مساله ودایع، ارایه گزارش بودجه سال های 86 و 87 ، گزارش حسابرسی شش ماهه درشرکت مخابرات، امروز جلسه هیات پذیرش برای واگذاری سهام شرکت مخابرات تشکیل می شود.

وی ادامه داد: با توجه به بزرگی شرکت های پالایشگاه اصفهان و شرکت مخابرات، تنها 5 درصد از سهام این شرکت ها برای کشف قیمت در بورس عرضه خواهد شد.

وی در خصوص شرکت کشتیرانی اضافه کرد: با توجه به تقسیماتی که در شرکت کشتیرانی صورت گرفته 55/2 درصد سهام این شرکت برای کشف قیمت در بورس عرضه می شود چرا که دولت سهمی برای واگذاری ندارد.

به گفته غلامی؛ 45/2 درصد از سهام شرکت کشتیرانی به عنوان سهام ترجیهی به کارگران داده می شود، 20 درصد از سهام آن در اختیار دولت است، 24 درصد به سهام عدالت واگذار می شود و 51 درصد سهام آن قبلا به صندوق های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی داده شده است.

وی اظهار داشت: پس از کشف قیمت بازار گردان ها و شرکت های تامین سرمایه برای بازار سازی می توانند وارد شوند.
غلامی تصریح کرد: در فروردین ماه به غیر از این سه شرکت، سهام چند شرکت دیگر به صورت مزایده ای واگذار می شود.
وی با بیان این که " سال 86 بیشتر به آماده سازی شرکت ها برای واگذار سهام گذشت"، به آماده سازی سهام شرکت های پتروشیمی و پالایشگاهی مانند پتروشیمی تندگویان، پالایشگاه تبریز و بندرعباس برای عرضه در بورس اشاره کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر