بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۳
در این بین شرکت خدمات مالی و مدیریت معین آزادگان بیش از پنج میلیون سهم شرکت پارس مینو را فروخت و صندوق بازنشستگی کشوری بالغ بر 80 میلیون سهم شرکت گروه صنعتی ملی را واگذار کرد.
کد خبر : ۸۸۰۶۰
معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی پیگیری شد که شاخص کل با 314 واحد کاهش از 36 هزار و 761 واحد به 36 هزار و 447 واحد رسید.

براساس گزارش بورس نیوز، ارزش معاملات با 15.6 درصد کاهش نسبت به روز قبل به 845 میلیارد ریال دست یافت که 75 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. حجم معاملات نیز با 12.8 درصد کاهش نسبت به روز قبل به 291 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

در این میان شرکت ذخیره شاهد بالغ بر 10 میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری شاهد را خرید و شرکت خدمات مدیریت و تحقیقات سرمایه گذاران صندوق بیش از هفت میلیون سهم شرکت گروه صنعتی ملی را تحصیل کرد.

همچنین بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری ملی ایران به تملک بانک تجارت درآمد و در نماد "وانصار" شرکت سرمایه گذاری گنجینه شایستگان خریدار بیش از 41 میلیون سهم آن بود.

طی معاملات روز گذشته مؤسسه اندوخته شاهد 60 میلیون سهم "ثشاهد" را خرید و مؤسسه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بیش از 9 میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان و نیز بیش از یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری غدیر را به سبد بورسی خود افرود.

شرکت مبنای خاورمیانه خریدار بیش از 50 میلیون سهم شرکت هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه بود و شرکت گروه مالی ملت بیش از 12 میلیون سهم بانک ملت را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت خدمات مالی و مدیریت معین آزادگان بیش از پنج میلیون سهم شرکت پارس مینو را فروخت و صندوق بازنشستگی کشوری بالغ بر 80 میلیون سهم شرکت گروه صنعتی ملی را واگذار کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، صندوق ذخیره فرهنگیان یک میلیون سهم "قچار" را از تملک خود خارج کرد و سازمان تأمین اجتماعی به عنوان سهامدار عمده "شاوان" بیش از 56 میلیون سهم شرکت مذکور را عرضه کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر