بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹
شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران یک میلیون سهم پالایش نفت شیراز را فروخت و شرکت سرمایه گذاری غدیر بیش از 39 میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را واگذار کرد
کد خبر : ۹۵۴۸۲

معاملات روز گذشته تالار شیشه ای در حالی سپری شد که شاخص کل با 46 واحد رشد از 44 هزار و 897 واحد به 44 هزار و 943 واحد رسید.

بر اساس گزارش بورس نیوز ، ارزش معاملات دیروز با 27 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به دو هزار و 667 میلیارد ریال دست یافت که بیش از 69 درصد آن به معاملات خرد و مابقی آن به معاملات بلوکی اختصاص داشت. همچنین از دو هزار و 667 میلیارد ریال ارزش معاملات روز گذشته بیش از 44 درصد حقیقی ها، خریدار و بیش از 48 درصد آنها فروشنده بودند.

سه نماد "شبندر" ، "شپنا" و "پارسان " پربیننده ترین نمادها طی معاملات روز گذشته بودند که در دو نماد " شبندر" و "شپنا" بیشترین حجم معاملات به حقیقی ها اختصاص داشت ، حال آنکه در نماد "شبندر" خرید حقوقی ها بیش از فروش آنها بوده است . در نماد "پارسان" نیز فروش حقیقی ها بیش از خرید آنها بوده است.

حجم معاملات دیروز نیز با 53 درصد کاهش نسبت به روز قبل از آن به 459 میلیون سهم و حق تقدم نزول یافت.

در این میان شرکت صنعتی مینو بیش از شش میلیون سهم شرکت پارس مینو را خرید و شرکت بیمه کارآفرین بالغ بر 10 میلیون سهم بانک کارآفرین را تحصیل کرد.

شرکت داد و ستد آریا نیز پنج میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری بهمن و شرکت گروه تولیدی آریا ملل زرین بیش از 900 هزار سهم شرکت سرمایه گذاری ملت را به تملک خود درآورد.

این در حالی است که عده ای از حقوقی های بازار در نقش فروشنده ظاهر شدند و اقدام به عرضه سهام تحت تملک خود کردند.

در این بین شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران یک میلیون سهم پالایش نفت شیراز را فروخت و شرکت سرمایه گذاری غدیر بیش از 39 میلیون سهم شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان را واگذار کرد.

در پایان این گزارش می افزاید، در نماد "وبملت" شرکت گروه مالی ملت خریدار بیش از یک میلیون سهم آن بود و در مقابل صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت بیش از 9 میلیون سهم آن را به فروش رساند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر