بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۹
کد خبر : ۶۷۰۳۳

شرکت صنعتی پارس مینو با سرمایه 31 میلیارد و 500 میلیون تومانی تصمیمات مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام برای تصویب صورت های عملکردی سال مالی منتهی به 29 اسفند 90 خود را منتشر کرده است.

طی این اطلاعیه "غپینو" برای سال مالی 90 سود محقق شده هر سهم خود را بطور خالص مبلغ 322 ریال و سود نقدی هر سهم را 30 ریال تصویب کرده که با توجه به افزایش سرمایه 50 درصدی اعمال شده در این سال، سود خالص هر سهم با رشد نزدیک به 20 درصدی روبرو بوده است.

عملکرد این شرکت در سال مالی 90 در مقایسه با سال مالی پیش از آن، نشان دهنده افزایش 37 درصدی فروش، افزایش 45 درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته ، کاهش 74 درصدی درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها و افزایش 151 درصدی خالص درآمدهای متفرقه است.

طبق گزارش این شرکت علت کاهش پیش بینی سود حاصل از سرمایه گذاری، کاهش پیش بینی سود شرکت دارویی، آرایشی و بهداشتی مینو و همچنین ناشی از زیان فروش 41 درصد از سهام شرکت صنایع غذایی قدس رضوی زاهدان (از طریق فرابورس) و نیز عدم تحقق کامل پیش بینی سود ناشی از فروش ملک شیراز بوده است.

همچنین دلیل افزایش 151 درصدی درآمدهای متفرقه شرکت صنعتی پارس مینو، درآمد حاصل از اجاره و فروش دارایی های ثابت در سال مالی 90 اعلام شده است.

"غپینو" در پیش بینی های خود، میزان عایدی خالص هر سهم برای سال مالی 91 را با کاهش 9 درصدی نسبت به آخرین پیش بینی سود هر سهم سال مالی 90، مبلغ 263 ریال پیش بینی کرده است که در نظر دارد 10 درصد از آن را بین سهامدارانش تقسیم کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر