بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۰۳:۰۹
مدیر عامل شرکت سبد گردان سرمایه ایرانیان پیش بینی کرد:

زمان آغاز مجدد روند صعودی شاخص بورس و قیمت سهام شرکت ها

همراه با شفافیت اطلاعاتی در حوزه های مختلف عنوان شده و تعیین تکلیف بسیاری از متغیرها و عوامل اثرگذار در وضعیت سودآوری شرکت های بورسی در بودجه کل کشور، به طور قطع شاهد صعود شاخص کل همراه با رشد قیمت سهام بسیاری از شرکت های فعال بورسی خواهیم بود.
کد خبر : ۱۱۴۴۰۷
بازار سهام در حالی روزهای اخیر را در مسیر نوسانی و با افت و خیزهای فراوان پشت سرگذاشت که به نظر می رسد بررسی عوامل اثرگذار بر این حرکت نوسانی چندان خالی از لطف نباشد.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در شرایط کنونی بسیاری از متغیرهای اثرگذار بر وضعیت سودآوری شرکت های فعال بورسی در بودجه سال آینده کشور مشخص نبوده و به نظر می رسد اغلب سرمایه گذاران در حال حاضر به علت عدم شفافیت اطلاعاتی منتظر مشخص شدن بسیاری از درآمدها و هزینه های دولت در بودجه کل کشور هستند.

صفاری به سکون حاکم بر وضعیت سیاسی کشور به عنوان دیگر عامل اثرگذار بر روند نوسانی بورس اشاره کرد و ابراز داشت: انتظار آن می رفت تا پس از حصول نتیجه مثبت از مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 گشایشی در وضعیت تحریم های اعمالی بر کشور همچون گروه بانکی حاصل شود، اما تاکنون این امر اتفاق نیفتاده است. علاوه بر این، مذاکرات آتی کشور با گروه 1+5 و نتیجه ای که از آن به دست می آید بر روند آتی بورس تأثیرگذار خواهد بود. از این رو عدم شفافیت اطلاعاتی در خصوص عوامل اثرگذار بر وضعیت سودآوری شرکت ها در کنار عدم تحقق انتظارات معامله گران در خصوص بهبود وضعیت سیاسی موجب روند نوسانی بورس شده است.

وی به آغاز مجدد حرکت صعودی بورس طی ماه آتی اشاره کرد و گفت: همراه با شفافیت اطلاعاتی در حوزه های مختلف عنوان شده و تعیین تکلیف بسیاری از متغیرها و عوامل اثرگذار در وضعیت سودآوری شرکت های بورسی در بودجه کل کشور، به طور قطع شاهد صعود شاخص کل همراه با رشد قیمت سهام بسیاری از شرکت های فعال بورسی خواهیم بود.

این مقام مسئول در خصوص تأثیر چگونگی عملکرد شرکت های بورسی طی دوره 9 ماهه سال مالی جاری بر روند بازار سهام تصریح کرد: انتشار گزارش های 9 ماهه سال جاری شرکت های بورسی نمی تواند چندان بر روند آتی بورس مؤثر واقع شود، چراکه همانطور که عنوان شد تعیین درآمدها و هزینه های دولت در بودجه کل کشور عامل اصلی و اثرگذار بر چگونگی روند بازار سهام خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه صنایع پتروشیمی، پالایشی و معدنی را به عنوان صنایع مطرح بورس برشمرد و اظهار داشت: اگرچه سایه ابهامات فراوان بر وضعیت سودآوری این شرکت ها همچون نرخ خوراک مصرفی پتروشیمی ها و بهره مالکانه وجود دارد، اما با این حال، صنایع مذکور دارای مزیت های فراوانی هستند و همچنان در جرگه صنایع پربازده بورس به شمار می روند.

مدیر عامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان با اظهار امیدواری نسبت به بهبود وضعیت سودآوری گروه بانکی و دارویی در پی کاهش یا لغو تحریم های اعمالی، در این ارتباط تصریح کرد: شرکت های فعال در گروه های مذکور از جمله شرکت هایی هستند که بیشترین ضرر و زیان را از اعمال تحریم های بین المللی متحمل شده اند، از این رو به طور قطع با گشایش مناسبات و ارتباطات بین المللی کشور شاهد بهبود وضعیت سودآوری  این شرکت ها خواهیم بود.

صفاری در خاتمه به اقبال فعالان بازار سرمایه از سهام شرکت های خودرویی اشاره کرد و گفت: شرکت های بزرگ خودروساز طبق مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت در صدد فروش داراییهای مازاد تحت تملک خود برآمده اند که این امر موجب شد تا توجه بسیاری از سرمایه گذاران به سهام این شرکت ها معطوف شود. همچنان که شاهد رشد قیمتی سهام بزرگترین خودورساز داخلی در پی اجرای این برنامه توسط آن هستیم.

برهمین اساس می توان گفت اقبال به سهام شرکت های فعال در گروه خودرو از لحاظ بنیادی و وضعیت سودآوری آنها توجیه پذیر نیست، به گونه ای که تنها شناسایی سود از محل فروش دارایی های تحت تملک این شرکت ها عامل اصلی اقبال به سهام آنهاست.


اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۴
با نظرشان درباره خودرویی ها موافقم.شرکت های باسود منفی قیمت و رشدشون اصلا توجیهی نداره.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵
عدم جلوگیری سازمان بورس از روند افزایشی بدون قید قیمت سهام شرکتها از لحاظ سوددهی که حداقل در حد سود بانکی ۲۵ درصد و بیشتر باید باشد، حال باید رکود فعلی و یا بیشتر را در بورس شاهد باشیم، بانکها چه مقدار سود به س‍پرده ها می دهند و چرا به جای سود دهی افزایش قیمت سهم باید داشته باشند، انشاالله روندی اتخاذ گردد تا روند افزایش و کاهش قیمتها خارج از عرف اسلام نباشد، و روش شرط بندی و قماربازی در بورس اعمال نگردد.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۰
كامنت دو مقداري مطالعه كن بعد نظر بده. بورس را با حوزه اشتباه گرفتي بم بم...
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
سلام مجدد به همه دوستان. بعد از مدتها دوباره قسمت نظرات سايت باز شده. بانك صادرات رو دريابيد. در كف قيمتي هستش
nima
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
شما که میگی در حد سود بانک باشه برو پولتو بزار تو بانک،بورس یه تعریفی داره واسه خودش،متاسفم براتون که بورس رو با قمار یکی میدونین
خاني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
خوبه
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
باز كامنت گذاري شروع شد ويك عده به خودرو حمله كردند
ياد بهار سال 90به خير
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
ثباغ :

باز هم خودنمایی کرد
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
به نظر من سهام خودرو سازی خیلی ارزون
وقتی یه شرکت زیر مجموعه خودرویی به دو برابر معامله میشه یا یه شرکت کاشی ساز یا موادغذایی که از نظر تولید و فروش و نیروی انسانی و غیره با خودرویی برابری نمیکنه ول سهامشان به چند برابر معامله
میشه پس جایگاه خودرویی ها از نظر قیمت بالای هزار تومان همچنین بانکیها مثال بانک صادرات
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
کامنت ۲، یاد ۸ سال پیش منو انداختی!

در دولت تدبیر و امید جای این حرفها نیست!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
اتفاقا خودرویی ها بعد از اسفند رشد پر شتابی خواهند داشت
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
خدا را شکر تشکر از بورس نیوز ما را از دست سایت-های با غرض نجات داددوستان هفته اینده اغاز رشد پتروشیمیها. خصوصا تاپیکو و احتمالا مس و بانکیها میباشد که در دادن سود شبه ندارند نخرید ولی نفروشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حقگو110
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
باسلام دوستان گرامی : فقط (بالاس) را دریابید که بیش از 70% طرحهای ریلی در دست این شرکت است و دولت بودجه بالایی را برای این طرحها اختصاص داده است. منتظر تعدیل مثبت در گزارش 9 ماهه باشید و قبل از پایان سال نیز افزایش سرمایه 110% از محل سود انباشته لحاظ میگردد.
میرزائی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
چرا زمانی که سود سایپا وسود سرمایه گذاری سایپا تقربا مثل هم بود قیمت سرمایه گذاری سایپا 20 تومن بالاتر از خود سایپا بود ولی الان سایپا زیان انباشته داره امسالم که زیان پوششش داده ولی سرمایه گذاری سایپا هم سود انباشته داره هم تو شش ماهه 22 تومن سود ساخته هم ضض ماهه 93 درصد تعدیل داده هم یه تعدیل دیگه تو راست ولی اون 220 تومن وسرمایه گذاری ان 180 تومن چه رانتی هست که ساهم اینجوری میشه
میرزائی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۲
جناب صالح ابادی نماد کف بیش از 3 ساله بسته شده نماد تولی پرس بیش از 2 سال نماد فارسیت درود بیش از 2 سال وبه هرکجا شایت میکنیم کسی جواب نمیده وپول مردم بلوکه شده بس کی باز میشه به خبر گزاری بورس نیوز گغته بودی به همین زودی بتز میشه ولی دوسال گذشته باز نشد که نشد ما مردم رو چی فرض کردی جناب صالح ابادی
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
به نظرم کامنت دو درست میگه. کامنت 3 شما یه مطالعه ای بکن در خصوص بازدهی و نسبت p/e و مقایسه اون با سود بانکی. اتفاقا پول تو بانک گذاشتن خیلی بهتر از سفته بازی تو بورسه که همه صف میزارن قیمت رو بالا میبرن بعد هم خارج میشن این با سهامداری متفاوته این یعنی سفته بازی عزیزم یعنی قمار بازی. نمونه زاگرس حدود 680 تومان پارسال سود داده. قیمتش چند میتونه باشه؟ سود بانکی بدون ریسک میگه 20 درصد روز شمار میدم حواست هست؟ روز شمارررر. هر وقت هم خواستی پولت نقده و بردار و بر. بنابراین قیمت زاگرس باید باشه 5*680=3400 تازه معلوم نیست با این سفته بازی بتونی تو همین قیمت بفروشی عزیزم. زاگرس رسید به 3400 الان با دراوردن یه خبر گازی و چه و چه... اول پالایشی ها رو زدن بعد هم پتروشیمی ها رو الان زاگرس 2700 شده پیدا کنید پرتقال فروش رو اینه داستان. شما بورس رو با کازینو اشتباه گرفتی.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۳
بزودی ایران خودرو از هزار تومان عبور میکنه خیالتان راحت باشه این فنرو نمیشه تا ابد نگه داشت بزار پزو یا جنرال موتور سر در بیاره انوقت ببین جایگاه ایران خودر را/
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶
با سلام.به محض اینکه یکی دو روز شاخص مثبت می شود یک عده ای شروع می کنند نظر کارشناسی دادن که بورس حبابی است باید از این عزیزان پرسید وقتی سه ساله که حتی سهامهای خوب در جا می زدندشما چه حمایتی از بورس کردید حالا که سرمایه در مسیر تولید قرار گرفته وشرکتها طرح های توسعه ای خود را با بلوکه کردن پول سهامدار وبرداشتن سود پیش می برندچرا مخالفت می شود این در حالی است که دولت بودجهای برای این کار ندارد.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۹
خودرو و گروه خ فرصت فروشه. حباب محض
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
به نظرم کامنت دو درست میگه. کامنت 3 شما یه مطالعه ای بکن در خصوص بازدهی و نسبت p/e و مقایسه اون با سود بانکی. اتفاقا پول تو بانک گذاشتن خیلی بهتر از سفته بازی تو بورسه که همه صف میزارن قیمت رو بالا میبرن بعد هم خارج میشن این با سهامداری متفاوته این یعنی سفته بازی عزیزم یعنی قمار بازی. نمونه زاگرس حدود 680 تومان پارسال سود داده. قیمتش چند میتونه باشه؟ سود بانکی بدون ریسک میگه 20 درصد روز شمار میدم حواست هست؟ روز شمارررر. هر وقت هم خواستی پولت نقده و بردار و بر. بنابراین قیمت زاگرس باید باشه 5*680=3400 تازه معلوم نیست با این سفته بازی بتونی تو همین قیمت بفروشی عزیزم. زاگرس رسید به 3400 الان با دراوردن یه خبر گازی و چه و چه... اول پالایشی ها رو زدن بعد هم پتروشیمی ها رو الان زاگرس 2700 شده پیدا کنید پرتقال فروش رو اینه داستان. شما بورس رو با کازینو اشتباه گرفتی.
مصطفی منصوریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
با سلام خدمت تمامی سهامداران گرامی.
فقط میخوام خدمت تمامی سهامداران خودرویی بگم که بد نیست نگاهی بندازید ببینید تو این چند روزه حقوقی چطوری خالی کرده. (یعنی حقوقی خودش نمیدونه چه خبره که داره هر وز انقدر عرضه میکنه؟)
شیرویه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
با درود فراوان خدمت دست اندرکاران سایت بورس نیوز و خوانندگان محترم این سایت، از راه اندازی دوباره بخش دیدگاه های خوانندگان بسیار خوشنودم و از این که دوباره سایت بورس نیوز تصمیم گرفت فضای گفتگو رو باز کنه و صحه صدر نشون داد سپاسگذاری می کنم.
محسن خراساني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
دست مديران بورس درد نکند سهامهاي بي مقدار را باد وسهامهاي بنيادي را خوار کرديد تشکر
خوشنام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۸
با تشکر از بورس نیوز عزیز که کامنتگذاری رو دوباره باز کرد نمیدونم برای چی 1 سال کامنتارو بسته بود... بعد از جلسات 29 ژانویه و توافق بر سر کاهش تحریمها و حتی لغو بعضی تحریمها خصوصا خودرویی شاهد قفل شدن بازار سرمایه و هجوم سرمایه های خارجی به این بازار خواهیم بود و شاخص تا 100 هزار بلکه 200 هزار شاید هم 500 هزار بالا خواهد رفت... کاملا جدی میگم خواهید دید
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۴
این مساله پی برای شده یک مستمسک . هرکس هرجا میخواد ازش استفاده میکنه . عزیزان این مسایل استفاده ازفرمول ریاضی جاییه که همه چیز شفاف مثل آیینه باشه . خوب حالا که نیست پس باید چکارکرد ؟ بهترین کاررو دولت وشرکت خصوصی سازی میکنند یعنی آنقدر حال سرمایه گذارای بیچاره رو میگیرن که دیگه با تحلیل تکنیکال و امثال ذالک نیان جلو یعنی بیموقع هردوباهم آنقدرسهم تزریق میکنن که نهایتا سرمایه کزارکلافه بشه ومجبور شه سهم ارزشمندشو زیر قیمت خرید وبا ضرربفروشه . اینو بهش میگن شفاف سازی حقوقی هاو مالباختن حقیقی ها
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
به نظرم کامنت دو درست میگه. کامنت 3 شما یه مطالعه ای بکن در خصوص بازدهی و نسبت p/e و مقایسه اون با سود بانکی. اتفاقا پول تو بانک گذاشتن خیلی بهتر از سفته بازی تو بورسه که همه صف میزارن قیمت رو بالا میبرن بعد هم خارج میشن این با سهامداری متفاوته این یعنی سفته بازی عزیزم یعنی قمار بازی. نمونه زاگرس حدود 680 تومان پارسال سود داده. قیمتش چند میتونه باشه؟ سود بانکی بدون ریسک میگه 20 درصد روز شمار میدم حواست هست؟ روز شمارررر. هر وقت هم خواستی پولت نقده و بردار و بر. بنابراین قیمت زاگرس باید باشه 5*680=3400 تازه معلوم نیست با این سفته بازی بتونی تو همین قیمت بفروشی عزیزم. زاگرس رسید به 3400 الان با دراوردن یه خبر گازی و چه و چه... اول پالایشی ها رو زدن بعد هم پتروشیمی ها رو الان زاگرس 2700 شده پیدا کنید پرتقال فروش رو اینه داستان. شما بورس رو با کازینو اشتباه گرفتی.
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۵
بورس نيوز كاملترين و تاثير گذارترين سايت بر روي بورس است و تحليل هاي كاملا صحيحي انجام مي دهد ولي متاسفانه نميدانم به چه دليل با گروه خودرويي مشكل دارد و برخورد نامناسبي انجام ميدهد درحالي كه اين گروه يكي از پر سهامدارترين گروه هاست و سهامداران اين گروه هم وفادارند هم به فكر اقتصاد كشورند و هم رانت خوار نيستند و حامي در مجلس يا بعضي ارگان هاي پولدار ندارند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
ای کسانی که از قطعه سازان و خودروسازان 70-80 تومانی جامانده اید، هنوز باز هم خیلی دیر نشده.

خزر3200 تومانی و خاذین 1700 تومانی را ما به چشم دل می بینیم ! و لی بعضیها یکسال بعد با چشم خود بینند! .

باید به مطلعین "با تجربه بیش از 15 سال و باسواد "در کار سهام مراجعه و مشورت بگیرید تا شاید بدانید چرا این صنعت محکوم به رشد بوده و قیمت سهامشان بعلت چشم انداز خوب ، بشدت افزایش خواهند یافت.( البته نوسان ، جزو ذات بورس است لیکت کل روند مهم است که آیا روند صنعت و شرکت ، صعودی باشد یا نزولی. )
کا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۶
باگزارش نه ماهه پترو -پالالیشی ها پرواز خواهند کرذ و سهام بی بنیاد سقوط خواهند کرد تا بالانس بین شاخص صنایع بر قرار شود
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۲
دوستدارانبازار که نا اگاهانه مبادرت به سهام خصوصا تاپیکو. فملی بانکی و..... کردند سخت اشتباه کردند ضمنا بانک ملت با امدن مدیر عامل جدیدش افزایش سرمایه قطعی دارد/ شنبه اغاز رشت شاخص
ریاخی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۴
با سلام

از مدیریت محترم بورس نیوز تقاضا دارم برای احقاق حق خریداران سهام فلوله در تاریخ 16 دیماه با مدیران سازمان بورس رایزنی داشته باشند تا معاملات آن روز باطل شود....

نامه شفاف سازی شرکت چرا زودتر منتشر نشد و درست گذاشتند بعد از فروش خودی ها که رانت اطلاعاتی داشتند و بعد از اعمال گره 12 در صدی...

تازه در نامه شفاف سازی از سازمان بورس درخواست غیر قانونی مبنی بر کنترل و دست کاری قیمت کرده اند.

واقعا برای مدیر عامل شرکت متاسفم و به عنوان کسی که حق الناس به گردنش است.... من یکی حلالش نمی کنم.

یعنی ایشان نمی توانست چند روز قبل تر که حتی حجم مبنا داده نمی شد .... شفاف سازی کند؟

البته از لحاظ قانونی پیگیری می کنم ولی از مدیریت محترم بورس نیوز عاجزانه تقاضای رسیدگی دارم.... حتی شده با انجام مصاحبه چالش انگیز با مدیریت شرکت ((( فلوله )))
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۰
در کشوری که سال گذشته بدلیل افزایش نرخ دلار صد درصد وحتی بیشتر ما تورم واقعی داشتیم بازدهی برابر با نرخ بهره بانکی یعنی کاهش قدرت خرید و در نتیجه افزایش فقر. پس خرید سهام و رشد قیمتی یهام که اونم بیشترش بخاطر رشد دلار بوده مثل یک سپر تورمی عمل کرده و نگذاشته داراییمون ارزششو از دست بده . کامنت دو اگه بورس همچین بازدهی داشته بخاطر ضعف تصمیم گیری و عملکرد دولت قبلی بوده پس ما فقط ارزش پولمون رو حفظ کردیم /اما اگه میرفتی تو بانک الان دارایی واقعیت شده بود یک سوم
حامد
-
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۳
حملو نقایها وسردمدار آتها حفارس و حکشتی بزودی بازار را قرق در حیرت خواهند کرد
yaser
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۴
کامنت 2؛2 شما ک ب سود بانکی راضی هستی برو پولتو بزار بانک سودتو ببر دیگه چرا واسه مردم تصمیم میگیری ،چرا جنگ روانی راه میندازی،چرا انگ قمار بازی میچسبونی ب بورس واقعا برات متاسفم،این ی کار اسلامیه ک جمهوری اسلامیم تایدش کرده هیچ قماریم نیست ،با حرف شماهم عوض نمیشه ،شما برو بانک واسه مردم تصمیم نگیر والا
فرامرز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۷
10 ساله به صورت مدام در بورس فعالیت دارم عزیزان وساپا را دریابید .کمی حوصله کنید 250 را خواهد دید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷
الان دیگه زمان خرید پتروشیمی هستش.
فقط کافی است پرتفوی تاپیکو رو نگاه کنید.
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۰
سلام بابت راه اندازی مجدد درج کامنت بسیار سپاس گذاریم انشاا... که عزیزان قدر دانسته و شئونات را رعایت کنن!!!
توحیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۴
دوستان ؛ نظرتون در مورد ولصنم چیه؟
yaser
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۶
خودتونو مسخره کردین چرا هر چیزیو ک دلتون میخاد سانسور میکنین خخخخخخ
نفت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۱

با این وجود با بهره‌برداری از دو واحد جدید فرآیندی طرح بنزین‌سازی پالایشگاه نفت اصفهان در مجموع حدود 90 هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت ایران افزوده شده است.از سوی دیگر مسوولان‌ شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از بهره‌برداری کامل مجتمع بنزین‌سازی پالایشگاه اصفهان در سال آینده خبر داده و اعلام می‌کنند: با بهره‌برداری نهایی از این طرح، ظرفیت تولید بنزین با استاندارد یورو 4 روزانه حدود سه‌میلیون لیتر افزایش می‌یابد.افزایش درجه آرام سوزی و عدد اکتان بنزین تولیدی به 90 و 95 از ویژگی‌های این طرح نفتی است و با راه‌اندازی این پروژه عملا پالایشگاه نفت اصفهان از واردات مواد اکتان افزا بي‌نياز خواهد شد.با راه‌اندازی نهایی و تکمیلی واحد آیزومریزاسیون مجتمع بنزین‌سازی این پالایشگاه نفت در مجموع 57 هزار بشکه به ظرفیت فرآورشی کشور افزوده می‌شود.
00
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۹
با سلام لطفا بررسی کنید چرا حتاید باز نمی کنه .
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۲
عزیزان >>>حساس نشید
اینجا نه حوزه نه مکتب اقتصادی و نه کازینو هست
اینجا مملکت درهم ایران است
فقط من میدونم بعضی ها میگن خودرویی فلانه و اله و بله
یکی میگه جنرال موتورز مگه دیونست بیاد با ایرانخودروکار کنه
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۵
شاید سایپا ارزان تر ین سهم خودرو ای باشه الان که هنوز رشد نکرده بنظر من فقط چند روزه دیگه فرصت دارید برای خرید پس تا دیر نشده بخرید که جا نمانید چون تا دو ماه دیگه قیمتش روی حداق تومان هست از ما گفتن
جواد بیاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۲
گروه خودرو قطعا یکی از پر بازده ترین گروه ها همچنان خواهد بود .هنوز این شرکتهای بزرگ رشدی نکردن .مثلا آقاي يكه زارع مدير عامل ايران خودرو شنبه نهم آذر در همايش خودرو اعلام كرد ارزش دارايي هاي ايران خودرو 12 ميليارد دلار است . با لحاظ هر دلار 3000 تومان و با توجه به ده ميليارد سهم ايران خودرو ارزش هر سهم بايد بشود 3600 تومان . پس خواهشا الکی جو سازی نکنید.البته اینا به فکر حقیقی ها نیستن .گروه خودرو همه عالی هستن.فقط ورنا کمی به علت بدهی فراوانش مشکل داره
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۲۰
سرمایه حتی اگر یک روز هم توی بورس باشه پول در چرخه تولید و در اختیار تولید کننده مظلوم قرار میگیره واقعا متاسفم که برخی آدم بی اطلاع ومتعصب چون خودشون نمیتونن پول در بیارند و سود کنند به این درآمد سالم میگند سفته بازی و قمار بازی - شماها فکر کردید همون بانک ها سود 20 درصدی رو از کجا میارن میدن !!!!!!!!! درضمن دوستی که گفتند بانکی داره روز شمار 20 درصد سود میده لطف کنن به ما معرفی کنندش تا بریم پول بگذاریم توش چون 5 ماهه پولمون دو برابر میشه با حساب ضعیف شما!! جای بدبختی ماست که عدهای تنگ نظر که خودشون هنر و علمشو ندارند از سود بقیه اینقدر فشار بهشون میاد که اسمشو میذارند غمار !!!! این هنره و علم _شما هم این نظریاتتو بذار برا طالبان . وقتی یکم اطلاعات بدست آوردی با دلیل صحبت کن نه از روی حسادت- اجباری هم در کار نیست برو پولتو بذار بانک و نیا تو بورس که سود بردن بقیه بهت فشار بیاره جییییییییییگر
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۴
بعضی دوستان هم اطلاعات اقتصادیشون در حد صفره که بورس رو با بانک مقایسه می کنند بعدم بانک با سوذ 20 درصد روز شمار!!!!!!!
اطلاعات دینیشونم در حد زیر صفره که نمیدونند بورس و درآمدش از نظر همه مراجع و فقها حلال و تائید شده و سالمه پس معنی غمار بازی و کازینو چیه ؟
طبیعت کار بورس داشتن ریسک بیشتره و عادلانه ست که کسی که ریسک بیشتری میکنه سود بیشتری رو نسبت به فرد محتاطی که پول تو بانک میذاره ببره
اخلاقاتونو خوب کنید و از موفقیت دیگران نرنجید ضرر به خودتون میرسه
احمديان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۵
تنها سهمي كه بهترين بازدهي را خواهد داشت

چين چين

خواهد بود
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۶
عزیز دل مثل اینکه نه تو بورسی و نه پول داری که بانک بزاری تا از سیستمش خبر داشته باشی. اینکه میگه روز شمار اینطور نیست که بهت روزانه 20 درصد بده. اون 20 درصد سود سالانه هست که برای به دست آوردن سود ماهانه باید تقسیم بر 12 ماه سال کنی. اگه هم بخوای سود روزانه رو حساب کنی طبیعتا باید ععد ماهانه رو تقسیم بر تعداد روز اون ماه کنی(29،30،31). ضمنا کلمه روز شمار رو هم اگه بخوام برات تشریح کنم یعنی که الزامی نیست که پولت حتما یک ماه بمونه تا بهش سود تعلق بگیره و این سیستم سود دهی بطور روزانه برقراره. افتــــــــاد؟!
اا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
خودرویی ها حبابشان اندازه کره ی ماه است تازه واردها فریب نخورید!
آرش
UNITED STATES
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
تا وقتی این کامنت 2 باشه آدم چی بگه آخه تو رو جون هر کی دوست دارین شما ها دیگه اینجا نیایین هر جا پا گذاشتین دیدیم چی شد دیگه اینجا رو نگیرین لطفا بابا بده اینجا جیزه شما نیا به بقیه چکار دارین آخه
این کامنتو خوندم حالم بد شد دیگه نتونستم ادامه کامنتارو بخونم از همه معذرت میخوام
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
متاسفانه اظهار نظر و تصویب برخی قوانین توسط نمایندگان بی سواد و مغرض در مجلس باعث اشفتگی بورس و اوضاع مملکت می شود
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷
من موندم چرا وقتی قیمت ها بالا میره ، همه به فکر این میفتن که باید شفاف سازی بشه ولی وقتی با سفته بازی پایین میاد و عده ای رو از هستی ساقط می کنه ، هیچ دلسوزی - حتی ناظر بازار- هم به این فکر نمی افته که از شرکت ها دلیلی بخواد که چه تغییری در داخل شرکت اقتاده که سهامشون روند معکوس گرفته
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۷
بورس نیوز شما هم کارتون اصلآ درست نیست جرا چون دیروز من در مورد خودرو ای گفته بودم که انجام ندادید
niinia
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۳
تا میتونید ساختمانی بخرید . بعد نگید جام موندیم

ثباغ و آس پ توی این 2 مطمئنا" کولاک خواهند کرد
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵
فقط سهم بنیادی از هر گروه در کف بخرید نسکافه و چای بنوشید تا خرداد سال آینده بازدهی حداقل 50% بگیرید. یا علی
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸
بسیاری از نمادها حباب مثبت قیمت دارند بجز وصنعت که حباب منفی داره و زیر ارزش ذاتی معامله میشه
سارا
UNITED KINGDOM
پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۸
خیلی ایشون .... هستند که ما را احمق فرض میکنند.
کردی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۴
ایران خودرو که نیمه تعطیله وافزایش قیمت سهامش منطقی نیست پتروشیمی ها وبانکی ها رشد میکنند
dorsa ebham
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۴
اول از مدیریت سایت بخاطر فعال شدن دوباره کامنت گذآری تشکر مینمایم،خیلی کوتاه خدمت دوستان عرض میکنم چند سهم مظلوم بازار(وبصادر،ورنا،وساپا،کرازی(
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷
دولت باید از بورس حمایت کنه چون پول سرگردان را جذب می کنه و منابع توسعه صنایع را تامین.حال خوددانی
ح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
دوستان در مورد شبندر کسی نظر نداره؟؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
بورس یعنی محلی که کسری بودجه سالانه از جیب مردم براحتی تامین میشود .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷
بورس نیوزتاوقتی درموردکلاه برداری مسئولین بورس وبانک ملت که به عنوان تاسیس بانک آریاپول مردم روبالاکشیدن مطلب ننویسی به این مال باخته هامدیونی.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
..........................................................
به خریدهای حقوقی در فولاد مبارکه نگاه کنید
فولاد مبارکه بزودیزود انشاا...
تا قبل ازبهمن ماه

ذوب هم خیلی خوبه

فملی عالیه بودی افزایش نرخ میگیره بالا دلار ازاد
...................................
اردات مند شما ترید با بخت واقبال
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰
بورس بهترین مکان برای سرمایه گذاری افراد ریسک پذیر است نه افرادی که دنبال مفت خوری با سود بانکی هستند .
بورس یعنی شناخت اقتصاد و صنعت ، پیشرفت بورس یعنی پیشرفت صنعت ....
حباب در تمام بازارها و در تمام لحظه ها وجود دارد و این تو هستی که باید در صنعتی سرمایه گذاری کنی که شناخت کامل داشته باشی ....
سرمایه گذاری در بورس برای ترسوها به هیچ وجه توصیه نمی شود و بانک بهترین مکان برای آنهاست . بورس جای بچه ها نیست .
بورس قمار نیست ، بورس ریسک است و ریسک در کمک به پیشرفت صنعت کشور ، پس بهتر است با پول مازاد خود در این ریسک شرکت کرده تا هم به صنعت کشور کمک نمایید و هم از مزایای ریسک خود بهترین بهره را ببرید .
زندگی از آن ریسک پذیران است .
حمیدرضا عابدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۵۸
شگفتا مگه قراره این صنعت ورشکسته و کهنه خودرو چقدر سود بده که همه هول شدن عقب نمونن ، قیمت هد سالشو که نگاه کنی اون موقعی که سود میداده اینقدر خاطر خواه و خریدار نداشته که یه عده الان دارن خودشونو براش میکشن. بابا اگه یه پراید رو 100 میلیون هم بفروشن باز میگن ضرر کردیم . سفته بازی و حباب که چه عرض کنم از حباب گذشته در این گروه بیداد میکنه . ضمنا تحریم بشه یا نباشه برای خودرویی ها فرقی نمیکنه این بی لیاقتی مدیرانشه که به این روز افتاده . پولتون رو صرف بی لیاقتی اینا نکنید.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۹
با 111 تومن آدامس شیک نمیشه خرید.بانک صادراتو دریابید.مفته به خدا
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۴
سلام دوستان سهام شرکتهایی را بخرید که p/eپایینی دارند و با این قیمتها ریسک ندارند من نمیگم کدام شرکتها فقط از گروهای پایه ای بورس مثل پالایشیهاوفولادیها و پتروشیمیها.پر سود باشید
طاهر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷
دوستان دعوا نداره که کسایی که سود تضمینی میخوان خوب بانک هست و مشکلتو حل میکنه اما اگه اومدی سهام خریدی باید ریسکشم قبول کنی
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۸
بورس نیوز اگه به دغدغه های مردم توجه کنه و پیگیری کنه هم خیلی محبوب میشه و هم میتونه حق خیلی ها رو بگیره
با تشکر از مدیران بورس نیوز