بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
مدیر عامل شرکت رایان سایپا عنوان کرد:

تسعیر تسهيلات ارزي به نرخ مرجع

اقساط تسهيلات ارزي دريافتي از بانك ملي دبي به واحد پول امارات یعنی درهم پرداخت مي شود. در مورد وام دريافتي از بانك كارآفرين نیز كه از ديدگاه بانك به عنوان وام ارزي تلقي مي شود، به دليل عدم دريافت ارز از این بانك، اختلاف نظر وجود داشته و پس از حل و فصل نهايي نتيجه به اطلاع فعالین بازار سرمايه خواهد رسيد.
کد خبر : ۸۵۱۳۱
شرکت رایان سایپا درآمد هر سهم سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه 91 را 594 ریال برآورد کرده که در عملکرد شش ماهه با تحقق 224 ریال سود، با پوشش 38 درصدی بودجه برآوری رو به رو شده است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شرکت رایان سایپا با برگزاری مجمع فوق العاده در پایان سال 90 اقدام به افزايش سرمايه 100درصدي از رقم 60 به 120 میلیارد تومان کرده است.

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت لیزینگ رایان سایپا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: افزايش سرمايه 100 درصدي شركت در مورخ 91.09.22 در اداره ثبت شركت ها به ثبت رسيده و از طريق سيستم كدال بورس به اطلاع بازار سرمايه و سهامداران محترم رسيده است. مطالبات كليه سهامداران بابت فروش حق تقدم هاي استفاده نشده كه اطلاعات حساب بانكي خود را به شركت اعلام كرده اند پرداخت شده است . موضوع ادغام سرمايه نيز در شركت سپرده گذاري مركزي اوراق بهادار و تسويه وجوه انجام شده و سهام حاصل از افزايش سرمايه قابل معامله است. انشاالله تا يكي دو روزه آينده آگهي لازم از طريق روزنامه كثيرالانتشار شركت جهت دريافت گواهينامه هاي جديد نقل و انتقال سهام منتشر خواهد شد و سهامداران محترم مي توانند با مراجعه به امور سهام شركت آن را دريافت نمايند.

محسن ملکی آدرانی پیرامون افزایش 33 درصدی درآمدهاي حاصل از عملیات لیزینگ در دوره شش ماهه جاري نسبت به دوره مشابه سال قبل گفت: درآمد حاصل از عمليات ليزينگ در يك سال تركيبي از درآمد حاصل از فروش سال هاي قبل و نيز فروش سال جاري است. در سال 1390 با توجه به اينكه آمار فروش همگن بالا بود و بيشتر اين فروش ها در نيمه دوم سال اتفاق افتاد، قسمت اعظم درآمد اقساط به سال 1391 و سال هاي بعد منتقل شد و درآمدهاي ليزينگ سال جاري را تحت تأثير قرارداد. بطوريكه درآمد اقساط انتقالي از سال قبل در شش ماهه جاري نسبت به دوره مشابه سال 90 حدود 58 درصد افزايش يافته است.

وی در بیان دلايل عمده تغييرات اخير پيش بيني سود هر سهم سال مالي جاری و اعلام تعدیل منفی 29 درصدی سود هر سهم نسبت به پيش بيني های قبلي تصریح کرد: اين مورد در گزارش تعديل ارسالي به سازمان بورس تشريح شده و دلايل عمده آن از یک سو كاهش توليدات خودرو توسط شرکت خودروسازی سايپا و در نتیجه پيش بيني كاهش فروش تا پايان سال جاري در "ولساپا" بوده که روی درآمدهاي شرکت و نيز درآمد شركت هاي بيمه اي گروه تأثير منفی دارد. از سوی دیگر، افزايش نرخ تأمين مالي و به تبع آن بالا رفتن هزينه هاي تأمين مالي شركت در بروز این تغییرات اثرگذار بوده است.

این مقام مسئول در مورد نحوه بازپرداخت تسهيلات ارزي اظهار داشت: اقساط تسهيلات ارزي دريافتي از بانك ملي دبي به واحد پول امارات یعنی درهم پرداخت مي شود. در مورد وام دريافتي از بانك كارآفرين نیز كه از ديدگاه بانك به عنوان وام ارزي تلقي مي شود، به دليل عدم دريافت ارز از این بانك، اختلاف نظر وجود داشته و پس از حل و فصل نهايي نتيجه به اطلاع فعالین بازار سرمايه خواهد رسيد.

ملکی آدرانی در خاتمه پيرامون آثار ناشي از تغييرات احتمالي در نرخ تسعير ارز بر سودآوري سال مالي جاري و احتمال ارایه تعديل عايدي هر سهم سال مالي جاري بابت اين موضوع افزود: تسهيلات ارزي به نرخ مرجع در حساب ها تسعير شده و اين سياست كلي گروه سايپا مي باشد، ليكن در هنگام بازپرداخت اقساط اين تسهيلات، زيان ناشي از نرخ تسعير ارز به نرخ بازپرداخت شناسايي و درحساب هاي شركت ثبت مي شود. از این رو نهايت تلاش مديريت و كاركنان شركت بر اين است كه سود اعلام شده تحقق پيدا کرده و شركت تعديل مجدد نداشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر