بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۲
شرکت CME Group ، مالکیت بازار کالایی شیکاگو یک گام دیگر در امر توافق برای خرید 3/9 میلیارد دلاری هلدینگ Nymex به منظور گسترش نقش CME درمعاملات انرژی نزدیکتر شد.
کد خبر : ۱۲۲۸۳

بازار کالایی شیکاگو و بورس Nymex

گروه بین الملل بورس نیوز – شرکت CME Group ، مالکیت بازار کالایی شیکاگو یک گام دیگر در امر توافق برای خرید 3/9 میلیارد دلاری هلدینگ Nymex به منظور گسترش نقش CME درمعاملات انرژی نزدیکتر شد.

این معامله می تواند استقلال بیش از 135 ساله بازار کالایی نیویورک، یعنی بازار اصلی نفت و گاز که متعلق به Nymexمی باشد را به پایان رساند.

خرید Nymex توسط CME می تواند دو بازارکالایی مذکور را که از حیث نوع محصولات معامله شده و موقعیت جغرافیایی متفاوت هستند، به یکدیگر نزدیک نموده و بدین ترتیب با همکاری این دو بازار تقاضای مصرف کنندگان با هزینه کمتری پاسخ داده شود.

بازار حاصل در شیکاگو و نیویورک دفترکاری خواهد داشت و محصولات کشاورزی و خدمات مالی CME را با معاملات انرژی و فلزات Nymex یکپارچه خواهد نمود. بخش انرژی Nymex نیز حداقل تا سال 2012 در منهتن باقی خواهد ماند. کسب و کار Nymex به دنبال هجوم سرمایه گذاران به معاملات نفت و طلا به شدت رونق گرفته است.

در سال 2007 در بازار Nymex بیش از 25 میلیون معامله آتی نفت خام نیز دراین سال با رشد 71 درصدی نسبت به سال 2006 بالغ بر 121 میلیون بوده است.

بنا بر گزارش گروه بین الملل بورس نیوز تحلیلگران به علت عدم در اختیار داشتن تکنولوژی معاملات مرکزی توسط Nymex این ادغام را چندان به نفع Nymex نمی دیدند. اما این هلدینگ با CME به توافق رسید تا از تکنولوژی شرکت اخیر در معاملات خود استفاده نماید. با گسترش بیش از پیش این دو بازار نیاز به استفاده از تکنولوژی های مورد نیاز برای پیوند میان خریداران و فروشندگان بسیار اهمیت می یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر