بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۳
رییس بخش حسابداری "فباهنر" اعلام کرد :

عقد قرارداد پولک سکه با بانک مرکزی

قرارداد فعلی ما تولید پولک سکه است که ضرب آن توسط بانک مرکزی انجام می شود ؛ اما قراردادی با شرکت آلمانی برای فروش لوله در شرکت وجود ندارد.
کد خبر : ۴۵۳۰۵
شرکت صنایع مس شهید باهنر سود سال 90 خود را با 31 درصد کاهش رقم 108 ريال اعلام کرده است .

این شرکت قرادادی برای تولید پولک سکه (مطلس) با بانک مرکزی داشته و خبری نیز در انعقاد قرارداد جدیدی برای فروش لوله های تولیدی این شرکت با یک شرکت آلمانی در برخی از سایت های خبری منتشر شده است .

برای اطلاع از وضعیت شرکت و آگاهی از صحت قرارداد مذکور با بخش مالی "فباهنر" تماس گرفتیم که شرح این گفتگو در ادامه آمده است .

کرباسی ، رییس حسابداری مالی "فباهنر" ، در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با ابراز بی اطلاعی از قرارداد فروش لوله به یک شرکت آلمانی گفت : قرارداد فعلی ما تولید پولک سکه است که ضرب آن توسط بانک مرکزی انجام می شود ؛ اما قراردادی با شرکت آلمانی برای فروش لوله در شرکت وجود ندارد.

البته ذکر این نکته را لازم می دانم که یک پروژه تولید لوله های مسی در شرکت وجود دارد و از سال جاری تولید آزمایشی آن شروع شده و با ظرفیت تولید 15 هزار لوله در سال آتی به کار خود ادامه می دهد. البته با توجه به اینکه راه اندازی پروژه های سنگین زمان بر است ، پیش بینی کرده ایم که شش ماه تولید آزمایشی داشته باشیم .

کرباسیان در ادامه افزود: اجرای این پروژه های جدید باعث بالا رفتن هزینه های مالی شرکت می شود و منابع بیشتری را جذب خود می کند. ممکن است که سود عملیاتی شرکت افزایش داشته باشد ، اما افزایش هزینه های مالی، در مجموع سود خالص قبل از کسر مالیات را کاهش می دهد.

لازم به ذکر است با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، هزینه های شرکت افزایش یافته و EPS شرکت کاهش می یابد.

وی در پایان در خصوص اثرات افزایش نرخ جهانی مس روی سود این شرکت گفت : هر چه نرخ های جهانی مس افزایش یابد ، ما مس را گران تر می خریم و به همان میزان محصولات خود را نیز با قیمت های بالاتری به فروش می رسانیم. در نتیجه به نظر می رسد سود شرکت تغییر آنچنانی نداشته و امکان تعدیل سود در شرایط فعلی و در سال جاری وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر