بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۴
مدیر مالی شرکت صنعتی پارس مینو خبر داد:

افزایش 65 درصدی مبلغ فروش "غپینو"

پیش بینی مقدار تولید سال جاری نسبت به سال قبل با افزایش 24 درصدی برآورد شده و شرکت در عملکرد 9 ماهه امسال، افزایش 65 درصدی مبلغ فروش نسبت به دوره مشابه سال گذشته را تجربه کرده است.
کد خبر : ۸۶۹۹۵
شرکت صنعتی پارس مینو پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 91.12.30 خود را با توجه به عملکرد 9 ماهه و با سرمایه 31 میلیارد و 500 میلیون تومانی، مبلغ 416 ریال سود برآورد کرده که با تحقق 367 ریال از این مبلغ، پوشش 88 درصدی سود برآوردی سال جاری را در دوره مذکور تجربه کرده است.

در خصوص این عملکرد به خبرنگار بورس نیوز گفت: در سال گذشته، اولین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 91.12.30، با نگرش محافظه کارانه و انقباضی انجام پذیرفت و رعایت جانب احتیاط منجر به این عملکرد مطلوب تا پایان دوره سه ماهه سوم شد.

محمدی مدیر مالی شرکت صنعتی پارس مینو در خصوص دلایل پوشش 88 درصدی سود هر سهم سال جاری در عملکرد 9 ماهه اظهار داشت با عنایت به اینکه شرکت طی 9 ماهه سال جاری موفق به اخذ مجوز افزایش قیمت شده و با توجه به نوسانات افزایش نرخ ارز، بعضی از کالاهای وارداتی به صورت مستقیم و برخی دیگر به صورت غیر مستقیم تحت تأثیر قرار گرفته که به موجب آن بهای تمام شده محصولات تولیدی افزایش یافته است. حال آنکه شرکت نیز هر ماه حاشیه سود محصولات تولیدی را بررسی کرده و با کاهش تولید محصولات دارای حاشیه سود پایین و در مقابل آن افزایش تولید محصولات با حاشیه سود بالاتر، توانسته درآمد مناسبی کسب نماید.

وی همچنین افزود: در سال جاری اکثر شرکت هایی که از تنوع چندانی در تولید محصولات خود برخوردار نیستند، یا توقف تولید مواجه شده و یا با ظرفیت کامل کار نمی کنند.

وی درباره جزییات بدهی های ارزی "غپینو" به بانک رفاه نیز عنوان کرد: در حال حاضر درصدد انجام توافقاتی با هیأت مدیره بانک عامل هستیم تا کل بدهی ها به نرخ مرجع سال 88 به ریال تبدیل شده و در 60 قسط پرداخت شود. اما این توافق با مخالفت بانک مرکزی رو به رو شده که در راستای رفع آن در حال رایزنی های لازم هستیم.

محمدی در ارتباط با تأمین مواد اولیه مورد نیاز محصولات تولیدی ابراز داشت: شکر، لفاف و روغن از مواد اصلی مورد نیاز جهت تولید محصولات است که در صورت خرید آن با نرخ ارز اتاق مبادله ای، افزایش قابل توجهی در بهای تمام شده محصولات رخ خواهد داد.

وی در ادامه درباره مشکلات موجود برسر راه تأمین مواد اولیه مورد نیاز اضافه کرد: به طور کلی بخش عمده ای از ارز مورد نیاز برای خرید مواد اولیه لازم برای محصولات تولیدی شرکت از طریق صرافی ها تأمین گردیده و تاکنون از طریق اتاق مبادله ارزی هیچگونه حواله ای دریافت نشده است.

مدیر مالی "غپینو" در خصوص برنامه افزایش سرمایه این واحد تولیدی نیز عنوان کرد: در سال گذشته برنامه افزایش 100 درصدی سرمایه از محل سود انباشته در مجمع عمومی عادی سالیانه به تصویب رسید که 50 درصد آن همان سال اعمال گردید. دستور اجرای مابقی آن نیز به هیأت مدیره تفویض شده، لذا این برنامه در صورت اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در سال جاری به مرحله اجرا در خواهد آمد.

این مقام مسئول همچنین پیرامون طرح های عمده در دست اجرا و درصد پیشرفت کار آنها بیان کرد: در پایان سال جاری فاز اول تولید شکلات به بهره برداری رسیده و فاز دوم آن نیز به همراه طرح تولید پیتزا و خط تولید استحصال دانه کاکائو تا پایان سال 93 راه اندازی خواهد شد.

محمدی در خاتمه در خصوص افزایش مقدار تولید محصولات در عملکرد 9 ماهه سال جاری اظهار داشت: پیش بینی مقدار تولید سال جاری نسبت به سال قبل با افزایش 24 درصدی برآورد شده و شرکت در عملکرد 9 ماهه امسال، افزایش 65 درصدی مبلغ فروش نسبت به دوره مشابه سال گذشته را تجربه کرده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر