بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
بررسی روند قیمتی سهام و گزارش "کحافظ" در گفتگو با دو مقام مسئول:

سهامی که ناظر به آن بی توجه است!

شرکت کاشی و سرامیک حافظ به عنوان چهارمین تولیدکننده محصول اکسترودر در جهان و اولین تولیدکننده آن در خاورمیانه به شمار می آید که اتمام فرآیند تولید آزمایشی این محصول در سال 91 و بهره برداری نهایی از پروژه اجرا شده در سال 92، از جمله عوامل تأثیرگذار بر بهبود عملکرد و سودآوری "کحافظ" است.
کد خبر : ۱۱۰۰۸۷
قیمت سهام شرکت کاشی و سرامیک حافظ از ابتدای سال جاری تاکنون در حالی با کسب بازدهی مثبت بیش از 110 درصد همراه بوده که معاملات روزانه سهام مذکور در این بازه زمانی به صورت مداوم روندی صعودی را اتخاذ کرده و حتی یک روز منفی نیز در سابقه معاملات آن مشاهده نمی شود. این در حالی است که گزارش پیش بینی درآمد هر سهم مالی 92 براساس عملکرد واقعی سه ماهه شرکت کاشی و سرامیک حافظ حاکی از پوشش 13 درصدی سود هر سهم پس از کسر مالیات بوده، اما گزارش عملکرد شش ماهه آن هنوز منتشر نشده است.

کارشناس امور مالی شرکت کاشی و سرامیک حافظ در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز بازدهی مثبت هر روزه سهام "کحافظ" را ناشی از عملکرد مناسب آن دانست و افزود: شرکت کاشی و سرامیک حافظ به عنوان چهارمین تولیدکننده محصول اکسترودر در جهان و اولین تولیدکننده آن در خاورمیانه به شمار می آید که اتمام فرآیند تولید آزمایشی این محصول در سال 91 و بهره برداری نهایی از پروژه اجرا شده در سال 92، از جمله عوامل تأثیرگذار بر بهبود عملکرد و سودآوری "کحافظ" است.

استخر ضمن اشاره به پوشش 13 درصدی سود پیش بینی شده هر سهم سال 92 براساس عملکرد واقعی سه ماهه افزود: تغییرات مدیریتی پیش آمده در شرکت کاشی و سرامیک حافظ عامل اصلی انحراف در گزارش سه ماهه بوده، این در شرایطی است که مدیریت جدید تصمیم دارد در راستای هدف تولید بیشتر با هزینه کمتر و در نتیجه افزایش تولید روزانه، اقدام به پوشش انحراف به وجود آمده تا پایان سال مالی جاری نماید.

وی در ادامه از احتمال افزایش سودآوری شرکت خبر داد و گفت: "کحافظ" از پتانسیل پوشش سود برآوردی خود برخوردار است تا جایی که امکان افزایش سودآوری نیز وجود دارد.

طی این مصاحبه همچنین رییس حسابداری "کحافظ" در رابطه با عدم انتشار گزارش های مالی عملکرد دوره شش ماهه شرکت اظهار کرد: تغییرات مدیریتی جدید در شرکت و لزوم ثبت امضای مدیر عامل جدید در سامانه کدال سبب شده است تا انتشار گزارش های شش ماهه به تعویق افتد.

عبدی ادامه داد: از آنجا که اعمال تغییرات لازم جهت انتشار گزارش شش ماهه رو به اتمام است، انتظار می رود که این گزارش ها نیز طی یکی دو روز آتی در سامانه اطلاع رسانی کدال درج گردد.

رییس امور حسابداری "کحافظ" در خصوص بازدهی مثبت روزانه سهام عنوان کرد: افزایش ظرفیت تولید محصول اکسترودر به 240 درصد از جمله عوامل تأثیرگذار بر تداوم سودآوری "کحافظ" به شمار می آید که تأثیرات آن در شش ماهه دوم سال جاری مشهود خواهد بود، البته با بهره برداری کامل از طرح مذکور، ظرفیت تولید تا 300 درصد نیز امکان افزایش دارد که این ظرفیت تاکنون به میزان 240 درصد رشد کرده است.

وی همچنین از افزایش نرخ 10 درصدی فروش در سه ماهه سوم سال خبر داد و گفت: طبق نرخ تصویب شده سازمان تعزیرات، افزایش 10 درصدی نرخ فروش برای محصولات شرکت پیش بینی شده است که در سه ماهه سوم سال مالی جاری اعمال خواهد شد.

عبدی در خاتمه سخنان خود گفت: شرکت کاشی و سرامیک حافظ تصمیماتی را در خصوص اجرای یک پروژه جدید گرفته که اکنون در مرحله اخذ تصمیمات مدیریتی به سر می برد و در صورت تصویب، شرکت اقدام به افزایش سرمایه 60 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران خواهد کرد.

براساس این گزارش، در حالی سهم مذکور چنین روند قیمتی را از ابتدای سال جاری تاکنون در اختیار داشته و هیچ گزارش جدیدی را برای اطلاع بازار منتشر نکرده که نهاد ناظر نیز هیچ توجهی به این سهم ندارد. از این رو یک سوال مهم مطرح است و آن اینکه اگر سهام شرکت های بزرگ و مطرح بورس نیز چنین روند قیمتی را از ابتدای سال تاکنون می داشت و هیچ گونه اطلاع رسانی نیز پیرامون دلیل آن اعلام نمی کرد، همین واکنش و برخورد را از سوی مقام ناظر شاهد می بود و آیا بهتر نیست در راستای حفظ منافع سهامداران، به چنین مواردی نیز توجه بیشتری شده و طبق قوانین با چنین شرکت هایی برخورد لازم صورت گیرد؟

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
armin
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸
اره شما راست ميگيد اگه اين جوريهاست پس اوضاع اشفته شركتتون چي ميگه جواب خدا و حق اين سهامدارها رو چطور ميخاين بدين آقايون چطوريه كه شركت شما شش ماه خط توليدش خوابيده ولي توليدش از سال قبل بيشتر ميشه كه تمام سال با تمام نيرو كار كرده پروژه جديدتون هم كه هنوز ازمايشي هست چطور ميتوني به 240درصد برسونيش اقاي محترم
admin
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
باخبر شديم كه روز گذشته در شركت كاشي ... در اثر عدم پرداخت حقوق و مزاياي كاركنان چنان درگيري رخ داده كه مدير كارخانه فراري شده و ساير مديران و از جمله مديريت محترم عامل فراري شده اند و اوضاع بصورت فوق العاده است خدا رحمش به سهامداران بدبخت بياد
admin
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
شركت كاشي و حافظ با نماد كحافظ روزهاي خوشي را سپري نمي كند در حاليكه در روزهاي سرد و برفي زمستان بعلت بدهي اب و برق و گاز اين كارگاه قطع شده بود با بي تفاوتي مديران نسبت به تعطيلي خطوط مواجه گرديد كه در همين گير و دار يكي از كارگران ... خود را از دست داد
admin
پنجشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵
پايان سال مالي نزديكه آيا حافظ ميتونه به تعهدات خود در قبال سهامدارها پاسخ بده . چطوري ميتونه با اين ميزان توليد و فروش اون EPS پيش بيني رو به واقعيت برسونه . بايد منتظر موند و ديد كه چطور مديران اين كارگاه همه چيز رو به هم ميدوزند
admin
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
خيليها اين روزا به روند صعودي كحافظ شك دارند چرا كه كسيكه سهم يه شركتو ميخره و يا ميخاد سرمايه گذاري كنه كم و بيش از اوضاع داخلي و وضعيت مالي و گزارشات مالي شركت اطلاعاتي كسب ميكنه اين شركت عليرغم اوضاع اشفته اي كه داره هر روز صف خريدارش ماكزيمم هست شركتي كه هشت تومن سود هر سهم سال قبلشو نداره كه پرداخت كنه چطور ممكنه اينجوري سهامش رو به اوج در پرواز باشه . خدا عالمه !!!!!
س
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
زرشك سهمتون كه تو خالي از اب دراومد . اين چه نظارتيه كه فروش صفر يه شركت توي بهمن مشخص ميشه
س
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
ناظر محترم چطوري ميشه كه بقول دوستان فروش در حد صفر يه شركت توي بهمن اعلام ميشه . مگه نظارت روي اين گزارشات مالي شركتها انجام نميشه . يكي نيست به اين شاتل بگه تلفن و اينترنت با كاشي چه تناسبي داره اخه برو بابا به كار خودن برس.
ش
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
ناظر محترم اين ديگه بي توجهي نيست . اسمشو يه چيزي بالاتر از بي توجهي بايد گذاشت .
اين دست به يكي كردن با مسئولين يه شركته . اين حساب سازيه . اين حباب سازيه . اينا بي توجهي نيست !!!!!!!