بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۰
کد خبر : ۳۷۱۰۴
ایرنا // جمعي از صاحبنظران و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه 'علي مطهري ازبينش سياسي لازم برخوردار نيست'، در ارتباط با مواضع اخير وي در ارتباط با رئيس جمهورتاكيد كردند: موضعگيريهاي اينچنيني غرض ورزانه است.
انتشار نامه اخير علي مطهري خطاب به رياست دستگاه قضا و درخواست وي براي برخورد با سران جريان فتنه كه در آن رئيس جمهور مكتبي و مورد تاييد قاطبه ملت را نيز به عنوان عضوي از جريان فتنه معرفي كرده بود در چند روز گذشته با واكنش نمايندگان مجلس و صاحبنظران سياسي و اجتماعي روبرو شد و شخصيتهاي مختلف در گفتگو با ايرنا ضمن تاكيد بر بي بصيرتي وي و عدم درك صحيح از شرايط و مسائل سياسي، از اين مواضع ابراز تاسف كردند. 
وي در يكسال گذشته در جريان حوادث بعد از انتخابات بارها از طريق مصاحبه با رسانه ها و يا انتشار يادداشت و البته نامه‌نگاري با برخي مسوولان تلاش وافري به خرج داده است تا ضمن مطرح كردن خود، ديدگاههايش را به جامعه القا كند. 
مطهري براي چندمين بار و در يك همسويي با عوامل و سران فتنه سال گذشته، رييس جمهوري را متهم كرد كه اظهاراتش در مناظره‌هاي تلويزيوني و نيز سخنراني وي در جشن پيروزي، بخشي از زمينه فتنه را فراهم كرده است. 
البته اين بار نيز برخي صاحبنظران و همكاران دلسوز مطهري در خانه ملت در گفت و گو با ايرنا مواضع وي را مورد انتقاد قرارداده و مشفقانه به وي توصيه كردند ضمن كسب بصيرت سياسي، از مواضع خويش بازگردد. 
************************************************ 

** نظر علي مطهري در مورد رييس جمهور، مغرضانه است 
'محمد رضا آشتياني' نماينده مردم قم در واكنش به اقدام اخير علي مطهري در نامه نگاري با رئيس قوه قضائيه و طرح مطالب نامربوط عليه رئيس جمهور در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت : شهيد مطهري از اركان نظام و از حاميان امام راحل و انقلاب بودند و امروز فرزند ايشان بايد در مواضع خود دقيق تر باشد. 
وي اظهار داشت: برخي موضع گيري ها براي نظام گران تمام مي شود و ما بايد به سخنان رهبر معظم انقلاب توجه داشته باشيم و خلاف منويات ايشان حركتي انجام ندهيم. 
آشتياني گفت : رهبر معظم انقلاب چندين بار از دولت حمايت كرده و براي تقويت آن سفارش كرده اند، ولي آيا برخي اظهارنظرها و موضع گيري هايي كه براي تخريب اين دولت صورت مي گيرد خلاف صريح دستورات رهبري نيست؟ 
وي ادامه داد: نظر آقاي مطهري در مورد رييس جمهوري، مغرضانه است. 
وي افزود: آقاي مطهري كه از يك خانواده انقلابي است بايد در تحليل مسايل سياسي هوشيارانه تر و دقيق تر عمل كند و موضع گيري هاي درست و انقلابي داشته باشد. 
آشتياني خاطرنشان كرد: موضوع فتنه از پيش طراحي شده بود و ربطي به مناظرات و اظهارات رييس جمهوري نداشت و بايد آقاي مطهري ديدگاه هاي خود را اصلاح كند. 
وي يادآورشد: تاكنون چندين بار در مجلس شوراي اسلامي به آقاي مطهري توصيه كرده ايم و در صورت تكرار موضع گيري هاي قبلي، نمايندگان به ايشان تذكر خواهند داد. 

** موضع گيري مطهري سطحي است 
عليرضا منادي نايب رييس كميسيون بودجه مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با ايرنا ضمن سطحي توصيف كردن موضع گيريها و نامه نگاري علي مطهري افزود: هر چند نمايندگان مجلس در اظهار نظر آزاد هستند، ولي اين قبيل موضع گيري ها در برهه كنوني به صلاح نظام و مملكت نيست. 
وي اضافه كرد: قواي سه گانه بايد در شرايط كنوني نيرو و انرژي خود را هم افزايي كرده و در راستاي حل مشكلات كشور گام بردارند. 
وي با بيان اين مطلب كه طرح مسايل مطرح شده در نامه مطهري در شرايط فعلي به صلاح هيچكس نيست ، گفت: وظيفه همه در مقطع فعلي كمك به تسريع روند توسعه جامعه و همگرايي نيروها و اجتناب از اظهارات تفرقه افكنانه است. 
منادي ابراز اميدواري كرد كه در آستانه اجرايي شدن قانون هدفمندسازي يارانه ها در كشور، همه دست به دست هم دهند تا اين قانون به بهترين وجه ممكن اجرا شود. 

** مطهري بايد پاسخگوي سخنانش باشد 
حسين سبحاني نيا عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: بايد هر نماينده در برابر مردم جوابگوي اظهار نظراتش باشد. 
نماينده نيشابور اظهار داشت: هر نطق و اظهار نظري بايد با دلايل و مدارك مستدل باشد و صرفا طرح موضوعاتي كه فضاي جامعه را مخدوش كند نه تنها مشكلي را حل نمي كند، بلكه مسايل را پيچيده تر هم مي كند. 
وي افزود: بايد بررسي شود كه آيا اظهار نظرات اخير مطهري در چارچوب وظايف نمايندگي اش بوده است يا نه، كه در اين صورت بايد با وي برخورد شود. 
نماينده نيشابور در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: البته ايشان در هر دو صورت بايد پاسخگوي اظهار نظراتي كه هر چند وقت يكبار طرح مي شود و فضا را ملتهب مي كند، باشد. 
وي اظهار داشت: معتقدم اظهارات رييس جمهوري اسلامي در سازمان ملل كاملا مثبت و در راستاي سه اصل تاكيد شده از سوي مقام معظم رهبري در رابطه با بيان ديدگاههاي جمهوري اسلامي در سياست خارجي، يعني عزت، حكمت و مصلحت بوده است. 
نايب رييس كميسيون امنيت ملي مجلس تاكيد كرد: سخنان و اظهار نظرات رييس جمهور در مجمع عمومي سازمان ملل و مصاحبه با خبرنگاران رسانه هاي مختلف در جهت مواضع اصولي كشور، حقوق هسته اي ايران، مظلوميت ملت فلسطين و ضرورت بازنگري در ساختار ناكارآمد سازمان ملل و شوراي امنيت بوده است. 
سبحاني نيا گفت: ساير مباحث طرح شده در خصوص حادثه 11 سپتامبر، سياستهاي اسلام ستيزي غرب و برخورد تبعيض آميز و سياسي سازمان ملل و شوراي امنيت در اجراي قوانين و مقررات بين المللي از ديگر مواردي بود كه به درستي از سوي دكتر احمدي نژاد تبيين شد. 
وي در ادامه تاكيد كرد: با توجه به شرايط حساس فعلي و تلاش غرب براي افزايش فشار بر جمهوري اسلامي بايد اصل وحدت را همانطور كه مورد تاكيد مقام معظم رهبري بود سرلوحه كار خود قرار دهيم. 

** نمي دانم علي مطهري با اين كارها به دنبال چيست؟ 
نماينده مردم سردشت وپيرانشهر درمجلس شوراي اسلامي نيز درگفتگو با ايرنا گفت: علي مطهري، گاهي به نعل و گاهي به ميخ مي زند، نمي دانم با اين كارها به دنبال چيست؟ 
محمدعلي پرتوي افزود: نماينده يا بايد اصولگرا باشد يا اصلاح طلب كه البته اعتقاد دارم هر فردي كه اصول اوليه انقلاب و نظام را قبول و به آنها اعتقاد داشته باشد، اصولگراست. 
وي، از موضع گيريهاي مطهري در خصوص حوادث پس از انتخابات و متهم كردن رييس جمهور اظهار تاسف كرد. 
وي اظهارداشت: تمامي آنچه مطهري گفته تنها از ديدگاه خودش درست مي داند و به آنها اعتقاد دارد. 
پرتوي، هر گونه تندروي در خصوص مسايل سياسي را غير قابل قبول خواند و گفت: معتقدم برخي موضع گيريهاي سياسي تنها به نظام و انقلاب لطمه وارد مي كند و هيچ سودي براي طرفين و جناح ها ندارد. 

** استاد حوزه علميه: علي مطهري نشان داد كه از بصيرت برخوردار نيست/ در مسايل سياسي سكوت اختيار كند 
استاد حوزه علميه و امام جمعه شهرستان بهار ازعلي مطهري خواست تا در مسايل سياسي سكوت اختيار كند و ضمن احترام به جايگاه شهيد مطهري راه و رسم ايشان را فراموش نكند. 
حجت الاسلام والمسلمين 'احمد عظيمي' خاطرنشان كرد: آقاي مطهري بداند امروز مردم دنبال اسم ها نيستند بلكه رسم ها براي آنان مهم است. 
وي اظهار داشت: كسي تصور نكند اگر نام بزرگي به دنبال دارد، بزرگي آن شخصيت در او هم اثر مي كند و متاسفانه فرزند شهيد مطهري از مسير پدر انديشمند و فرزانه خود دور شده است. 
نماينده سابق ولي فقيه در دانشگاه شهيد مطهري گفت: علي مطهري با اظهارات خود نشان داده كه از بصيرت و بينش سياسي برخوردار نيست و بعد از يك سال و نيم از حوادث اخير كشور هنوز به درك درستي از وقايع نرسيده است. 
عظيمي ادامه داد: يك نماينده مجلس كه منتسب به شخصيتي مانند شهيد مطهري است بايد سطح تحليل سياسي خود را بالا برده و مسايل را واقع بينانه دنبال كند. 
وي گفت: اگر آقاي مطهري از هوشمندي سياسي برخوردار بود به توصيه هاي مقام معظم رهبري مبني بر حفظ وحدت توجه مي كرد. 
عظميي به نامه علي مطهري به رييس قوه قضائيه اشاره كرد و گفت: به عنوان يكي از ارادتمندان شهيد مطهري، بايد بگويم از نگارش چنين نامه اي متاسفم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر