بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۷
امروزه یک بانک خوب باید به نرم افزار خوب مجهز باشد نرم افزاری که قابلیت انجام عملیات متنوع بانکی را دارا باشد .
کد خبر : ۳۶۹۸۱
امروزه یک بانک خوب باید به نرم افزار خوب مجهز باشد نرم افزاری که قابلیت انجام عملیات متنوع بانکی را دارا باشد .

در دنیای بانکداری نوین برخورداری از سیستم قدرتمند CoreBanking یعنی داشتن همه چیز و برای اینکه بانک مشتری های خود را راضی نگاه دارد و تمامی عملیات بانکی مشتری را به نحو مطلوب به انجام رساند باید به این نرم افزار مجهز باشد از این رو در اختیار داشتن نرم افزار قدرتمند باید در اولویت اصلی بانکها قرار گیرد و این یک امتیاز بسیار مهم در نظام بانکداری قرن ۲۱ است که خوشبختانه بانک پاسارگاد این مهم را خود توسط نیروی زبده و خبره خود تهیه نموده به نحوی که این یک پروژه ملی محسوب می گردد که برای پی بردن به اهمیت آن کافی است ذکر شود در ایران تنها یک شرکت دیگر ضمن سالیان دراز این پروژه را راه اندازی نموده و هیچ بانکی چنین اقدامی به عمل نیاورده است از این رو لازم است در ارزیابی که از توان خدمت رسانی متمرکز الکترونیکی بانکها به عمل می آید این توانمندی نیز مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد .


به گزارش بورس نیوز  ؛ محمود پاینده مدیر امور انفورماتیک بانک پاسارگاد با اعلام مطالب فوق گفت :بانک پاسارگاد با استفاده از نیروهای زبده و متخصص توانسته است از ابتدای فعالیت خود سیستم CoreBanking قدرتمند و کارآمدی را در اختیار بگیرد و در کنار آن به نرم افزارهای دیگری نیز مجهز شود تا بتواند سیستم مجازی خود را به عنوان بانک پیشرو در سطح کشور مطرح سازد. وی افزود با توجه به برخی نواقص سیستم های ارتباطی ، ما در بانک پاسارگاد برای افزایش اعتماد و کارایی این سیستم ارتباطات خود را در تمامی شعبه ها و مراکز در دو شاخه زمینی و هوایی تعریف کرده ایم تا در این حوزه نیز اعتماد به سیستم را افزایش دهیم .


مدیر امور انفورماتیک بانک پاسارگاد در توضیح جایگاه بانک متبوع خود در بانکداری افزود : بانک پاسارگاد تنها بانکی در کشور می باشد که نرم افزار را به طور مستقل طراحی نموده و در اختیار دارد. نکته قابل توجه دیگر در باره استقلال در نرم افزار CoreBanking بانک پاسارگاد آن است که به واسطه کنترل بر تمام نرم افزارها امکان افزایش ابزارهای تازه از جمله بانکداری مجازی به طور اختصاصی را نیز دارا می باشیم .

وی ادامه داد با توجه به اهمیتی که این نرم افزار برای سیستم بانکی کشور دارا می باشد ما در بانک پاسارگاد سعی کرده ایم آن را با مشخصات جدید و مولفه های خاص طراحی و راه اندازی نماییم . برای روشن تر شدن اهمیت این فعالیت ذکر این نکته بس که تا چندی پیش بانکهای بزرگ کشور تنها یک حساب متمرکز داشتند که می توانست در شبکه بانکی این بانکها سرویس دهی نماید ولی ما از ابتدای تاسیس بانک سرویس متمرکز آنلاین را برای تمامی خدمات بانکی شامل حساب های جاری ، کوتاه مدت ، بلند مدت ، تسهیلات و ... به مشتریان ارایه نموده ایم .

پاینده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت در کشور ما به دلایل گوناگون بانکهایی با قدمت ۴۰ تا ۵۰ سال و با تمامی قدرتی که دارند هنوز نتوانسته اند سیستم مستقل CoreBanking مستقل خود را راه اندازی کنند در حالی که بانک پاسارگاد به عنوان نخستین بانک ایرانی مجهز به این سیستم است و می تواند به راحتی با تکیه بر امکانات متعدد آن به مشتریان خود سرویس داده و این یک توانمندی ویژه برای بانک پاسارگاد به شمار می رود .

وی در توضیح قدرت نرم افزاری فراهم شده در بانک پاسارگاد گفت : برخورداری از سیستم CoreBanking به بانک پاسارگاد این امکان را بخشید تا بانکداری مجازی را برای مشتری های خود با استاندارد های قابل قبول راه اندازی کند به گونه ای که مشتری ما تنها یک بار جهت دادن اطلاعات شخصی به شعبه خود مراجعه می کند ( اگر پیشتر مشتری بانک نبوده باشد ) و پس از آن می تواند از طریق فضای مجازی تمامی عملیات بانکی خود را اعم از افتتاح حساب کوتاه مدتو بلند مدت ، صدور دسته چک ، صدور چک بانکی و بین بانکی و صدور کارت هدیه و... را از طریق شبکه مجازی به انجام رساند .

مدیر امور انفورماتیک بانک پاسارگاد به عنوان شاهد گفته های خود به روند درخواست مشتری جهت صدور چک اشاره کرد و افزود مشتری بانک پاسارگاد می تواند در فضای مجازی فرم درخواست چک را پر کند و همانجا نیز دستور صدور چک را ارسال نماید . در این پروسه اگر نواقصی نیز در پر کردن فرم مزبور دیده شود به سرعت به مشتری اطلاع داده می شود تا نواقص را رفع نماید .پس از انجام این کار بانک اطلاعات را دریافت نموده و چک مورد نظر را برای مشتری صادر می نماید . حال در صورت در خواست مشتری امکان ارسال چک به آدرس اعلام شده توسط وی نیز وجود دارد .

وی در این باره افزود برای آشنایی بیشتر مشتری های بانک با استفاده از خدمات بانکداری مجازی در تمامی شعبه های بانک پاسارگاد یک باجه ویژه با آرم بانکداری مجازی وجود دارد که وظیفه آن راهنمایی مراجعه کنندگان در فضای مجازی است که این جدا از آموزشهایی است که در سایت بانک موجود می باشد .

مدیر امور انفورماتیک بانک پاسارگاد سپس به موضوع امنیت نقل و انتقال بانکی در فضای مجازی بانک پاسارگاد اشاره کرد و گفت : بانک پاسارگاد همان امنیتی را که برای سرویس های اینترنتی در نظر گرفته است برای بانکداری مجازی هم در نظر گرفته است. ضمن اینکه به دلیل تهیه و کنترل تمامی بخش های سیستم توسط خود بانک ضریب ایمنی این فعالیت ها از طریق کاهش ریسک افزایش یافته است . وی افزود حساسیت بانک پاسارگاد در باره امنیت نقل و انتقال به حدی است که علی رغم اینکه ویروس تازه شناخته شده اسکینر که برای نفوذ به سیستم مدیریت کارخانجات طراحی شده و ربطی به سیستم های مالی و پولی بانکی ندارد ما آنتی ویروس آن را تهیه کرده و مورد استفاده قرار داده ایم .
وی در پاسخ به میزان استقبال مشتری های بانک پاسارگاد از خدمات ارایه شده در فضای مجازی گفت : با توجه به اینکه کشور ما از یک جامعه جوان و پویا برخوردار است و جوانان نیز به دنبال یادگیری کارهای نوهستند انتظار می رود که استقبال از این خدمات گسترده باشد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر در باره سقف استفاده از خدمات شبکه مجازی بانک پاسارگاد افزود : برای ارایه این خدمات سقفی در نظر گرفته نشده است به گونه ای که زمانی که به عنوان یک مشتری وارد بانک می شوید می توانید تمامی نقل و انتقالات بانکی خود را به هر میزان که مایل باشید به انجام رسانید .
پاینده در باره سرمایه گذاری انجام گرفته در این پروژه توضیح داد : بانک پاسارگاد با پس زمینه قدرتمندی که در زمینه انفورماتیک داشته است و استفاده از نیروی متخصص و زبده انسانی خود این امکانات را ایجاد کرده است به عبارت دیگر خدمات ما در شبکه مجازی با استفاده از زیر ساخت های قدرتمند پیش بینی شده توسط مدیر عامل محترم بانک ایجاد شده اند .

لازم به ذکر است ایجاد زیر ساخت های قابل اعتماد بانکداری الکترونیکی غیر حضوری در بانک پاسارگاد باعث شده تا تنها در یک روز تعداد ۳۰۰ هزار تراکنش و در یک ماه تعداد ۹۰۰۰۰۰۰ تراکنش توسط سیستم های الکترونیکی غیر حضوری این بانک انجام پذیرد .
همچنین در طول تنها یک ماه تعداد ۱۵۲ هزار نفر نیز به طور حضوری از طریق اینترنت آموزش خدمات بانکی الکترونیکی لازم را از طریق این بانک دریافت نموده اند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر