بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۲
مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار خبر داد:

روشی جدید برای دریافت سود سهام شرکتها بدون مراجعه حضوری

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که سهامی را خریداری و پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه جهت تقسیم سود نقدی اقدام به فروش آن کرده باشید ولی بعد با توجه به تعیین مهلت قانونی هشت ماهه شرکت ها برای پرداخت مطالبات سهامداری، با مشکلاتی جهت دریافت سود سهام و یا اصلا فراموش کردن زمان دریافت سود سهام خود مواجه شده باشید.
کد خبر : ۱۱۳۳۲۹

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که سهامی را خریداری و پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه جهت تقسیم سود نقدی اقدام به فروش آن کرده باشید ولی بعد با توجه به تعیین مهلت قانونی هشت ماهه شرکت ها برای پرداخت مطالبات سهامداری، با مشکلاتی جهت دریافت سود سهام و یا اصلا فراموش کردن زمان دریافت سود سهام خود مواجه شده باشید.

به گزارش بورس نیوز، این مشکلات در شرایطی بروز می کند که بسیاری از سرمایه گذاران به دلیل گذشت چندین ماه از زمان حضور در مجامع شرکت ها مبلغ و ز مان دریافت سود تقسیمی خود را به فراموشی می سپارند.

از سوی دیگر در بسیاری از موارد هر شرکتی بانک دلخواه خود را به سهامدارانش معرفی می کند که لازم است سرمایه گذاران برای دریافت سود سهامشان در بانک های متعددی حساب باز نمایند. حال آنکه سود سهام برخی شرکت ها در برخی موارد آنچنان ناچیز است که سهامدار را از افتتاح حساب و یا مراجعه حضوری جهت دریافت سود منصرف می سازد. این فرآیند در پرداخت سود سهام در حالی سپری می شود که تمامی نقل و انتقالات بین بانکی از طریق شماره شبای بانکی امکان پذیر است. از این رو لازم به نظر می رسد تا سیستم متمرکزی در یک نهاد مثلاً شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه طراحی و راه اندازی شود تا بتوان مشکلات موجود در وصول عواید سهامداران را مرتفع کرد.

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: برای بررسی این موضوع بهتر است نگاهی به الگوهای جهانی داشته باشیم. در دنیا پرداخت سود از سوی یک متولی یا خزانه دار صورت می گیرد که در سیستم برخی بازارهای سرمایه این نقش را بانک ها و یا نهادهای مالی دیگری همچون شرکت های کارگزاری ایفا می کنند.

حامد سلطانی نژاد افزود: در دنیا این متولیان هستند که مدیریت و نظارت بر دارایی و متعلقات مرتبط با آن اعم از سود پرداختی و یا افزایش میزان مالکیت فرد از طریق افزایش سرمایه شرکت ها را برای سرمایه گذاران بر عهده دارند. بطوریکه این متولیان حساب هستند که عواید سرمایه گذار را دریافت و به حساب ذی نفع واریز می کنند؛ در نتیجه خود فرد دغدغه پیگیری های لازم جهت دریافت سود سهام را ندارد. حال آنکه در ایران هنوز چنین متولیانی فعال نیستند. چراکه بازار سرمایه ایران از ابتدا با ساختار کارگزار محور شکل گرفته و لازم است به این سمت حرکت کنیم که بانک ها و یا شرکت های کارگزاری را به عنوان متولی بپذیریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه چنین هدفی هم اکنون در CDS در حال پیگیری است، اظهار داشت: در طرح اولیه با در نظر گرفتن مشوق هایی برای ناشران بابت پرداخت سود سهامداران از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، سعی شد تا توزیع سود به صورتی متمرکز از سوی CDS انجام شود. هرچند تاکنون تنها تعداد کمی از ناشران از این طرح استقبال کرده اند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل عدم استقبال ناشران از طرح مذکور این است که شرکت ها سعی دارند به حق، از دارایی سهامداران خود بیشترین منفعت را داشته و از آن استفاده کنند. چراکه شرکت های تولیدی و نیز سرمایه گذاری ها به طور معمول منابع مالی را راکد نگه نمی دارند و به نحو احسن به دنبال حداکثر کردن منافع سهامداران هستند.

وی با اعلام این خبر که حرکت به سمت نظام مند شدن و پیاده کردن ساختار متولی محور در برنامه های آتی CDS قرار گرفته، عنوان کرد: اخیراً در CDS بررسی طرحی شروع شده تا با بانک هایی که متقاضی حضور در فرآیند تسویه معاملات سهام هستند، تفاهم نامه امضاء کنیم و پس از آن در اتاق پایاپای و CDS از آنها به عنوان خزانه دار و یا همان متولی مالی استفاده کنیم. اما این طرح در مراحل اولیه بوده و نیاز به فراهم ساختن ساختارهای قانونی و نیز زیرساخت های IT دارد.

سلطانی نژاد استقبال بانک ها از اجرای این طرح را پیش بینی کرد و گفت: انعقاد قراردادهایی تحت این عنوان می تواند انگیزه ای برای بانک ها باشد تا از طریق پیاده سازی این طرح بتوانند منابع مالی ناشی از پرداخت سود به سهامداران را به سمت خود جذب کنند. تاکنون نیز با یک بانک تفاهم نامه امضا شده و تعدادی از بانک ها نیز به دنبال آغاز همکاری و ارایه خدمات جدید به سرمایه گذاران و سهامداران هستند.

وی در خصوص پرداخت سود سهام از طریق شماره شبای بانکی سهامدار بدون در نظر گرفتن نوع حساب بانکی فرد گفت: اینکه سهامدار برای دریافت سود هر شرکتی بخواهد از طریق مراجعه حضوری، ارسال فرم دریافت سود سهام به شرکت و یا افتتاح حساب در بانک های مختلف اقدام کند، چندان صحیح نبوده و سهامدار را با مشکل مواجه می سازد. از این رو با توجه به توسعه بازار سرمایه، بایستی تمهیدات لازم جهت رفع هرچه سریع تر دغدغه های سهامداران اندیشیده شود.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پیرامون زمان اجرای این طرح خاطرنشان کرد: اجرای طرح مذکور نیازمند همکاری بانک ها و تصویب قوانین لازم است. از این رو تحقق این هدف گذشت زمان را می طلبد.

وی در خاتمه سخنان خود با تأکید بر اینکه CDS تنها عضو غیر بانکی سامانه اتاق پایاپای بانک مرکزی – ACH – است، گفت: طبق آمار موجود برای سال گذشته، سود 90 هزار نفر از سهامداران حدود 10 تا 15 ناشر بورسی و فرابورسی اعم از سود سهام و اوراق مختلف از طریق CDS با سرعت و بدون نیاز به مراجعه حضوری سرمایه گذاران توزیع شد. اما در آینده می توان با در نظر گرفتن الزامات قانونی و با فراهم شدن شرایط مقتضی، نظامی یکپارچه را در فرآیند پرداخت سود به سهامداران پایه ریزی کرد تا مشکلات و دغدغه های کنونی سرمایه گذاران نیز هرچه سریع تر مرتفع گردد.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
mohamad.reza. arabikhan
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
باسلام.این طرح بسیار بسیارعالیه
عباس عاشری
شنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
سهام توسعه کرمان کارشون عالی بدون مراجعه فقط اززطریق واتساپ اطلاعات دادیم . و سود و افزیش بدون هزینه یاشلوغ کردن خیابان و مشکلات دیگه . چون مردم اتفاق میفته که حتی کرایه ماشین ندارند . از این حقیر شماره حساب وو گرفتن لطفا الگو بر داری کنید سپاسگذارم . و سپاسگذارم از مدیران و کارمندان شرکت سهامی توسعه عمران استان کرمان یاحق
رضا
جمعه ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۷
خدا وکیل پیگیری کنید....پارسال فراموش کردم سود سهامم را بگیرم.الان مشخص نیست کجاست از کی باید گرفت.بانک میگه برو شرکت.شرکت میگه زمان پرداخت گذشته ..برو سال دیگه بیا
مهدیزاده
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۲
فعلا که کارگزاری ها و سهامداران حقوقی و اصلی شرکتها هر بلایی دلشان بخواد به سهامداران خرد حقیقی وارد میکنند .طرح بسیار عالی است منتهی کو گوش شنوا
علی امینی امیرکلائی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
بورس نیوز عزیز ضمن تشکرازگزارش وپیگیری حقوق سهام داران خرد امید وارم پیگیر این موضوع تابه نتیجه رسیدن باشید شادوخرسند باشید (aa)
ناشناس
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷
لطف کنید سودسهامی که به مجمع میره رابه حساب اشخاص واریز کنید که اینهمه تو روز های کرونایی بانکها شلوغ نشن ممنون
جعفر
Malaysia
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
از شما برای گزارش ، متشکرم.
فوق العاده میشه ؛ خواهش میکنم تا نتیجه گیری نهایی پیگیری کنید.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷
واقعا جای چنین سیستمی خیلی خالیه
خود بنده سهام های متعدد و به تعداد کم دارم که اصلا فرصت دنبال کردن سودشون نیست چون چند موردو انجام دادم خیلی وقت و هزینه صرف میشه
فرشاد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
با اینحرکت زیبا و ساده بسیاری از سرمایه های جزیی بورس بازان به جیب صاحبانش برمیگردد.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
کی پس؟
علی کرمانشاه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کارگزاری فقط در تلاش جذب مشتری است ولی پس از جذب بی صاحب رهایش میکند در صورتی که این تفکر که سود سهام های واگذار شده پس از مجمع و یا افزایش چند مرحله ای افزایش سرمایه سهامدار یا اصلا اطلاع ندارد که طلبکار است و از مرحله های بعدی افزایش سرمایه که به نام او در طی دوره چند ساله افزایش بی خبر و سهام های حق تقدم به نام خود بی خبر و سهام سرگردان یا توسط شرکت مزایده میره ولی پول در حساب شرکت و گاها هاپولی میشه یا شرکت میبره یا حسابرس زیرک برایش کارسازی و خارجش میکند کسی هم نمی فهمد سازمان بورس یا مستقل یا توسط ابلاغ برای ایجاد شرکت مالی اداری در رابطه با سود سهامهای سرگردان و سهام های حق تقدم چند مرحله ای که شهص در مرحله اول بوده ولی در مراحل بعدی یهام واگذار شده و یا فراموش میکند یا فکر میکند مراحل بعدی به سهام دار جدید تعلق دارد در صورتی که نه مبالغ مزایده این سهام بصورت سرگردان در اختیار شرکت و یا بانک است که این قانونا و شرعا اشکال دارد و چه بسا بسار گناه را برای کارمند نیز فراهم میکند باید شرکتی به هر صورت ثپت و راه اندازی شود و حسابی برای تمام سهام داران دارای کد بورسی اخذ و پرتفویی نیز برای سهام های افزایش سرمایه حق تقدم باشد و طی قانونی ویژه و تخصصی به صاحبان واقعی تحویل و هزینه نیز دریافت کند که بدای هر دو توجیع دارد و سهام دار دیگر فرانوش هم کند شرکت فراموش نمیکند مطمعا هم اکنون صدها میلیارد تومان حق وحقوق سهامداران حقیقی و حتی حقوقی های کوچک سرگردان و بی خبر مورد سوء استفاده هستند و کسی به تن توجهی ندارد این هم نوعی پول شویی و ارتشاء است. باید پیگیری و بورس را امن کنند.
حصنی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
یکی از علت هایی که سهامداران به تحلیل تکنیکال و خرید و فروش زیاد و پشت سر هم روی می آرند همین بی توجهی و بی اهمیتی شرکت ها به سود سهم سهامداران است. بنابر این آنها می توانند همیشه پول خود را به صورت نقدی در حساب های سهام خود داشته باشند تا با درخواستی، ظرف 3 روز از آنها استفاده کنند.
بهرامی
Germany
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۸
آخر به چی این مملکت میشود اعتماد کرد بنده سهام عطر گل یاس را خریداری نموده‌ایم وقراداد کتبی نوشته ایم حال بعد چهارسال آقایان آمدند وگفتند آن نرخ سودی که تعیین کرده ایم نمیشود بشما پرداخت کنیم حدود ده میلیون شایدم بیشتر ازآنچه قبلا تعیین شده کمتر خواهیم داد آیا این عدالت اسلامی است آیا خدارو خوش میاد من طلای زن فرزندم وحتی فرش زیر پایم را فروختم وسهام عطر گل یاس راخریدم وحالا اینگونه باما برخورد میشود حالا به کدام بازار بورس وشرکتهای ایرانی که پابند به قوانین قرادادهای فی مابین خودشون وضع کردن نیستن وفقط باراند خواری کلاهبرداری از مردم اندک اندوخته هایشان را به یغما مبرن آیا واقعا مملکت قانون ندارد جلوی این همه اختلاص دزدی از امت اسلامی را بگیرد بلاخره خداوند صدای ملت مظلوم را خواهد شنید وانتقام ماها را خواهد گرفت
ناشناس
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
شما اشتباه کردی طلای زنت و فرش زیر پات رو فروختی . سهم رو با پول مازاد میخرن نه با قرض و فروش وسایل خونه
حسین
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷
مطلب واسه دی 92 هست الان هم مهر 95
یعنی یکی نیست صاحب و متولی و پیگیر این کار باشه؟؟
واقعا که...
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۱
والا ما چند ساله که کارت سهام عدالت داریم ولی خبری از دریافت سود اون نیست از اخبار هم خبری نیست که درباره ی سهام حرف بزنه
هومن
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
فقط حرف می زنید... اگر پروسه ای برای جلوگیری از دزدی و حرام خواری راه انداختیم ، مردین.
بهنام
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۳
به عمر ما قد میده ؟؟؟؟؟ آبان / 1395
ناشناس
Azerbaijan
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
من تازه وارد بازار بورس شدم فکر کردم تا حالا کسی به این موضوع فکر نکرده برای همین موضوع را به مدیریت فناوری بورس پیشنهاد دادم که سه ماه هست منتظر جواب هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷
سازوکاری مشابه برای سهام حق تقدم نیز ضروری است
سعید رشسدی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
درسال 86 سهام شرکت سرمایه گذاری کشاورزی سهام خریدهام ولی متاسفانه نه سود به ما می دهند ونه کسی پیگیر قضیه می باشد هر سال اعلام می کنند که ما امسال سود می دهیم اخر سال بین هیت مدیر و مدیر عامل و کارکنان انها سود تقسیم و هیچگونه پولی به سهام داران نمی دهند ما ادارات دولتی با این همه اهرم قوه مجریه قضایه مقننه افرادسود و اختلاس کلان وجودارد چه جوری یک شرکت خصوصی کسی حق مرد را پرداخت نماید
مریم
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۰
در این بازار غارت به هیچ کس امیدی نیست
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۱
18 تیر 1398 و هچنان منتظر یک سامانه یکپارچه پرداخت سود
حامد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۲
25 تیر 1398
با اینکه در سیستم سجام ثبت نام کردم همچنان برای دریافت سود سهام شرکت های بورسی باید از این بانک به اون بانک برم.کلی وقت و هزینه صرف می شه برای دریافت دو هزار سود شرکت های بورسی آخرشم نمی تونیم سودمون رو دریافت کنیم
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
باسلام و تشکر از اتاق فکر این ایده که بهترین و زیباترین مدل کسب سود سهام را ارایه کرده است . و باعث تشویق بیشتر مردم در بورس میشود.بنده خودم بیشترین ضرر را در این باب داده ام چون نمیدونستم کدام بانک و چه وقت سود را میدهد یا یادم میرفت. با تشکر ارادتمند فدایی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸
اجرایی شدن این امر فقط با انجام فراخوان و ایجاد کمپین از سوی سهامداران و تصویب قانون برای ملزم کردن شرکتها امکان پذیر است، وگر نه شرکتها به راحتی تن به چنین امری نمی‌دهند.
پس لطفا هر کی میتونه تو این زمینه پا پیش بزاره و یه فراخوان راه بندازه
افرازه
France
يکشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
باسلام اگرچنین شود احتیاج به تبلیغ جذب سهامدار به بورس نیست .خیلیها جهت گذران امور زندگی از سپرده گذاری در بانکها عقب نشینی میکنند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
من سود دپارس رو دریافت نکردم و تاریخش گذشته چیکار باید بکنم
یه تازه کار
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰
سلام امروز 1399/01/23 از امروز بعد از کرونا همه چی قراره روال عادی داشته باشه

بی ربط بود ؟

حالا ربطش ایا این مصوبه یا طرح انجام شده بعد از 7سال ؟
کیانجام وظایف به نحو احسن و در بهترین زمان و با بهترین کیفیت برای دولت عادی میشه؟
محمود
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
سلام این حرکت قشنکی هست اکر واقعا عملی بشه وکار راه بیفته وبه بانک مراجه نکنیم ممنون باتشکر
علی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
هفت ساله هیچ غ ل ط ی نکردن !
حسن حشمتی وشمه سرایی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
سلام من الان ده سال سود سهام خودم را دریافت نکردم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
پس چرا عملی نمیشه این طرح؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
چرا از اجرای این طرح خبری نیست ؟
رضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
مثل اتوبان تهران شمال كي مي خواد اجرايي بشه
صفا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
فقط به فقط حرف وشعاراست،۱۷ساله که عملی نشده است.
ناهیداهنگراسکویی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
من تاکنون اقدام به دریافت سود سهام خودرا نداشتم لطفا دراین مورد من راهنمایی بکنین
محمدعلی شکوهی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
با سلام
لطفا اسامی شرکت ها در بورس که بدون واسطه و بعد از توزیع شود به حساب سهامداران خود واریز می کنند را اعلام نمایید ممنون
ناشناس
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۱
موافقم باید ایمیل زد و آنها را تشویق کرد رسانه هم آگاهی رسانی نمایند
خُرده سهامدار
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۰
رییس گرامی بورسیها و وابستگان  که چند وقت پیش آب پاکی ریخت روی دست همه خوش خیالها و چراغ سبز نشان داده فرمودند شرکتها الزامی ندارند و نیز کلی بهانه از زبان شرکتها بیان فرمودند که اینکار ساده امکانپذیر نیست و تا حالا که کلی مجمع برگزار شده، سهامدار عمده اینرا ثابت کرده و فقط دو یا سه شرکت با واریز سود موافقت کردند.باید همزمان کار را در سطح وزارتخانه اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری و دنبال کردو سهامداران  فعلا با تشویق و حمایت همین چند شرکت محدود باید پیش بروند و به آنها ایمیل بزنند بگویند چون برای همه سهامداران و حقشان "احترام" قایلند ما هم برای شما "اعتبار" قائلیم و در حد توان از سهامتان حمایت میکنیم و آن شرکتها که یک سود مجمع را هم نمیدهن از دید سهامدار خودشان قابل اطمینان نبوده و شرکت و سهامشان هم بی ارزش است . اگر به نتیجه نرسید نوبت به دادرسی میرسد.
فرج الله شاهوردی زاده
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
سلام وقت بخیر این بهترین راه برای ضایع نشدن حقوق مردم است بنده از سال ۸۲ تا کنون مبالغی سود دارم ولی نتونستم دریغا کنم لطفا راهنمایی بفرمایید
بهمن تیموری
Germany
سه‌شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳
سلام .امیدوارم که مسولین هر چه زودتر رسیدگی کنند تا حق سهامداران عزیز از بین نرود .در واقعیت از بین نمیرود بلکه به جیب عده ای فرصت طلب میرود
حمید
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۴:۵۸
چرا تو مملکت کسی پسخگو نیست ، یکی از ماموریت های شرکت سرمابه گذاری پیگیر سود شرکت هاست ، چر سیستمی بر نامه ریزی نمیشه که شخصی که سهام دار هست با مثلا شرکت مجمع رفته و سودی بهشو تعلق گرفته ، ان سود باید به شماره شبای شخص سهامدار واریز بشه
نه اواره این بانک واون باشه
لطفا پیگری کنید ممنون
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
من هم با علی از کرمانشاه موافق هستم کارگزاری‌ها بعد از دریافت کد بورسی هیچ گونه راهنمایی نمی کنند
من کارگزاری مفیدم
چراکارگزا ی از این طریق باید کسب درآمد کنه بدون انجام هیچ کاری
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
من هم با علی از کرمانشاه موافق هستم کارگزاری‌ها بعد از دریافت کد بورسی هیچ گونه راهنمایی نمی کنند
من کارگزاری مفیدم
چراکارگزا ی از این طریق باید کسب درآمد کنه بدون انجام هیچ کاری
مهدی اقایی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
سلام من تمام کارهای ثبت نام بورسی خود را انجام دادم اما هیچ سود نقدی ب حسابم نمیاد .جریان چیه؟
مهدی فراهانی
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
سلام.چرا سود سیتا مثل غگیلا نمیاد روی اعتبار کارگزاری؟من و خیلیها رایانه نداریم.نمیتونیم این فرم را بفرستیم‌.بلد هم نیستیم.خب ندن سود را.چرا این بازیهارو در میارن
حمید غفوری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
درجایی خوندم چه کناهی بالاتراز اینکه بخاطرمنفعت یک شخص دیگه ازحق شخص دیگری ضایع گردد،که این شده قضیه سودسهام ودیگر درامدهای بورسی ناچیز،که بیشتراین پولهادرحسابرسیها هاپولی میشه،کار مجلس،وکاردولت وحتی کار رهبری ومراجع این نیست که جلوی اینگونه حرام خواری رابگیرن،وچرا زمان بره،تمامی شرکتها سود سهامشون رودربورس یابانک مرکزی انباشته کنند ودولت طبق کدملی،یاکدبورسی،سود وافزایش سرمایه یاحق تقدم رابه حساب شخص واریز کنندشفافیت عامل جلوگیری ازرانت،دزدی،فساد،فسادسازمان یافته،پارتی بازی،ودولتهای موازی میشود،چرا درامور کشور شفافیت درستی نداریم وبازرسان باوجدان بیدار نه دیندارچقدرکم داریم اگرامکانش بود مطلبمو چاپ کنید ،استیفای حق امروزه درکشور اسلامی که باقوانین دینی اداره میشه عملاغیرممکنه،
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۷
افق کوروش میگه حتما باید برید بانک ملت.این چه وضعشه آخه
روشن خانی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
سلام . از سال ۶۹ شرکت تکادو ۲۴۵ عدد سهام خریداری شد بعد ۳۰سال نه سود واریز شده نه به سهام اضافه جریانش چی چکار باید کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
.............. این سبستم دزد. مدع العموم کجا.................میفروشد.
حسن جمیلی شبستری
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
همه کارهای شما فقط یک ایده است که ازخارجی ها دریافت ودر عمل با مشگل مواجه میشوید .
چرا بلد هستید با هزاردوز وکلک سرمایه های مردم را که با مشکلات فراوان ثنار سی شاهی درطول عمرشان برای روز مبادا جمع‌آوری کرده اند را جهت جبران کسری بودجه دولت وارد بورس کنید و جیب آنها را خالی کنید.
ولی نمی توانید شرکت هایی را که وارد بورس کرده واز این طریق سود فراوانی را نصیب آنها میکنید را وادار کنید طرح را بپذیرند .
واقعا حرف شما قابل پذیرش نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
ما شبا دادیم که سود واریز بشه اگه اینطور بود چراا اینهمه هزینه، وقت صرف کردیم چرا توهمه چی ما باید درد سر داشته باشیم نمیشه ی بار به راحتی کار انجام بشه.این ایده کی عملی میشه.با این اوضاع کرونا و تعطیلی بعضی بانکها برای سود ناچیزباید کلی اسیر بشیم اخرش چی
سيد احمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
واقعا كار به اين سادگى را ميگيرد نيازمند زمان است حالا اگر برعكس بود و سهامدار بايد پول مى داد فورى زيرساختها آماده ميشد
واريز ديون ناشرين به سهامداران به صورت متمركز كار سخت و پيچيده اى نيست و براحتي از طريق كارگزاريها كه كارمزد خوبى هم ميگيرند قابل انجام است منتها اين وسط مبالغ زيادى هاپولى ميشود كه مربوط به سهامداران بيخبر از سود و مبالغ سودهاى كم كه ارزش مراجعه به بانك و افتتاح حساب ندارد ميباشد و خلاصه وقتى فساد در كار است همه سازمانهاى دولتى با هم همدست ميشوند تا همان روش پر فساد قبلى ادامه پيدا كند براى انجام ندادن كار هم هميشه هزار بهانه هست مثلا نبودن زيرساخت واقعا خنده داره
ناشناس
Sweden
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۳
لطفا سود سهامی که به مجمع میره را به کارت افراد واریز کنید توا ین روزهای کرونایی به بانک مراجعه نکنیم امروز بانک ملت خیلی شلغ بود
علی هنری
Australia
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
سلام
چرا شرکتهای بورسی راحت اعلام نمیکنن که سهام داران برای دریافت سود سهام خود به فلان بانک از این تاریخ تااین تاریخ به یکی از بانکها مراجعه کنن برای دریافت سود سهام خود
علی هنری
Australia
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
سلام
چرا شرکتهای بورسی راحت اعلام نمیکنن که سهام داران برای دریافت سود سهام خود به فلان بانک از این تاریخ تااین تاریخ به یکی از بانکها مراجعه کنن برای دریافت سود سهام خود
علی هنری
Australia
پنجشنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
سلام
چرا شرکتهای بورسی راحت اعلام نمیکنن که سهام داران برای دریافت سود سهام خود به فلان بانک از این تاریخ تااین تاریخ به یکی از بانکها مراجعه کنن برای دریافت سود سهام خود
زیبا خزدوز
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
سلام میخواهم بدانم سود سهام سپنتا من چقدر زهره وجدی
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۸
سلام سود سهامم رو سال گذشته نگرفتم‌.کجا باید برم چیکار کنم
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۸
سلام سود سهامم رو سال گذشته نگرفتم‌.کجا باید برم چیکار کنم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰
........... که همه جاشو بوی . و .برداشته
نزدیک دو میلیون سود سهام دارم حالا شرکت گفتی باید فلان چیزا رو برا ما پست کنید انگار .......
عادل
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
ثشاهد ، نه به حساب میریزه نه بانک معرفی میکنه، کلا کارشون اینه که این پروسه رو اونقد سخت کنن که یه عده که سودشون کم هست پیگیر نشن و درنهایت این پول های خرد جمع میشه و برای خود شرکت چشمگیر هست
عادل
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
ثشاهد ، نه به حساب میریزه نه بانک معرفی میکنه، کلا کارشون اینه که این پروسه رو اونقد سخت کنن که یه عده که سودشون کم هست پیگیر نشن و درنهایت این پول های خرد جمع میشه و برای خود شرکت چشمگیر هست
عادل
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
ثشاهد ، نه به حساب میریزه نه بانک معرفی میکنه، کلا کارشون اینه که این پروسه رو اونقد سخت کنن که یه عده که سودشون کم هست پیگیر نشن و درنهایت این پول های خرد جمع میشه و برای خود شرکت چشمگیر هست
عادل
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
ثشاهد ، نه به حساب میریزه نه بانک معرفی میکنه، کلا کارشون اینه که این پروسه رو اونقد سخت کنن که یه عده که سودشون کم هست پیگیر نشن و درنهایت این پول های خرد جمع میشه و برای خود شرکت چشمگیر هست
عادل
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
ثشاهد ، نه به حساب میریزه نه بانک معرفی میکنه، کلا کارشون اینه که این پروسه رو اونقد سخت کنن که یه عده که سودشون کم هست پیگیر نشن و درنهایت این پول های خرد جمع میشه و برای خود شرکت چشمگیر هست
ایمور حسن پور مالشیخ
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
سلام اگر سود مجمع را به قدرت خرید اضافه کنید بهترین روش هست
ایمور حسن پور مالشیخ
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
سلام اگر سود مجمع را به قدرت خرید اضافه کنید بهترین روش هست
ایمور حسن پور مالشیخ
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
سلام اگر سود مجمع را به قدرت خرید اضافه کنید بهترین روش هست
آشور آشوری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
کد بورسی را چطور دریافت کنیم
آشور آشوری
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
کد بورسی را چطور دریافت کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶
چراسودسهام را از طریق سجام پرداخت نمی کنید ! ایا برای شما منافعی دارد ! که از طریق بانک های مختلف پرداخت می کنید!
رضا پهلوای
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
سال 92 گفته یعنی چی که سهامدار برای سود هر سهم بره بانک!!!
الان سال 1400 یعنی 8 سال گذشته ولی هنوز بیشتر سودهای سهام را باید حضوری گرفت و سجام کاربری نداره :)))
باید یک خسته نباشید بهشون گفت به این همه سرعت این همه تدبیر
ح
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸
سلام علیکم خسته نباشید مسئولان سهام عدالت و آقای ریٔسی مرد میدان مرد عمل از جنس همین مردم مرد انقلابی خواهشمندم سهام عدالت فروشندکان از سال ۹۹ پیگیری کنید واریز بشه شما را به خانم فاطمه زهرا (ع) قسم میدم واریز فروش سهام را واریز کنید بخدا گرونی امانمان را بریده این چندر کاز پول سهام از واجب واجبتر نیازمونه شمارا را به حضرت ابولفضل العباس واریز کنید ... چرا پست های من اشتراگ نمیزارید اخه؟؟؟؟ بقران مجید پیش خوانواده هم شرمنده ایم مدام خواهشمندم رسیدگی کنید آقای ریس جمهور محترم انقلابی آقای ریًسی ریس مجلس نمایندگان عزیز ریس قوه قضائيه لطفا ورود کنید پول فروش سهام واریز بشه ممنون
ح م
Germany
جمعه ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۵:۳۳
#آقای_ریٔسی_لطفا_
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
سلام وقت بخیر من سهام دارشرکت هستم تاکنون هیچ سودی دریافت نکرده میخوام بدونم ارزش سهام چقدر هست سودش چقدر هست برای دریافت سود چه اقدامی انجام بدم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
سلام وقت بخیر من سهام دارشرکت هستم تاکنون هیچ سودی دریافت نکرده میخوام بدونم ارزش سهام چقدر هست سودش چقدر هست برای دریافت سود چه اقدامی انجام بدم