بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۱
نکته مهم معاملات روز گذشته افزایش تعداد شرکت های سرمایه گذاری بورسی در فهرست خرید سرمایه گذاران حقوقی و فعال بازار سهام بود، بطوریکه سهام هشت شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران، مسکن تهران، پردیس، البرز، صنایع پتروشیمی، سپه، بهمن و در نهایت سرمایه گذاری نیرو مورد استقبال خریداران قرار گرفتند.
کد خبر : ۷۵۰۳۲

براساس آمار معاملات روز گذشته در بازار سهام مشاهده می شود که در میان سهامداران عمده و حقوقی فعال بورسی، شرکت تجهیزات پزشکی مهرگان تأمین پارس بالغ بر دو میلیون و 300 هزار سهم شرکت سامان گستر اصفهان را خریداری کرده و بدین ترتیب به عنوان تنها خریدار حقوقی بالای یک میلیون سهمی در معاملات روز اخیر شناخته شده است.

براساس گزارش بورس نیوز، در میان فروشندگان سهم سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران طی معاملات دیروز یک میلیون و 600 هزار سهم ذوب آهن را در بازار عرضه کرد و در نقش فروشنده ظاهر شد.

در عین حال شرکت سرمایه گذاری نور همدانیان بالغ بر یک میلیون سهم "قنیشا" را به خریداران فروخت.

همچنین یک میلیون و 150 سهم پارس مینو از سوی شرکت دنیای شگرف در بازار عرضه شد.

شرکت ایران خودرو نیز اقدام به فروش بالغ بر 13 میلیون سهم در نماد "خگستر" کرد تا میزان سهامداری خود را در این شرکت زیر مجموعه به حدود 723 میلیون سهم کاهش دهد.

در پایان شایان ذکر است نکته مهم معاملات روز گذشته افزایش تعداد شرکت های سرمایه گذاری بورسی در فهرست خرید سرمایه گذاران حقوقی و فعال بازار سهام بود، بطوریکه سهام هشت شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران، مسکن تهران، پردیس، البرز، صنایع پتروشیمی، سپه، بهمن و در نهایت سرمایه گذاری نیرو مورد استقبال خریداران قرار گرفتند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر