بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
شرکت مذکور در حوزه فناوری اطلاعات با نماد "مفاخر" درج شده و برای آماده سازی سهام آن جهت عرضه بایستی منتظر اعلام گزارش های عملکردی و پیش بینی بودجه برآوردی آن بر روی سامانه اطلاع رسانی کدال ماند.
کد خبر : ۱۰۸۵۱۰
نام شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی به شماره 11181 در فهرست شرکت های سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت شد.

مدیر عامل شرکت فرابورس ایران با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شرکت مذکور در حوزه فناوری اطلاعات با نماد "مفاخر" درج شده و برای آماده سازی سهام آن جهت عرضه بایستی منتظر اعلام گزارش های عملکردی و پیش بینی بودجه برآوردی آن بر روی سامانه اطلاع رسانی کدال ماند.

امیر هامونی پیرامون صنعت فناوری اطلاعات و مزیت های حضور شرکت این حوزه جدید در بازار سهام افزود: گروه فناوری اطلاعات را می توان در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری طبقه بندی کرد. بطوریکه با توجه به نیاز روز افزون و تقاضای موجود برای محصولاتی همچون دستگاه های ATM، بازار فعال IT در حوزه سخت افزاری برای سرمایه گذاری بسیار جذاب است. تولیدات نرم افزاری این گروه نیز با توجه به اینکه هر یک محصولاتی خاص را به بازار مصرفی ارایه می دهند، در نوع خود جذابیت لازم را برای سرمایه گذاری فراهم آورده و بر حسب نیاز مشتریان به نرم افزارها و روند سودآوری و عملکردی شرکت های این حوزه می توان فرصت های جدیدی را برای سرمایه گذاری ایجاد کرد.

وی در راستای حضور بیشتر فعالان صنعت فناوری اطلاعات در بازار سهام به ویژه فرابورس اظهار داشت: در کنار شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، شرکت مادایران که در هر دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری فعال است، نیز درخواست پذیرش خود را ارایه کرده که تقاضای آن بزودی در هیأت پذیرش مطرح خواهد شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: با توجه به عملکرد شرکت های این گروه، می توان گفت سرمایه گذاری در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری IT محلی امن باشد. برهمین اساس فرابورس نیز با پذیرش این قبیل شرکت ها در راستای تنوع بخشی به صنایع فعال این بازار قدم برداشته است.

هامونی همچنین از پذیرش سه شرکت جدید دیگر در فرابورس خبر داد و گفت: شرکت های فولاد ارفع، فولاد هرمزگان جنوب و گروه سرمایه گذاری بانک مسکن نیز طی روزهای اخیر مورد پذیرش قرار گرفته اند.

وی افزود: انتقال نماد معاملاتی "پترول" از بازار پایه به بازار اول یا دوم فرابورس نیز مطرح است و بایستی بودجه برآوردی آن برای سال مالی منتهی به 93.6.31 در هیأت پذیرش مورد بررسی قرار گیرد. البته ورود آن به بازار اول یا دوم فرابورس به میزان عرضه سهم توسط سهامدار عمده آن بستگی دارد.

مدیر عامل شرکت فرابورس ایران پیرامون به تعویق افتادن عرضه سهام پالایش نفت کرمانشاه و زمان جدید تعیین شده جهت اجرای این برنامه اظهار داشت: با توجه به اینکه در مقطع اعلام گزارش های عملکرد شش ماهه شرکت ها به سر می بریم، مقرر گردیده این عرضه تا انعکاس گزارش دوره نیمه نخست ابتدایی امسال به همراه صورت های مالی دوره سه ماهه اول و نیز بودجه برآوردی آن به زمان دیگری موکول گردد.

وی از بررسی درج نماد شرکت پتروشیمی غدیر از زیرمجموعه های "تاپیکو" در بازار فرابورس خبر داد و در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: بازار سهام در حال حاضر در وضعیتی به سر می برد که بایستی سرمایه گذاران دقت نظر بیشتری اعمال کرده و با بررسی و تحلیل تصمیم گیری نمایند. چراکه هم اکنون بازار منتظر اعلام گزارش های عملکرد شش ماهه شرکت ها بوده و چنانچه انتظارات سرمایه گذاران در آنها برآورده شده باشد، مشکل خاصی مطرح نیست. اما سرمایه گذاران بایستی توجه کنند که انتظارات خود را متناسب با واقعیت ها و در حد منطقی در نظر بگیرند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر