{mosimage}بزرگترین خطوط هوایی دنیا مبلغ 139 میلیون یورو را برای خرید سهام Alitalia در نظر گرفته است که این مبلغ 81 درصد کمتر از رکورد کمترین قیمت سهام این شرکت که در 14 مارس معامله گشت، می باشد.

"> سقوط آزاد Alitalia

بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۵

{mosimage}بزرگترین خطوط هوایی دنیا مبلغ 139 میلیون یورو را برای خرید سهام Alitalia در نظر گرفته است که این مبلغ 81 درصد کمتر از رکورد کمترین قیمت سهام این شرکت که در 14 مارس معامله گشت، می باشد.

کد خبر : ۱۲۲۸۱

سقوط آزاد Alitalia

{mosimage}گروه بین الملل بورس نیوز- پس از پیشنهاد گروه هواپیمایی Air France-KLM برای خرید شرکت خطوط هوایی Alitalia به کمتر از یک پنجم ارزش بازار ، به نظر می آید که ارزش سهام این شرکت ایتالیایی زیان ده در بازار میلان به شدت کاهش یابد.

بزرگترین خطوط هوایی دنیا مبلغ 139 میلیون یورو را برای خرید سهام Alitalia در نظر گرفته است که این مبلغ 81 درصد کمتر از رکورد کمترین قیمت سهام این شرکت که در 14 مارس معامله گشت، می باشد. همچنین Air France برای خرید اوراق بهادار قرضه شرکت ایتالیایی مبلغ 608 میلیون یورو را در نظر گرفته است. هیأت مدیره Alitalia نیز برای گریز از ورشکستگی به طور یکپارچه رأی به قبول این پیشنهاد داده ا ند.

Air France هم اکنون می بایست حمایت مقامات دولتی ایتالیا و اتحادیه کارگری Alitalia را جلب نماید. در حال حاضر مقاومت هایی در میان اتحادیه های کارگری به دنبال احتمال اتخاذ سیاست تعدیل نیروی انسانی توسط Air France در ایتالیا شکل گرفته است. جلب رضایت دولت ایتالیا نیز امری پیچیده به نظر می آید.

کارشناسان معتقدند که پیشنهاد اخیر چیزی جز تنزل شدید قیمت سهام Alitalia را به همراه نخواهد داشت، به عقیده آنها این پیشنهاد ترسیم کننده وضعیت بحرانی این شرکت خطوط هوایی می باشد و سهامداران را بیش از پیش متوجه اوضاع نابسامان این شرکت خواهد نمود.

بنا بر گزارش گروه بین المل بورس نیوز Air France قصد دارد طی برنامه سه ساله خود ریشه های زیان دهی Alitalia را از بین ببرد و برای این منظور تعدیل نیروی کار به میزان 1600 کارگر و به عبارتی 15 درصد از کارکنان این شرکت را در دستور کار خود دارد. همچنین کم کردن پروازهای زیان ده Alitalia تا حد رسیدن به سوددهی این شرکت، در دستور کار شرکت فرانسوی قرار خواهد گرفت.

در سال جاری میلادی ، قیمت سهام Alitalia در بازار میلان به علت نگرانی های ایجاد شده پیرامون ورشکستگی احتمالی این شرکت نزدیک به یک سوم قیمت انتهای سال گذشته، کاهش یافته است.

Air France نیز در صورت قبول پیشنهاد خود، افزایش سرمایه یک میلیارد یورویی و اعطای یک جایگاه در هیات مدیره شرکت برای وزیر مالی ایتالیا را در نظر گرفته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر